ראה"מ בנתב"ג: "פועלים לאפשר טיסות לדובאי ואבו-דאבי שיעברו מעל סעודיה"

    איתי גדסי No Comments on ראה"מ בנתב"ג: "פועלים לאפשר טיסות לדובאי ואבו-דאבי שיעברו מעל סעודיה"

    ראש הממשלה נתניהו חשף בסיור בנתב"ג: "אנחנו עובדים עכשיו לאפשר טיסות ישירות מעל סעודיה בין תל אביב לדובאי ולאבו-דאבי. זו טיסה קצרה מאוד, של 3 שעות בערך. זה ישנה את התעופה הישראלית ואת הכלכלה הישראלית בהיקף אדיר של תיירות לשני הצדדים, בהיקף ענק של השקעות"

    נתניהו צילום: חיים צח, לע"מ
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו סייר היום (שני) בנמל התעופה בן גוריון עם שרת התחבורה מירי רגב. בתום הסיור אמר נתניהו "אני עשיתי עכשיו סיור מהיר בשדה התעופה לקראת פתיחת התעופה – סידורי ביטחון, וסידורי בריאות. זה כמובן ניסוי פיילוט, הוא קשור בתחלואה".

    "במקביל", חשף נתניהו "אני רוצה לבשר לכם שאנחנו עובדים עכשיו לאפשר טיסות ישירות מעל סעודיה בין תל אביב לדובאי ולאבו-דאבי. זו טיסה קצרה מאוד, של 3 שעות בערך – כמו טיסה לרומא, אבל זה ישנה את התעופה הישראלית ואת הכלכלה הישראלית בהיקף אדיר של תיירות לשני הצדדים, בהיקף ענק של השקעות".

    ראש הממשלה ציין כי "האמירתיים מאוד מעוניינים בהשקעות מסיביות בישראל בטכנולוגיה, בייבוא של מוצרים זולים. יש שם מרכזי סחר חופשי מהגדולים והיעילים ביותר בעולם. זה יועיל מאוד לצרכן הישראלי. זו פשוט זריקת מרץ לכלכלה הישראלית שתיטיב עם כל אזרח ואזרח".

    להערכתו, אמר נתניהו "אני מעריך שאנחנו נגיע להסכם שיאפשר באמת טיסות ישירות בין תל אביב לדובאי, זה פותח את כל שוק התיירות והתעופה של ישראל וגם את ההשקעות, בהיקפים שלא ידענו. אז יש ברכות גם בזמן הקורונה, ואנחנו נמשיך לעבוד למען אזרחי ישראל ולמען העסקים בישראל".

    במענה לשאלות הכתבים אמר רה"מ נתניהו: "אנחנו עובדים בשיא המרץ, והתחלנו כבר לעבוד על פתיחת קו התעופה מעל סעודיה, דבר שפשוט יקצר את כל התעבורה בין ישראל ואיחוד האמירויות, אבל למעשה פותח את המזרח ואת כל קווי הקישור של התעופה הישראלית – זו מהפכה ענקית. זו מהפכה לתיירות לישראל, מהפכה לתיירות מישראל, וזה משנה הכל".

    עוד הוסיף רה"מ נתניהו: "אני רוצה שתבינו מה המשמעות הכלכלית של ההסכם עם איחוד האמירויות: הדבר הראשון שיושפע זה מה שאנחנו רואים כאן – זה תיירות, כולל טיסות ישירות תל-אביב – אבו-דאבי, וטיסות ישירות אבו-דאבי – תל-אביב. אנשי איחוד האמירויות רוצים להגיע לארץ, ויגיעו לארץ".

    "דבר שני, הסחר – גם הסחר האווירי וגם הסחר הימי. בדובאי יש אזורי סחר חופשי הגדולים ביותר בעולם. באים לשם עם מוצרי גלם, מייצרים שם סחורות במחירים זולים מאוד, ועכשיו הסחורות האלה יגיעו, תחת הסכמי השלום, למדינת ישראל ויוזילו את המחירים של המוצרים לאזרחי ישראל. עלות החיים תהיה יותר זולה, ורמת החיים יותר גבוהה, משום שאפשר יהיה לייבא מוצרים יותר זולים. זו תוצאה ישירה של ההסכם הזה".

    "שלישית – השקעות. השקעות בטכנולוגיה ובכל מיני תחומים במדינת ישראל. יש שם התלהבות גדולה מאוד מהיזמות הישראלית והטכנולוגיה הישראלית וזה יביא למיזמים משותפים ולתוספת תעסוקה".

    "רביעית – השקעות שלהם בנדל"ן בארץ, לדעתי גם בענף התיירות. הם מאוד מתלהבים ממה שהם רואים כאן. זו הזרקה מסיבית לכלכלת ישראל, ויכולות ואפשרויות לאזרחי ישראל שלא היו קיימות עד עכשיו. אם נהגו לחשוב על ישראל כ'קצה הסימטה' – היא כלואה, היא יכולה לצאת רק מערבה, היום אפשר לצאת מזרחה ולהגיע למקומות הטובים ביותר".

    "והדבר החמישי – שלום, אבל שלום אחר – שלום תמורת שלום. שלום של שתי מדינות שמכבדות את עצמן, מעריכות אחת את השנייה, משתפות פעולה, ופירות השלום נובעות מהשלום ולא מוויתורים מסוכנים שמסכנים את השלום ואת הקיום שלנו".

    "זה שינוי, זו מהפכה, אני מאוד גאה ברגע הזה, ואני חושב שכל הישראלים ייהנו ממנו בהמשך", אמר נתניהו.



    0 תגובות