קבינט הקורונה החליט להטיל סגר על הערים האדומות ביותר

    איתי גדסי 2 Comment on קבינט הקורונה החליט להטיל סגר על הערים האדומות ביותר

    קבינט הקורונה החליט להטיל סגר על הערים האדומות ביותר החל מיום שני הבא. כמו כן, יוטל סגר לילי על ערים נוספות. השרים החרדים דרעי וליצמן התנגדו למהלך

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום וידאו: רועי אברהם/לע"מ

    קבינט הקורונה החליט היום (חמישי) להטיל סגר על כ-12 הערים האדומות ביותר החל מיום שני הבא. הסגר יכלול איסור כניסה ויציאה מהערים, איסור יציאה מהבית לטווח גדול מ-500 מטר, סגירת עסקים, סגירת מערכת החינוך והגבלות הוספות. בערים נוספות שמוגדרות 'אדומות' יוטל סגר לילי. השרים החרדים, שר הפנים אריה דרעי ושר השיכון יעקב ליצמן, התנגדו למהלך.

    הערים עליהן מסתמן כי יוטל הסגר ביום שני: בני ברק, טירה, בית שמש, כפר קאסם, אום אל-פאחם, אלעד, ביתר עלית, לקיה, דליית אל כרמל, מעלה עירון וטייבה.

    ביום ראשון הקרוב תקבע סופית רשימת הערים האדומות בהצבעה טלפונית של קבינט הקורונה. זאת לאחר שינכו ממספר החולים את כל השוהים בקפסולות ובישיבות סגורות.

    ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר בהודעה לקתשורת בתום ישיבת קבינט הקורונה: "במשך חודש שלם היינו ברמה של תחלואה גבוהה, אפילו גבוהה מאוד, אבל יציבה. בימים האחרונים חלה עלייה, ועלייה דרמטית מאוד אתמול. אנחנו החלטנו היום בקבינט הקורונה לעשות מאמץ בלימה מיידי נגד העלייה הזאת בתחלואה. קיבלנו החלטה להפעיל סגרים על הערים האדומות – משם יוצאת הדבקה גם בתוך הערים עצמן וגם ליתר אוכלוסיית ישראל".

    "אני מבקש את שיתוף הפעולה של כל אזרחי ישראל על מנת לבלום את התחלואה הזאת. זה חשוב לבריאות של כל אחד ואחת מכם", הוסיף נתניהו.

    השר ליצמן, שהתנגד להחלטה כאמור, תקף את ההחלטה ואמר כי "ההחלטה להטלת סגר בשלב זה, הינה חלק מתכנית סדורה של חלק מהגורמים, להביא לסגר בחגים וסגירת בתי הכנסת בימי ראש השנה, יום כיפור וסוכות, מה שלא נאפשר בשום צורה". ליצמן הוסיף "כפי שהוכח בשטח מניסיון העבר הלא רחוק כי סגר שאינו ממוקד בשכונה מסוימת, אינו יעיל להורדת התחלואה, אלא התברר כצעד ענישה קולקטיבי, שאינו מידתי ולא נכון".

    בתוך כך, שרת התפוצות עומר ינקלביץ' פנתה מוקדם יותר היום לשר הביטחון גנץ בבקשה לסייע לישיבות המתמודדות עם התפרצות, כך שפיקוד העורף יסייע להפוך את הישיבה למלונית קורונה, כולל סיוע כספי.

    יצויין, כי זאת בדומה לעמדת שר התורה מרן הגאון ר' חיים קנייבסקי, שהורה אתמול שלא לבצע בדיקות בישיבות הגדולות, הנצורות ממילא (בגלל שיטת הקפסולות) עד לאחר יום הכיפורים – עד אז יחלימו הבחורים הנדבקים ובשל כך לא צפויים לסכן אנשים מחוץ לכותלי הישיבה.



    2 תגובות

    מיין תגובות