- רדיו קול חי - -

מרן נשיא המועצת קורא לכלל תלמידי הישיבות לחזור: "הקב"ה מחכה לכם"

באופן חריג לאחר תפילת ערבית במעונו של נשיא מועצת חכמי התורה מרן הגר"ש כהן שליט"א ביקש מרן לשאת דברים וקרא לבני הישיבות להגיע כולם ללא יוצא מן הכלל להיכלי הישיבות לזמן אלול.

בדבריו פתח מרן "לכל תלמידי הישיבות שאין העולם עומד אלא על הבל פיהם של תינוקות של בית רבן שדברי התורה מפיהם זה חשוב מאד לפני הקב"ה. על כולם להגתבר ולדחות את כל הבעיות ולבוא לישיבות בראש חודש אלול".

בדבריו קרא מרן שאף הבחורים לא יצאו מהיכל הישיבה כל זמן אלול, "אם אפשר ייתנו לנו רשות שעד אחרי כיפור לא לצאת מהישיבה, להתמיד, ואם צריכים משהו אז שההורים יבואו לבחורים ויתנו להם מה שהם רוצים".

בדבריו הוסיף מרן וקרא להורים שחוששים לשלוח את בניהם להיכלי התורה "ההורים צריכים לא לעכב בכלל בעד בניהם לא ללכת לישיבות. הקב"ה מחכה להם לבני הישיבות האלה".

עוד הוסיף מרן בדבריו וקרא לראשי הישיבות כולם ללא יוצא מן הכלל לפתוח את הישיבה לכל התלמידים. "רבני הישיבות כבר דובר שעליכם להתאזר ולפתוח את הישיבות ולקבל את כל התלמידים וכמה שאפשר שלא להוציא תלמידים מעכשיו עד אחרי כיפור ואז נהיה בטוחים בחסדיו של הקב"ה שמחכה לנו ולעשות את כל מה שיהיה טוב לתלמידים להשתדל עבורם, איני יודע אם זה מכבסות. כל מה שצריך שהתלמידים לא יצטרכו לצאת מהישיבה.

בסיום דבריו מרן שליט"א שנודד שינה מעיניו בעקבות צערו על בחורי הישיבות שירדו לטמיון עקב נגיף הקורונה חזר והדגיש "ולתלמידים עוד הפעם אני אומר, מזהיר אותם שיתאמצו, שיתאמצו וזה שכר גדול בשבילם. שיתאמצו לבוא לישיבות וההורים אל תפחדו על שום דבר התורה מגנא ומצלא".

קרא מרן והוסיף "אם באמת יהיה תלמוד תורה היא מגינה מכל הצרות האלה שבאות לעולם, ועל זה באמת אם יתקיים הדבר נכתב ונחתם בעזרת ה' יתברך לחיים טובים ולשלום. לפרנסה טובה לבריאות כל אחד מה שצריך אמן כן יהי רצון שנה טובה ומבורכת" סיים מרן את דבריו.

בני ביתו של מרן מציינים כי הדבר גורם צער גדול למרן ובכל עת מזכיר את הדברים ומבקש לשוחח עם ראשי ישיבות והורים באופן אישי בכדי שכל בני התורה ישובו לתלמודם בזמן אלול.