שר החוץ נפגש עם 11 שגרירים מאסיה וחתם על שורה של הסכמים

    שלמה ריזל No Comments on שר החוץ נפגש עם 11 שגרירים מאסיה וחתם על שורה של הסכמים

    שר החוץ אשכנזי נפגש עם שגרירי אסיה והפאסיפיק וחתם על שורה של הסכמים בתחומי הכלכלה, התעופה, המים והתרבות עם הודו, תאילנד ונפאל. אשכנזי: "רואים בשנים האחרונות קפיצה משמעותית בהיקפי הסחר בין ישראל לאסיה"

    צילום: משרד החוץ
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר החוץ גבי אשכנזי נפגש היום (חמישי) במשרד החוץ בירושלים עם 11 שגרירי אסיה והפאסיפיק המוצבים בישראל. בפגישה התייחס השר אשכנזי להכרזה על הסכם השלום עם מדינת איחוד האמירויות, שיכול להוות בסיס גם לשיתופי פעולה משולשים עם מדינות נוספות באסיה ולעודד שתוף פעולה כלכלי עימם.

    שר החוץ אשכנזי: "אנו רואים בשנים האחרונות קפיצה משמעותית בהיקפי הסחר בין ישראל לאסיה. חברות ענק אסייתיות פתחו משרדים בישראל. אנחנו עובדים על הסכמי אזור סחר חופשי עם קוריאה, סין, וויאטנם במטרה להסיר מכסים, להוזיל את יוקר המחיה בארץ ולייצר מקומות עבודה בישראל ולסייע ליצוא הישראלי. אני מקווה שבקרוב נפתח במו"מ עם הודו ועם מדינות נוספות במרחב".

    במהלך הפגישה נחתמו מספר הסכמים בתחומי הכלכלה, התעופה, המים והתרבות עם הודו, תאילנד ונפאל. בנוסף יחתמו בקרוב הסכמי תעופה עם וייטנאם וסרילנקה והסכם בריאות עם הודו.

    ממשרד החוץ נמסר "פיתוח היחסים עם אסיה יביא ליתר השקעות בישראל, להגדלת היצוא והסחר ההדדי, ולאחר תקופת הקורונה – גם לפתיחת השמים והוספת יעדי טיסה למזרח, שיסייעו לאנשי העסקים ולתיירים הישראלים ולהגדלת התיירות הנכנסת לארץ".



    0 תגובות