- רדיו קול חי - -

ח"כ עפר שלח דורש לקיים פריימריז לראשות 'יש עתיד' ומצהיר: "אני אתמודד"

בכיר רשימת יש עתיד, ח"כ עופר שלח דורש לקיים פריימריז לראשות הרשימה ומצהיר כי הוא מעוניין להתמודד על התפקיד מול יו"ר המפלגה, יאיר לפיד.

בהודעה שהוציא היום (רביעי), כתב ח"כ עופר שלח: "בימים האחרונים נפגשתי עם יאיר לפיד והצגתי לו את הצורך הדחוף בחידוש פניה של יש עתיד. דחיית הבחירות לכנסת מאפשרת לנו לבצע את מה שמתחייב כדי לבנות אלטרנטיבה ראויה לקראת הבחירות הבאות".

"זה חייב להתחיל מבחירות מקדימות, מיידיות ופתוחות, לתפקיד יו"ר המפלגה. אני אתמודד, ואשמח אם יהיו עוד אחרים", הוסיף שלח.

שלח, הנחשב למקורב ביותר ליו"ר יש עתיד, מתח ביקורת על יו"ר המפלגה על שריון כהונתו כיו"ר פעם אחר פעם, לטענת שלח, אף ללא תיאום עם חברי הסיעה "כשקמה יש עתיד נקבע כי בחירות כאלה יתקיימו עוד לפני הכנסת ה-21. מאז הוזז המועד פעמיים – במהלכים חשאיים, ללא שיתוף הח"כים של המפלגה והפעילים שלה. בינתיים חלפו שמונה שנים ועוד מעט חמש כנסות. יש עתיד היא היום תנועה בוגרת וחזקה, עם קבוצת אנשים מעולה. הגיע הזמן לקיים מה שהבטחנו".

עוד הוסיף שלח "בליל הבחירות האחרונות, עוד לפני פירוק כחול לבן, אמרתי שכדי להציב אלטרנטיבה לימי ביבי החשוכים לא מספיק להגיד 'אנחנו נקיי כפיים' ולעמעם כל מסר אחר. צריך לגבש ולהציג אלטרנטיבה רעיונית שלמה, בכלכלה ובביטחון ובפוליטיקה ובכל תחומי החיים. צריך להגיד אותה בבירור, בלי לזגזג ובלי להתפתל. זה נכון שבעתיים בימי המשבר הנוכחי, מהגדולים שידענו".

"וזה מתחיל, זה חייב להתחיל, בבחירת מנהיג שיציג כך את הפתרונות שלו ויזכה עליהם לאמון. נקבע את הכללים. נקבע את המועד. ניערך, ניבנה ונקיים תוך כדי זה בירור אמיתי מי אנחנו. בלי זה, לא נהיה אלטרנטיבה ולא ננצח", כתב שלח.