פרופ' אפק: "התנגדותנו לטיסות לאומן נבעה ממראות מתקופת טרום עידן הקורונה"

    ישראל רובין No Comments on פרופ' אפק: "התנגדותנו לטיסות לאומן נבעה ממראות מתקופת טרום עידן הקורונה"

    מנכ"ל ביה"ח שיבא וחבר 'צוות גמזו', פרופ' ארנון אפק מודה בשיחה עם 'קול חי' כי התנגדותם העיקשת של 'צוות גמזו' נגד הטיסות לאומן נבעה מצפייה בתמונות משנים קודמות, טרום עידן הקורונה – אז התקיימו התפילות בצפיפות מרובה "אם באמת יודעים לייצר סביבה אחרת לגמרי ולפעול – אז זה סיפור אחר"

    פרופ' ארנון אפק צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המשנה למנכ"ל בית החולים שיבא בתל השומר וחבר צוות 'מגן לישראל' במשרד הבריאות, פרופ' ארנון אפק התייחס למתקפות על פרוייקטור המאבק בקורונה, פרופ' רוני גמזו: "כשהוא נכנס לתפקיד הוא ידע שזה מה שצפוי לו והוא אמר את זה בפירוש 'שנכנסתי לתפקיד הבנתי שאני לא הולך לקבל רק זרי פרחים'. האמת שאני ציפיתי שאם הוא לא יקבל זרי פרחים לפחות הוא יקבל תמיכה, אבל לצערי הרב אנחנו לא רואים את התמיכה הזו וצריך להבין שתפקידו מאוד מורכב ומאוד קשה והוא עושה אותו במסירות רבה", אמר פרופ' אפק בשיחה עם בצלאל קאהן במהדורת הבוקר.

    האזינו

    קאהן: "נשמע שתכף הוא אומר 'התייאשתי, אני לא מצליח לעשות כלום. אני עוזב'. אפק: "אני מאוד מקווה שפרופ' גמזו לא יתפטר, אני חושב שהוא מבין שכל עוד הוא מצליח לממש את המשימה, גם אם היא קשה – אני מעריך שהוא יישאר בתפקיד ומקווה שיתנו לו את הגב, כי אחרת מי יודע. אם לא יתנו לו את הגב אז אנחנו נמצא את עצמנו שוב בסגר והסגר הזה הוא רע מאוד, לכולם". קהאן: "וזה מה שצריך לעשות?. אפק: "לא, צריך למנוע את זה וזה מה שאנחנו מנסים לעשות".

    לשאלת קאהן מהי תוכנית הרמזור ענה אפק כי עיקריה של התוכנית היא לחזק את הרשויות האדומות וראשיהם ולהעניק להם את כל הכלים ליציאה מהמשבר: "היא אומרת קודם כל לחזק את ראשי הרשויות, אם יש עיר אדומה בוא נסייע לה לצאת מזה. ראשי הרשויות הם אלו שמכירים הכי טוב את היישובים שתחתיהם וצריך לעבוד איתם בשיתוף פעולה".

    הטיסות לאומן

    לשאלת קאהן, התייחס פרופ' אפק גם לעניין הטיסות לאומן לקראת ראש השנה ואמר "אני מכבד ומבין את הכאב ואת הצורך, אבל צריך להבין: באומן יש סכנה מאוד גדולה. ברגע שכולם מצטופפים בלי מסיכות – זה מאוד מאוד מסוכן".

    קאהן: "אתה יוצא מנקודת הנחה שמצטופפים ובלי מסיכות, ואם יאמרו לך 'תשמע, יש מתווה מאוד מוקפד. הנהלת ברסלב שמנהלת את המקום כל השנים, וגם השנה – תבוא ותסדר את זה בצורה של קפסולות, הפרדות, קבוצות קטנות. זה הרי שטח ענק, לא רחוב וחצי. זה יכול להיעשות בצורה טובה ונכונה. כמו גם, שכל אלו שטסים, חוזרים אחר כך לבידוד, כפי שכל אחד שטס למדינה שאיננה ירוקה נכנס לבידוד. ולא דיברתי על אילת שאף אחד לא חוזר משם לבידוד ואתה יודע מה קורה שם. אולי זה לא כזה נורא?", תהה קאהן.

    פרופ' אפק: "תראה, א. אנחנו חייבים להביע את החשש שלנו, מה שאנחנו אמרנו ודיברנו עליו – נובע מהתמונות שראינו משנים קודמות, טרום עידן הקורונה, שזה קצת שונה מהדברים שהרגע אמרת", הודה מנכ"ל ביה"ח שיבא והמשיך "אם באמת יודעים לייצר סביבה אחרת לגמרי ולפעול – אז זה סיפור אחר. בגלל זה מינה ראש הממשלה את השר אלקין. ישבו יחד ילמדו ויראו, אבל צריך בסוף לזכור: אם יקבע מודל מסוים – צריך יהיה לפעול על פיו, כי אחרת באמת יש בזה סכנה גדולה", מדגיש אפק.

    "אני חושב שלשם חותרים חסידי ברסלב", השיב לו קאהן. "אבל", הוסיף המראיין "אתה יודע למה האמון שלהם במערכת כל כך נמוך?, כי אתה רואה שבבלפור אפשר להפגין חופשי בלי שום הגבלות ואלפים שמגיעים לשם, ואני לא יודע אם זה מקור הדבקה המוני או לא. אבל העובדה שאלפים יכולים, שבוע אחרי שבוע, לבוא, ובלי להכנס לעמדה פוליטית כזו אחרת בכלל, אבל לבוא למקום בצורה פרועה בהקשר של הקורונה. אז למה כל ההתנפלות הזו על ברלסב? להם מותר, להם אסור?".

    "נכון", השיב פרופ' אפק לטענת קאהן "יש סיכון גם בהפגנות. אבל בסופו של דבר אנחנו מדינה דמוקרטית. אני מכבד את זכותה של ממשלת ישראל שהיא הגורם מקבל ההחלטות, אבל בסוגיה של ההפגנות זו החלטה של בית המשפט. אגב לא רק בישראל. גם בגרמניה שבו ביקשו לאסור הפגנות בגלל הסיכון בא בית המשפט ואמר שלא – אנחנו מדינת חוק".

    "בסוף, הדרך הנכונה להתמודד עם אירוע כל כך מורכב זה לא לחדד את ההבדלים", ציין אפק.



    0 תגובות