פלגת חיל הים מול עזה • צפו

    קובי פינקלר No Comments on פלגת חיל הים מול עזה • צפו

    לוחמי פלגת חיל הים מול עזה; סיור ייחוד של פלגה 916 האחראית על קו הגבול בין אשדוד למצרים

    19:36
    25.04.24
    פנחס בן זיו No Comments on הקבינט אישר: מחבלי הנוח'בה יזכו לביקורים בבתי הכלא

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שעת ערב ומבסיס חיל הים באשדוד, יוצא עוד סיור של פלגה 916. הפעם מדובר בסיור ייחודי שהוא למעשה חלק מתרגיל של חדירת צוללים לחופי ישראל, הצלת פצועים בלב ים ושיתוף פעולה ייחודי עם משטרת ישראל. "אנחנו רוצים להתכונן הכי טוב שאפשר למלחמה הבאה, ובמלחמה – אתה לא מוכן לכלום", מסביר סא"ל רן שטיגמן מפקד הפלגה ללוחמים.

    לאחר סקירת הוראות הבטיחות, מתחילים החיילים אט אט להתפזר לספינות, "אנחנו כבר רגילים לצאת לאימון הפלגתי שמחולק לשני סבבים, אבל כזה – עדיין לא היה לנו", מספר אחד מהם. את הלחשושים באוויר קוטע רצף שריקות שאחריו ממהרים להגיע פיצוצים ועשן – התרגיל התחיל, הבסיס תחת מתקפה.

    את רוב ההפלגה מעבירים ב"גשר" – האזור בספינה בו מכוונים אותה ואת כלי הנשק ורואים ממנו את האופק הרחוק אל מול העיניים. בשלב הזה אפשר כבר לרדת מהווסטים. אנחנו משאירים מאחורינו את קו החוף של אשדוד. ואשקלון, עיר החוף הצפונית לעזה, מתגלה במלוא תפארתה.

    המפקדים, מתיישבים ב"מי"ק" (מרכז ידיעות קרב) לסכם את הערב הארוך.

    הפלגה מורכבת מדבורות ושלדגים, צרעות, בעברית פשוטה סוגים שונים של כלי שיט.

    סא"ל רן שטיגמן, מפקד הפלגה שאחראי למעשה על כל הקו שבין בסיס אשדוד עד גבול מצרים מסביר בהתאם לתנאי הקורונה מרחוק "אנחנו בונים את כל התמונה הימית" מספר לי סא"ל רן "עיקר תשומת הלב היא מאשקלון ועד מצרים כשאנחנו למעשה הכוחות היחידים שנשארו בשטח בציר פילדלפי. יש לנו כמה מטרות ובהן סיכול הברחות הימיות, מניעת חדירה, מניעת הברחות ועוד".

    בשבוע שעבר תרגלו כאן תרגיל רחב היקף כדי להכין את הלוחמים ואת מפקדם לזמן אמת. במילה אחרת למלחמה. השטח מתוח. הלוחמים מתרגלים תרגיל איום על מימי, כשברקע נמצא האיום התת מימי. לכן הם עורכים תרגילים משולבים. על הספינה עצמה ממוקם צוות רפואי למתן מענה רפואי מהיר. התרחיש שלהם הוא פיגוע משולב ולכך נערכים.

    "כל אימון קרוי על שם לוחם שנפל. ככה אנחנו מעבירים את המורשת קדימה" מסכם סא"ל רן. והמורשת אכן מורגשת בכל פינה. כולם חדורי מטרה ומבינים היטב שהם מגינים על עם ישראל.



    0 תגובות