אשכנזי לשה"ח הבריטי: "התאכזבנו מהצבעתכם בעניין אמברגו הנשק על איראן"

    שלמה ריזל No Comments on אשכנזי לשה"ח הבריטי: "התאכזבנו מהצבעתכם בעניין אמברגו הנשק על איראן"

    שר החוץ אשכנזי בפגישה עם שר החוץ הבריטי, דומיניק ראב וצוותו: "התאכזבנו לראות את ההצבעה של מדינות ה-E3 במועצת הביטחון בנושא הארכת אמברגו הנשק על איראן. המאמץ העולמי לעצירת התוקפנות האיראנית צריך לבוא לידי ביטוי במעשים ולא רק בהצהרות"

    צילום: מירי שמעונוביץ
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר החוץ, גבי אשכנזי אירח היום (שלישי) בלשכתו בירושלים את שר החוץ הבריטי, דומיניק ראב וצוותו. במהלך הפגישה דנו השניים בבנושאים בילטראליים בהם קשרי הסחר בין המדינית בעקבות יציאת בריטניה מהאיחוד האירופאי, כמו גם בנושאים אזוריים בהם האיום האיראני, המצב האזרחי בלבנון והתעצמות חיזבאללה והסכם השלום עם איחוד האמירויות.

    שר החוץ גבי אשכנזי: "איראן מהווה איום על היציבות והשלום במזרח התיכון ובעולם כולו והסרת האמברגו תוביל לחימוש איראני מואץ. התאכזבנו לראות את ההצבעה של מדינות ה-E3 במועצת הביטחון בנושא הארכת אמברגו הנשק על איראן".

    אשכנזי הוסיף "על מדינות ה-E3 להבין כי הדאגה ליציבות האזורית ועצירת התחמשות איראן היא אינטרס עולמי. המאמץ העולמי לעצירת תוקפנות צריך לבוא לידי ביטוי במעשים ולא רק בהצהרות ויש עוד זמן לתקן. אני קורא לכלל המדינות להצטרף לארה"ב בדרישתה להשבת מנגנון הסנקציות על איראן".

    השר אשכנזי הודה לעמיתו על עמדתה של ממשלת בריטניה בדבר הכרזתה על חיזבאללה כארגון טרור וקרא לבריטניה לתמוך במאמץ הישראלי לאפשר ליוניפי"ל לקיים את המנדט שניתן לו בלבנון ולמנוע התעצמות החיזבאללה באזור.

    עוד הוסיף שר החוץ אשכנזי: "ההסכם ההיסטורי עם איחוד האמירויות הינו הוכחה שניתן להשיג שלום באמצעות שיח ישיר בין מדינות. אנחנו מקווים שמדינות נוספות במזרח התיכון יצטרפו למהלך".



    0 תגובות