שלושה חודשים לאחר מינויו: אשכנזי יצא לביקור מדיני ראשון

    שלמה ריזל No Comments on שלושה חודשים לאחר מינויו: אשכנזי יצא לביקור מדיני ראשון

    שר החוץ גבי אשכנזי נחת היום בגרמניה לביקור מדיני ראשון בתפקידו | לאחר פגישתו עם נשיא גרמניה פראנק שטינמאייר המשיך לטקס ברציף 17 בברלין: "כאן, מקום שילוחם של 55 אלף יהודי ברלין למותם על ידי מכונת ההשמדה הנאצית, אני ניצב היום, כשר החוץ של מדינת ישראל בביקורי המדיני הראשון על אדמת גרמניה"

    אשכנזי ושטינמאייר צילום: רותי צונץ
    10:35
    19.04.24
    הרב אפרים אפשטיין No Comments on חג הפסח: עניין של תודעה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הערב (רביעי), שעות בודדות אחרי נחיתתו בברלין לקראת מפגש מיוחד עם שרי החוץ של מדינות האיחוד האירופי, קיים שר החוץ אשכנזי טקס רשמי ברציף 17 בברלין לציון זכרם של עשרות אלפי יהודי גרמניה שנשלחו מרציף זה למחנות ההשמדה.

    שר החוץ אשכנזי פתח את ביקורו הרשמי הראשון כשר החוץ בפגישה עם נשיא גרמניה, פרנק ואלטר שטיינמאייר ומשם נסע הישר לטקס ברציף 17.

    הטקס, במעמד שגריר גרמניה, ג'רמי יששכרוף, מנכ"ל משרד החוץ, אלון אושפיז ורב הקהילה, נפתח בהנחת זר 'יזכור' בשם ממשלת ישראל, ולאחריו קריאת קדיש, דקת דומיה ושירת התקווה.

    במהלך הטקס נשא שר החוץ, גבי אשכנזי, דברים ואמר: "ניצב אני כאן כשר החוץ של ממשלת ישראל ורמטכ"ל צה"ל לשעבר, מצדיע לזכרם ולעפרם של ששת המיליונים, אחינו ואחיותינו ונשבע: 'נזכור ולא נשכח'. הרצון להשמידנו לא חלף מן העולם".

    "אנו רואים את ניסיונותיה של איראן להתחמש ולהתעצם, תוך שהיא משתמשת בשלוחותיה, חיזבאללה בצפון וחמא"ס בדרום, לפגוע באזרחיה של מדינת היהודים. בשמם של אבי ומשפחתו, שחלמו על מדינה עצמאית וריבונית, בשמם של כל המיליונים שלא זכו לחזות בהגשמת חלומם ובשמם של הניצולים שחיים בקרבנו, אני עומד כאן היום ומתחייב: נגן על בנינו ובנותינו תוך שאנו אוחזים בחרב ביד אחת ובעלה של זית ביד השנייה".

    שר החוץ אשכנזי הוזמן לכנס כאורחו האישי של שר החוץ הגרמני, הייקו מאס. השניים צפויים לבקר מחר יחד בוילה ואנזה, שם גובש "הפתרון הסופי" להשמדת יהדות אירופה, ולאחר מכן יקיימו השניים פגישת עבודה בהשתתפות גורמים מקצועיים בכירים ממשרדי החוץ של שתי המדינות. משם ייסעו השניים יחד למטה משרד החוץ למפגש שרי החוץ של האיחוד האירופי.



    0 תגובות