מועה"ב של האו"ם חידשה את מנדט כוח יוניפי"ל בלבנון

    שלמה ריזל No Comments on מועה"ב של האו"ם חידשה את מנדט כוח יוניפי"ל בלבנון

    מועצת הביטחון של האו"ם אישרה את הארכתו של מנדט כוח יוניפי"ל בלבנון בשנה נוספת, תוך הכנסת שינויים שנועדו לאפשר לכוח להיות אפקטיבי יותר

    צילום: באזל עווידאת / Flash90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר מאמצים דיפלומטיים של ישראל וארה"ב לחיזוק סמכויות הכוח, מועצת הביטחון של האו"ם אישרה את הארכת מנדט כוח יוניפי"ל בלבנון בשנה נוספת תוך הכנסת שינויים בדרישות המועצה מממשלת לבנון – שינויים שנועדו לאפשר לכוח להיות אפקטיבי יותר מול זרועות הטרור של חיזבאללה.

    בין השינויים המרכזיים שהוכנסו בהחלטה לחידוש המנדט: שיפור מנגנון הדיווח לאו"ם על אירועים והפרות של ההסכם בין הצדדים, דרישה ממזכ"ל האו"ם לגבש תוכנית מפורטת לייעול הכוח וגינוי חריף של הניסיונות לפגוע בחופש התנועה של יוניפי"ל ובחייליו. כמו כן, מועצת הביטחון קראה לממשלת לבנון לאפשר ליוניפי"ל גישה מלאה לאתרים בהם התגלו המנהרות – זאת כדי לסיים את החקירה בנושא. כך על פי הפרסום ב'חדשות 12'.

    שר החוץ גבי אשכנזי ברך על ההחלטה ואמר: "ישראל מודה לארה"ב על הובלת הקמפיין המדיני שהביא לכך שהחלטת הארכת המנדט כוללת מרכיבים אשר יאפשרו ליוניפי"ל למלא את משימתו בצורה יותר אפקטיבית, גם אם נותר מה לשפר. בתקופה האחרונה עמדתי בקשר עם מזכיר המדינה פומפאו ושר החוץ הצרפתי ז'אן איב לה דריאן והבהרתי את העמדות הישראליות בנושא. התקריות הביטחוניות לאורך גבול הצפון בימים האחרונים המחישו יותר מכל את הצורך בכוח יוניפיל חזק ואפקטיבי. בטחונה של מדינת ישראל יובטח יעל ידי עוצמתה הביטחונית והמדינית".

    "היום אימצה מועצת הבטחון של האו"ם החלטה לחידוש מנדט יוניפיל. בזכות קמפיין מדיני שהובילה ארה"ב בתאום הדוק עם ישראל הוכנסו להחלטה מרכיבים אשר יאפשרו ליוניפיל למלא את משימתו בצורה יותר אפקטיבית. השינויים שהוכנסו להחלטה יאפשרו לחשוף בצורה טובה יותר את פעילות הטרור של חזבאללה בלבנון, ומאמציו להצר ולפגוע בפעילות יוניפיל".

    "ההחלטה כוללת חיזוק מנגנון הדיווח וגינוי חריף של ניסיונות להגביל את חופש התנועה של הכוח, ודורשת ממזכ"ל האו"ם לגבש תוך חודשיים תכנית מפורטת כדי ליישם המלצות דו"ח על התייעלות יוניפיל, ובכלל זה חיזוק מנגנון ההתייעצות המשולש (tripartite) בין יוניפיל, צה"ל וצבא לבנון ומיסוד מנגנון דיווח אודות תקריות שבהן הופעלה אלימות כלפי חיילי יוניפיל. ההחלטה כוללת גם גינוי לאירועים בשנה האחרונה במסגרתם הפר חיזבאללה את החלטה 1701 וגינוי חריף ביותר של התקריות בהן הופרעה פעילות יוניפיל לצד קריאה לממשלת לבנון למתן גישה מהירה ומלאה לאתרים חשודים צפונית לקו הכחול".

    "כעת המבחן יהיה בבחינת נכונות של ממשלת לבנון ויוניפיל ליישם את כל דרישות ההחלטה. ישראל תמשיך לעקוב מקרוב אחר יישומן בפועל".



    0 תגובות