יום היסטורי בעולם הערבי: המשלחת הישראלית נחתה באבו דאבי

    שלמה ריזל No Comments on יום היסטורי בעולם הערבי: המשלחת הישראלית נחתה באבו דאבי

    המשלחת הישראלית אמריקנית שהמריאה במטוס "אל-על" נחתה בשדה התעופה המלכותי באבו דאבי. ראה"מ שוחח עם חברי המשלחת: "המשלחת הישראלית לאבו דאבי בדרך לעשיית שלום היסטורי. אחרי מאמצים אדירים שהובלתי במשך שנים" | תיעוד מיוחד

    המשלחת לקראת העלייה לטיסה לאבו דאבי צילום: פלאש 90
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: פלאש 90

    יום היסטורי: לפני דקות אחדות נחתה המשלחת הישראלית בראשות היועץ לביטחון לאומי וראש המל"ל מאיר בן שבת בשדה התעופה המלכותי בבירת איחוד האמירויות, אבו-דאבי. המשלחת הישראלית אמריקנית התקלה בכבוד רב על ידי הנציגים הרשמיים של האמירויות.

    השטיח האדום מוכן לקבלת הפמלייה:

    צילום: פלאש 90

    ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם את שיחתו עם ראשי המשלחת לאמירויות: "התרגשתי לשוחח בטלפון עם המשלחת הישראלית לאבו דאבי בדרך לעשיית שלום היסטורי. אחרי מאמצים אדירים שהובלתי במשך שנים, סוף כל סוף הבאנו "שלום תמורת שלום".

    צילום: פלאש 90

    ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם לכבוד היום החגיגי וההיסטורי את חזונו שנכתב בספרו "מקום תחת השמש" לפני 25 שנה: "קיימת אפשרות של שלום שאינו כרוך בוויתורים מסוכנים מצידה של ישראל. שלום הנשען על הרתעה ישראלית מתמדת, המבוססת על חיזוק גובר והולך של עוצמתה".

    "אם בדור הבא יגיעו הערבים לכלל הכרה שישראל שוכנת לבטח במזרח התיכון ושהיא עתידה להישאר בו לעד, ייתכן שיתחולל מהפך פסיכולוגי בעמדתם לגבי זכות קיומה של ישראל. אני מאמין שלא לנצח יטיחו הערבים את ראשם בקיר.

    ״מדינת ישראל שבה יחיו 8 או 10 מיליון יהודים בעוד כמה עשרות שנים, תוכל ליהנות משגשוג, תנופה ועצמאות. דווקא משום שהמדינה היהודית תתחזק כל כך, ייאלץ בסופו של דבר רובו של העולם הערבי לעשות עמה שלום-אמת.

    ״תפיסה זו מנוגדת בתכלית לתפיסה אחרת הרווחת היום, הגורסת שישראל תשיג שלום רק אם ״תפייס״ את הערבים בוויתורים מרחיקי-לכת שיחלישוה ויצמצמוה.

    אדרבא, שלום בר-קיימא יושג רק אם ישכנע העם היהודי את הערבים, שעימם ובצידם הוא חייב להתקיים, שכן הוא וכאן יישאר".

    הדגלים באבו דאבי מוכנים לקראת בוא המשלחת: צילום: ‎@ShapiraDor



    0 תגובות