ימי ההכרעה של גנץ; בכיר בליכוד: "זה אולי יום רביעי האחרון לכנסת"

    איתי גדסי No Comments on ימי ההכרעה של גנץ; בכיר בליכוד: "זה אולי יום רביעי האחרון לכנסת"

    בכיר בליכוד התייחס למצב הקואליציה שלא מתפקדת, וסיפר על ההתנהלות הלעומתית של שר המשפטים כנגד הממשלה. על הריבונות: "ההבנות הופרו ברגל גסה". ומסכם: "האם נלך ביום שני לבחירות? זה יהיה נורא. אבל להמשיך במצב הזה נראה לי אפילו נורא יותר"

    בחירות או תמיכה בממשלה צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו החל לאחרונה לצאת לשטח לסוג שנראה כמו סיבובי בחירות, נתניהו ביקר במסעדות חנויות והיום (רביעי) ראש הממשלה הגיע לביקור בשוק 'מחנה יהודה' האהוב על ראשי הליכוד בתקופות הבחירות. נראה כי ראש הממשלה מנסה להכריע שר הביטחון ולגרום לו להסכים לדרישות הליכוד וביכולת של ראש הממשלה לשלוט בקואליציה שכרגע נראית, קואליציה עם אופוזיציה.

    בכיר בליכוד התייחס היום למצב בקואליציה ואמר כי "זה אולי היום רביעי האחרון לכנסת ה-23". לדבריו, "העסק הזה לא עובד. מראש לא היו לי ציפיות גבוהות, אבל לא חשבתי שזה יהיה ככה. בלתי ניתן לעבוד".

    הוא הבהיר: "האם נלך ביום שני לבחירות? זה יהיה נורא. אבל להמשיך במצב הזה נראה לי אפילו נורא יותר".

    הבכיר הוסיף: "אם לא מוצאים פתרון לכל מה שעל הפרק, להמשיך במתכונת הזו אין הרבה טעם". לדבריו ישיבת המו"מ האחרונה הסתיימה למעשה שלשום בלילה. "שני הצדדים הסכימו שאין טעם לקיים את הדיון באף אחת מהנקודות שבמחלוקת, ומאז אין מגעים אין שיחות".

    "בנוסף יש את החוק של צביקה האוזר, שאמרנו שנשתדל להתקדם איתו כדי שכאשר יהיו הסכמות אחרות לא ניתקע במכשול טכני עם התקציב. קידמנו אותו, אבל זה לא אומר שהתקדמנו או שיש הבנות. החוק נמצא בוועדה בהכנה לקריאה שנייה ושלישית".

    בעניין החלת הריבונות על חלקים מיהודה ושומרון, אמר הבכיר כי "אני יכול לומר באופן ברור שההבנות הופרו ברגל גסה. לא על ידי גנץ אלא יותר בפעולות של אשכנזי בעניין הזה. הוא לא החמיץ שום גורם בינלאומי להסביר לו למה זה לא צריך לקרות.

    "זה לא שבגללו זה לא קרה, אבל אין ספק שההתנהלות הזאת הייתה פגיעה בדבר הכי מרכזי בהסכם".

    הוא הוסיף: "הרגל השנייה הייתה המשפטית. עשינו ויתור ענק. הייתה התחייבות אישית של ניסנקורן לפעול בשיתוף פעולה מלא ושלא תהיה שבירת סטטוס-קוו, ואף אחד מזה לא מתקיים. אמירות שלו שמערכת המשפט יכולה לעשות ככל העולה על רוחה – המסר הזה נקלט ופסקי הדין נשטפים פה ברוח הזאת".

    לדברי הבכיר, "היה בהסכם הקואליציוני סעיף ברור שישב צוות ויגבש המלצות לכלל המינויים בשירות הציבורי. הייתה הבנה ברורה שהמבנה הקיים של ועדת האיתור חייב להשתנות. זה חלק מבסיס ההסכמות, וניסנקורן למרות כל הפניות לא מוכן לכנס את הצוות הזה ולא מוכן להכניס שום שינוי. זו נקודה שמגיעה לפיצוץ מוחלט".

    "הרגל השלישית" של המשבר בקואליציה, על פי אותו בכיר, היא הקורונה: "מתחילת העבודה המשותפת של הממשלה יש הכשלה שיטתית של הפעולות שראש הממשלה ושר הבריאות מובילים בעניין הזה. מניעת דיונים, שידור מסר לציבור שמתנגדים לכל דבר. זה קורה לא רק בכחול לבן וגם בקרב בודדים מהליכוד.

    "במקום להבין שצריך להחליט החלטות קשות, הם מנסים לשאת חן בעיני הציבור ומערערים את האמון. אפשר שיהיה ויכוח ודיון ענייני לצורך שינויים, אבל לא התנהלות פופוליסטית כזאת של אנשים שנוקטים קו שברור שאם תיק הבריאות היה שלהם – לא היו נוקטים בו".

    הוא הוסיף כי "יש תופעות קשות של התנהלות גם בתוך הכנסת – ההצבעה על הפונדקאות, טיפולי ההמרה ועוד. ברגע שאין לכידות קואליציונית, הכל מתרסק. פה יש אשמה לשני הצדדים ואין ויכוח שאם רוצים שהעסק ימשיך לעבוד צריך לשנות את זה.

    "יש תופעות שכמוהם לא היו מעולם. שר משפטים שמצביע נגד החלטות של ועדת שרים לחקיקה, שרים שנמנעים מלהגיע לדיון לשמוע את הדברים של ראש הממשלה. אי אפשר להגיד לחברי כנסת לשמור על משמעת כשהשרים מתנהלים ככה".

    בעניין סוגיית התקציב, אמר הבכיר כי "אנחנו באנו ואמרנו שבמצב שהמשק נקלע אליו, לא נוכל להעביר עכשיו תקציב דו-שנתי. אמרנו בואו נעשה עכשיו תקציב, ובהמשך תקציב חדש. כחול לבן סירבו מהסיבה שהם חוששים שנתניהו יילך לבחירות הבאות כראש ממשלה".

    לדבריו, "הרצון להמשיך לקיים את המינויים כמו היום – בשיטה מושחתת של חבר מביא חבר, והתקציב וההתנהלות בכנסת, זה דבר שאי אפשר להסכים לו. כשאתה נמצא בשלטון אתה צריך להתפשר, אבל אתה לא יכול להיות במצב שהדברים החשובים לא מתפקדים או מוכשלים".

    מוקדם יותר היום הליכוד תקפו את כחול לבן על רקע התקציב: "כחול לבן שוב נלחמים בממשלה בזמן שראש הממשלה נתניהו נלחם בקורונה. היום בועדת הכספים הם עצרו כסף חיוני לפתיחת שנת הלימודים, כולל תוכניות לילדים בסיכון וילדים בפריפריה. כחול לבן חייבים להפסיק להפריע לראש הממשלה להעביר תקציב ולפתוח את שנת הלימודים בזמן".

    מכחול לבן מסרו בתגובה: "מועד ההוכחה מתקרב והשטיקים והטריקים מתגברים. הליכוד מפר את הבטחתו לאחדות ויציבות ומחפש בכל יום תירוץ חדש לבחירות. מי שטובת ישראל לנגד עיניו יפעל להעברת תקציב אחראי ולא ישפוך כסף פוליטי כדי להתחזק לקראת הבחירות. כחול לבן תפעל ותמשיך לפעול מתוך מניע אחד בלבד: *למנוע בחירות למען מיליון מובטלים, ולמען עם ישראל כפי שהתחייבה".



    0 תגובות