היועמ"ש הגיש בקשה לדיון נוסף בהריסת בית המחבל שרצח את עמית בן יגאל ז"ל

    ישראל רובין No Comments on היועמ"ש הגיש בקשה לדיון נוסף בהריסת בית המחבל שרצח את עמית בן יגאל ז"ל

    היועמ"ש החליט להגיש בקשה לדיון נוסף ביחס לפסק הדין שניתן בעניין הריסת בית המחבל שביצע את הפיגוע בו נרצח לוחם צה"ל, סמ"ר עמית בן יגאל ז"ל

    היועמ"ש אביחי מנדלבליט צילום: פלאש 90
    21:24
    17.04.24
    איתי גדסי No Comments on חשיפה: נתניהו מעדיף להגיב באמצעות המוסד; הרמטכ"ל מתנגד

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היועץ המשפטי לממשלה הנחה היום (חמישי) את מחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה להגיש בקשה לדיון נוסף ביחס לפסק הדין שניתן בעניין הריסת בית המחבל שביצע בחודש מאי האחרון את הפיגוע בו נרצח לוחם צה"ל, סמ"ר עמית בן יגאל ז"ל.

    זאת, בהמשך לבקשת הדרג המדיני בנושא, ולאחר שהיועמ"ש הציג בפניהם את הערכתו המקצועית ביחס לסיכויים והסיכונים הכרוכים בבקשה.

    היועמ"ש הזכיר, כי במסגרת פסק הדין, שניתן בדעת רוב, בוטל צו ההריסה ביחס לבית, תוך הבהרה כי שמורה למפקד הצבאי סמכותו לפעול לאטימת החדר בו התגורר המפגע.

    בפרקליטות המדינה מבהירים, כי הבקשה לדיון הנוסף תהא תחומה רק לעניין קביעת פסק הדין ביחס לצורך במודעות בני המשפחה המתגוררים בבית המחבל, ולא תעסוק בהלכה הכללית ביחס לשימוש בכלי הריסת בתי מחבלים לצרכי הרתעה, מכוח תקנות ההגנה לשעת חירום.

    עו"ד ערן בן ארי, יועמ"ש תנועת "אם תרצו" אשר פנה לשר הביטחון וליועמ"ש הממשלה כדי שיקיים דיון נוסף בנוגע להריסת בית המחבל שרצח את לוחם גולני עמית בן יגאל הי"ד הגיב להחלטה ואמר "אנו מברכים את הממשלה והיועמ"ש על ההחלטה. זכות לחיים של אזרחי ישראל וחייליה גוברת על אי הנוחות שתיגרם למשפחות המחבלים. פגיעה בחיילי צה"ל היא מקרה קיצון המצדיק שימוש בכלי ההרתעתי של הרס בית המחבל".



    0 תגובות