השר שי: "ועדת השרים לעניין אומן תגיש את המלצותיה ביומיים-שלושה הקרובים"

    ישראל רובין No Comments on השר שי: "ועדת השרים לעניין אומן תגיש את המלצותיה ביומיים-שלושה הקרובים"

    שר המדע יזהר שי בשיחה עם 'קול חי' על ההחלטה לסגור את בתי הספר בערים האדומות: "ההחלטה התבססה על שינויים של הרגע האחרון בסטטוס של ערים מסויימות". הטיסות לאומן: "בוחנים את הנושא לעומק, אני חושב שאנחנו נגיש את ההמלצות שלנו ביומיים-שלושה הקרובים"

    יזהר שי צילום: פלאש 90
    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר המדע והטכנולוגיה, יזהר שי מתייחס להחלטת קבינט הקורונה אמש, שלא לפתוח את בתי הספר בערים האדומות, שהתקבלה ברגע האחרון. שי מסביר בשיחה עם בצלאל קאהן כאן במהדורת הבוקר, כי "ההחלטה התבססה על שינויים של הרגע האחרון בסטטוס של ערים מסויימות. הראיה היא ששמות הערים שנכנסו בסופו של דבר לרשימה אתמול בלילה – הם שונים בחלקם מהשמות שהיו לפנינו במוצאי שבת".

    האזינו

    לדברי השר "פרייקטור הקורונה הביא בסופו של דבר את הרשימה המעודכנת על פי נוסחה די מורכבת, שמביאה בחשבון לא רק את מספר המאומתים בכל עיר אלא גם את מגמת השינוי האם כלפי מעלה או כלפי מטה וגם את היחס שבין כמות הבדיקות למניין המאומתים ופרמטרים נוספים, על מנת לאפשר לכל עיר גם לצאת מהצב הזה כמה שיותר מהר".

    "בסופו של דבר", ממשיך שי "הרשימה גובשה אתמול בבוקר, היה דיון די רציני ונוקב באשר לסוגיה הזו, כי בכל זאת כואב מאוד לסגור בתי ספר, אבל בסוף קיבלנו פה אחד את המלצתו של ראש הממשלה שגיבש עמדה יחד עם פרוייקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו".

    לשאלת המראיין, שי מוסיף ומציין כי בתוכנית 'הרמזור' קיימת אבחנה נוספת לפני הטלת מגבלות על יישוב מסוים "בערים גדולות כמו ירושלים, טבריה, בני ברק ואחרות – יש בחינה גם של שכונות ורובעים שונים בתוך העיר, ואם יש אכן היגיון מבחינה גיאוגרפית ובריאותית – יתבצע פיצול כזה – כך שלא כל העיר תוגבל אלא רק השכונות האדומות".

    לשאלת קאהן האם נושא הטיסות לאומן עלה בישיבת הקבינט אמש, ענה שי "נושא אומן לא עלה אתמול בקבינט בכלל, אומן הוא נושא נפרד שיש ועדה נפרדת שהוקמה לדון בעניין, שאני חלק ממנה. אנחנו עדיין בבחינת הנושאים. יש לזה היבטים שונים. אנחנו דנים גם לגבי האנשים שכבר נמצאים שם, ככל שידוע לנו נמצאים שם כ-2300-2500 חסידים שכבר הגיעו לשם. אנחנו מסתכלים על הנושא הזה ובוחנים אותו על כל היבטיו".

    עוד מוסיף שי בעניין הטיסות לאומן ומספר "ישבתי עם מספר לא קטן של אנשים בנושא, גם חסידות ברסלב. ישבתי אפילו עם סוכני נסיעות שמטפלים בסידורי היציאות של חסידי ברסלב. אני מתוכנן לפגוש גם את הרב שלום ארוש מחר בערב. אני לומד את הנושא הזה ביסודיות, כמו גם החברים האחרים בוועדה הזו שהוקמה. אנחנו בדיונים די אינטנסיביים גם כדי להבין וגם כדי לבדוק אפשרויות. אני חושב שאנחנו נגיש את ההמלצות שלנו ביומיים-שלושה הקרובים".

    השר שי נשאל לדעתו האישית בנושא וענה: "דעתי היא שהנושא הוא מורכב. אני לא רוצה להחליט לכאן או לכאן בלי לדעת את כל העובדות ולפענח את כל המשמעויות. מצד אחד צריך לשמור על בריאותם של הנוסעים ושל כלל הציבור, מצד שני אני בהחלט מבין לליבם של אלו שנוסעים כל שנה כחלק מהמסורת, המנהג המשפחתי והאמונה שלהם – אני חושב שאנחנו צריכים לבחון, ואם יש מתווה בטיחותי הגיוני – לאפשר אותו בתנאי שאנחנו אכן מאמינים שזה לא מסכן לא אותם ולא את שלום הציבור".

    שר המדע התייחס גם להסכם הנורמליזציה עם איחוד האמירויות הערביות: "אני מברך על ההסכם. מנכ"לית המשרד שלי, משרד המדע והטכנולוגיה, נסעה אתמול עם המשלחת והיא עמדה בראש הצוות שדן בנושאים של חדשנות, מדע, טכנולוגיה וחלל. יש סיבות טובות לאופטימיות. יש רצון חזק בצד השני לשיתופי פעולה אסטרטגיים בכל החזיתות".

    השר מ'כחול לבן' הוסיף בהגינות כי "צריך לברך את ראש הממשלה נתניהו על ההסכם הזה".



    0 תגובות