מוזיאון הטבע התנ"כי בית שמש • צפו

    קובי פינקלר No Comments on מוזיאון הטבע התנ"כי בית שמש • צפו

    צפו • קם לו אדם באמצע החיים ומקדיש חייו לבעלי החיים המקראיים ומקים מוסד ייחודי מסוגו שהוא בחלקו גן חיות, חלקו מוזיאון להיסטוריה של הטבע וחלקו מרכז למידה יהודי

    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מפעל של איש אחד, הרב דר' נתן סליפקין, שבנה מוסד ייחודי מסוגו שהוא בחלקו גן חיות, חלקו מוזיאון להיסטוריה של הטבע וחלקו מרכז למידה יהודי.

    קם לו אדם באמצע החיים ומקדיש חייו לבעלי החיים המקראיים. שמו של האיש לא מוכר לרובינו הרב דר' נתן סליפקין, מבית שמש, עולה חדש ותיק, שמכיר את כל בעלי החיים המקראיים לפי צורתם, מראיהם ותכונותיהם.

    במשך השנים אסף הרב מאות בעלי חיים וכך יצר מפגש בלתי אמצעי עם בעלי חיים והיכרות מעמיקה עם עולם בעלי החיים המוזכרים במקורות היהודיים השייכים לטבע הישראלי. כל זאת, במתחם ענק ומרהיב, מקורה וממוזג, המחולק למספר גלריות.

    במוזיאון תצוגה מגוונת של יונקים, ציפורים, זוחלים, דו-חיים וחרקים המוזכרים במקרא ובתלמוד, ומגוון מוצגים השייכים לעולם החי. כמו כן, יש במקום אוסף-חי עשיר של זוחלים, דו-חיים ויונקים הקשורים ליצורים המוזכרים בתנ"ך.

    בין המוצגים הקשורים לרקע היהודי ניתן למצוא אוסף מרשים של שופרות, קונכיות וביניהן גם חלזון הארגמן ומוצגים שונים הממחישים את נושא הכשרות.

    הביקורים במוזיאון הינם במסגרת סיורים מודרכים וחווייתיים, בהם ניתן גם לחוש וללטף חלק מבעלי החיים. במהלך הסיור נחשפים לתכנים ייחודיים, כמשמעותם וזהותם של בעלי החיים המקראיים, מגוון בעלי החיים השייכים לנופי הארץ, וערכים שונים המשלבים את המשפט היהודי ואת בעלי החיים.

    בנוסף לכך יש גם מספר רב של פריטים ביולוגיים בעלי משמעות וחשיבות דתית יהודית. הביקורים במוזיאון הינם במסגרת סיורים מודרכים חווייתיים, בהם יש אפשרות להתקרב ודרך הסיורים האינטראקטיביים הללו, ניתן ללמוד אודות זהויות ומשמעויות של בעלי החיים במקרא, להרחיב את הידיעה בערכים (סימני טהרה בעופות לדוגמא), משפט והיסטוריה יהודית ועל ההיסטוריה של הטבע, הנופים והחיות של ישראל התנכית.

    קסום, מלמד ונפלא.



    0 תגובות