נתניהו וגנץ נוטים לקבל את הסכם הפשרה: תקציב המדינה והמינויים יידחו

    איתי גדסי No Comments on נתניהו וגנץ נוטים לקבל את הסכם הפשרה: תקציב המדינה והמינויים יידחו

    ההסכם שירחיק את אפשרות הבחירות מהקואליציה: ח"כ צביקה האוזר הציג את מתווה הפשרה, לפיו, תקציב המדינה יידחה במספר חודשים, כמו כן מינויים בכירים בשירות המדינה יידחו במספר חודשים. תוקם מיידית הועדה לבחינת דרכי מינוי בכירים

    בנימין נתניהו צילום: פלאש 90
    19:36
    25.04.24
    פנחס בן זיו 1 Comment on הקבינט אישר: מחבלי הנוח'בה יזכו לביקורים בבתי הכלא

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המתיחות החריפה בקואליציה. לאחר שראה"מ בנימין נתניהו הבהיר כי לאור ההתנהלות הבעייתית של כחול לבן מול הליכוד, בכל הנוגע למינוי בכירים ובתקציב המדינה, המשבר יוכל להוביל לבחירות. היום (שבת) שוב צביקה האוזר הציג מתווה פשרה לפיו תקציב המדינה יידחה למספר חודשים, וסוגיית מינוי הבכירים בשירות הציבורי גם תידחה למספר חודשים.

    הליכוד נוטה לקבל את הסכם הפשרה. גם יו"ר כחול לבן בני גנץ מסכים עקרונית עם מתווה הפשרה של ח"כ האוזר. שר החוץ גבי אשכנזי אמר: "‏יש לנתניהו 48 שעות להתעשת ולהוכיח האם טובת הציבור לנגד עיניו או טובתו האישית".

    עיקרי "פשרת האוזר":

    תמיכה בחוק האוזר לדחייה ב-100 יום של פיזור הכנסת

    במהלך 100 יום יוסכם על תקציב וחוק הסדרים שייצבו את הכלכלה הישראלית. עד אז יפעלו על פי 1/12 של תקציב 2019 עם תוספת אחוזית שתוסכם בין הצדדים.

    תוקם מידית הועדה לבחינת דרכי מינוי בכירים עליה התחייבו הצדדים בהסכם הקואליציוני. עד קבלת מסקנות של ועדה זו – יוקפא המצב הקיים ולא יבוצעו מינויים (תוצאה זהה למצב בו יוכרזו בחירות ביום ב').

    התמקדות במאבק בקורונה ובשפעת לקראת החורף ובאתגרי הבטחון בגבול עזה ובצפון.



    0 תגובות