סיעת יהדוה"ת במכתב נחרץ לראה"מ: "טפל בהתנהלות השערורייתית של גמזו"

    איתי גדסי No Comments on סיעת יהדוה"ת במכתב נחרץ לראה"מ: "טפל בהתנהלות השערורייתית של גמזו"

    בהוראת ראב"ד בד"צ ב"ב הגר"י סילמן מרבני דגל התורה ובעקבות דברי פרופ' גמזו נגד הוראתו של מרן הגר"ח קניבסקי: חברי סיעת 'יהדות התורה' במכתב נחרץ לראש הממשלה: "טפל בהתנהלות השערורייתית של גמזו"

    צילום: יהודה חיים, פלאש 90
    18:20
    16.04.24
    צבי טסלר No Comments on קרן הפיצויים פותחת הכסף: בדקו, אולי גם אתם זכאים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נמשכת הסערה הציבורית בעקבות דבריו המקוממים של פרוייקטור הקורונה רוני גמזו כנגד הוראתו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א, שהורה אמש לישיבות שיש בהן קפסולות סגורות, שלא לבצע בדיקות חוזרות.

    אמש, לאחר שפורסמו דבריו המחפירים של גמזו, קמה סערה של ממש בקרב אישי ציבור רבים, בהם שרים וחברי הכנסת חרדים מכל הסיעות שהוציאו הודעות נזעמות כנגד האמירה המקוממת.

    במקביל, כל החברים החרדים במועצה המייעצת ל"מגן ישראל", של גמזו, הגישו ביממה האחרונה בזה אחר זה את התפטרותם כאות מחאה על הדברים, ועל ההתנהגות השערורייתית באמירות פופוליסטיות כנגד הציבור החרדי.

    מחאות נמרצות על ביזוי כבוד התורה נכתבו בביטאונים החרדים "המבשר", "הדרך" ויתד נאמן, כנגד רוני גמזו והתבטאויותיו השערורייתיות.

    כהמשך למחאות, הורה ראב"ד בד"צ בני ברק הגאון רבי יהודה סילמן, לחברי סיעת יהדות התורה שחלה עליהם חובת מחאה, ועליהם לפנות לראש הממשלה בעניין זה. בעקבות ההוראה, שלחו בשעה האחרונה כל חברי סיעת "יהדות התורה", מכתב נחרץ לראש הממשלה בנימין נתניהו שבו הם מציינים מספר מקרים מרכזיים שבהם פגע גמזו באופן בוטה ברגשות המגזר החרדי, סיורי עבודה בעיצומו של יום השבת, פגיעה בחסידי ברסלב ושליחת מכתב המוציא דיבתם רעה לנשיא אוקראינה, והקו האדום שנחצה אמש בדבריו המקוממים כנגד הוראת מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי.

    במכתב של חברי סיעת התורה, הם קוראים לראש הממשלה באופן חד משמעי להתערב מיידית ולעצור את ההתנהלות השערורייתית הזו, שגורם לחוסר אמון מוחלט של הציבור החרדי כולו במערכת, ובאופן קבלת ההחלטות המכוונות רובן ככולן כנגד הציבור החרדי.

    תחת הכותרת  "התנהלות פרויקטור הקורונה מר רוני גמזו", כתבו חברי הסיעה "מאז מינויו של פרויקטור הקרונה פרופ' רוני גמזו, מתקבל הרושם שבמקום לעשות את מלאכת הטיפול במגיפת הקורונה, הוא עוסק בכותרות פופוליסטיות, בדיבורים ובמעשים הפוגעים פעם אחר פעם בציבור החרדי בישראל".

    במכתב פירטו חברי הסיעה את פעולותיו של גמזו, שלדבריהם פגעה בציבור החרדי "שיגור מכתב לנשיא אוקראינה נגד חסידי ברסלב, תוך חריגה מובהקת מסמכויותיו, וללא בדיקת ההשלכות כפי שנהוג בכל מדינה ריבונית, בה הגורמים האמורים לקבוע את מדיניותה בנושא זה הם ראש ממשלה, שר חוץ ושר בריאות ועוד. למרבה הצער, כתוצאה מכך כבר בימים האחרונים חלה עליה באנטישמיות באוקראינה".

    בנוסף, "הצהרות לתקשורת נגד רבני ומנהיגי הציבור החרדי, מבלי לבדוק את העובדות הפשוטות והבנת הוראותיהם של הרבנים על ידי שלוחיהם – נציגי הציבור החרדי. דבר שיוצר מצג שווא כביכול ניתנה הוראה גורפת להימנע מבדיקות חלילה".

    "על מנת להחזיר את האמון של המגזר החרדי, נבקש את התערבותך המיידית להפסקת התנהלות זו", כתב חברי הסיעה לראש הממשלה.



    0 תגובות