45 ₪: חברת 'אומגה' זכתה במכרז להפעלת מערך הבדיקות בנתב"ג

    בנצי לייזרוביץ No Comments on 45 ₪: חברת 'אומגה' זכתה במכרז להפעלת מערך הבדיקות בנתב"ג
    אילוסטרציה צילום: פלאש90
    20:26
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on יו"ר ש"ס דרעי תוקף: "זו מלחמת שמד; נבחן את צעדינו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לפני דקות אחדות הסתיים הליך המכרז של רשות שדות התעופה לקבלת שרות בדיקה לנוסעים ומעבדה לפיענוח נגיף הקורונה וכן אפשרות לבדיקות קורונה מהירות לטסים לחו"ל מנמל התעופה בן גוריון, מנמל התעופה רמון ומעברי הגבול היבשתיים.

    הזוכה להפעלת מערך בדיקות PCR בנמל התעופה בן גוריון ובמתקני רש"ת היא חברת "אומגה" המכון להוראה מודרנית בע"מ בשיתוף עם בית החולים רמב"ם. עלות לבדיקה תעמוד על 44.88 ש״ח בלבד.

    בכפוף למתווה שגובש ע"י שרת התחבורה מירי רגב ומשרד הבריאות קודם מכרז לניהול מערך בדיקות קורונה בנמל התעופה בן גוריון במסגרת היערכות מקדימה לביצוע הבדיקות על פי דרישה בנמל התעופה בן גוריון וברמון. למכרז נרשמו למעלה מ 90 חברות ולמעלה מ 150 מתעניינים, ובסופו של דבר הגישו הצעות למכרז 7 קבוצות.

    במסגרת המכרז מתחייב הזוכה לאפשר את תוצאת הבדיקה לנוסעים עד 14 שעות לבדיקה רגילה מרגע הדגימה ועד 4 שעות לבדיקה מהירה במחיר של 134.64 ₪ כולל מע"מ כחוק.

    החברה התחייבה להקים מערך ניהול ממוחשב אפליקטיבי ואינטרנטי הן להזמנת תור לביצוע הבדיקה, וניהול המערך והוצאת "דרכון רפואי" לנוסע בעברית ובאנגלית, ובכל שפה נוספת שתידרש.

    שרות בדיקות הקורונה לנוסעים הנכנסים והיוצאים מישראל יכלול מערך דגימות מורחב והקמת מעבדה ייחודית בזרוע E ( הזרוע החדשה ) לפענוח בדיקות קורונה בהתאם לפרוטוקול הבדיקה של משרד הבריאות.

    בסמוך לטרמינל 3 (הפועל באופן בלעדי) יוקם שטח ייעודי עבור נוסעים היוצאים מהארץ בו יוקמו במסגרת המכרז עמדות לקיחת דגימה מנוסעים באמצעות "דרייב אין" הישר מהרכב. הנוסעים היוצאים לחו"ל יגיעו לצורך הבדיקה כ 72 שעות טרם הטיסה ללקיחת דגימה ובהתאם להנחיות המתבקשות בכל מדינה ומדינה.

    נוסעים נכנסים לארץ יוכלו לבצע בנמל התעופה בן גוריון בדיקת PCR במערך בודקים באולם הנכנסים שתועבר למעבדת הקורונה. הזוכה במכרז יתחייב במתן תשובה תוך פרק זמן של עד 14 שעות גם לנוסעים הנכנסים לישראל מה שיאפשר את קיצור משך הבידוד הנדרש כיום והכל על פי הנחיות משרד הבריאות.

    המכרז להפעלת מערך הבדיקות הינו למשך 3 שנים רצופות עם תקופת הארכה לשנתיים נוספות. במצב בו יפחת הביקוש לבדיקות קורונה מכל סיבה שהיא (מציאת חיסון או כל אמצעי אחר) יהיו רשאים הצדדים להפסיק את ההתקשרות. המכרז כולל אפשרות הרחבה לנמל התעופה "רמון" ולכלל המעברים למעבר נוסעים בניהול רשות שדות התעופה.

    שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב אמרה לאחר הזכיה: "הקמת מעבדות הקורונה לנתב"ג הינו נדבך קריטי בפתיחת השמיים. עמדנו על כך שמחיר הבדיקה לנוסע יהיה זול, נגיש וזמין, אני שמחה על כך שמחיר הבדיקה הינו מוזל באופן חסר תקדים. הנחיתי את גורמי רשות שדות התעופה לזרז ככל הניתן את הליכי הקמת המעבדה ובינתיים אנו מקבלים את הגיבוי ממערכת הבריאות. אני מברכת את אנשי רש״ת על פעילותם לביצוע המכרז במהירות לרווחת הנוסעים".



    0 תגובות