ראה"מ: "כמו שהבאתי שלום עם מדינות ערביות, נביא גם את הריבונות"

    איתי גדסי No Comments on ראה"מ: "כמו שהבאתי שלום עם מדינות ערביות, נביא גם את הריבונות"

    ראש הממשלה בנימין נתניהו מתייחס לאחר ההסכם השלום ההיסטורי עם מדינה ערבית מובילה, להחלת הריבונות, והסביר כי ארה"ב רק ביקשה השהייה, "הם לא הוציאו אותה מהתוכנית שלהם". ועקץ אץ המתנגדים, "אלה שעכשיו אומרים לי להחיל ריבונות אמרו לי לפני כמה חודשים שאסור להחיל ריבונות"

    ראש הממשלה בנימין נתניהו צילום: פלאש 90
    14:17
    25.04.24
    קובי פינקלר No Comments on המפתחות בידיים של הקבינט: צה"ל מוכן לפעולה ברפיח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (ראשון) לראשונה לאחר הסכם השלום ההיסטורי עם מדינה ערבית מובילה, תוך שלום תמורת שלום, והגיב על הטענות לוויתור על הריבונות, "הריבונות לא ירדה מסדר היום, אני הרי זה שהבאתי אותה לתוכנית טראמפ ולהסכמה אמריקנית. נחיל ריבונות בהסכמה אמריקנית".

    נתניהו הבהיר, "לא שהייתה לי ברירה לבחור בין החלת ריבונות או שלום עם האמירויות כרגע. הם ביקשו השהייה להחלת הריבונות והם לא הוציאו אותה מהתוכנית שלהם".

    ראש הממשלה הבטיח, "אני לא מוותר על הריבונות אני עומד עליה איתן. הבטחתי שנביא שלום עם מדינות ערביות והבאתי, אביא גם את הריבונות. אלה שעכשיו אומרים לי להחיל ריבונות אמרו לי לפני כמה חודשים שאסור להחיל ריבונות כי זה יביא למדינה פלסטינית. זה לא רציני" אמר ראש הממשלה.

    נתניהו הסביר את החשיבות של הסכם השלום ההיסטורי והפורץ דרך לראושנה מאז קום המדינה, "הבאנו הסכם היסטורי שפורץ את הרעיון שאנחנו צריכים לעקור יישובים אחרת לא נביא הסכם רשמי עם מדינה ערבית. שברנו את הדוקטרינה האיומה והמסוכנת הזאת ואני גאה בזה".

    ראה"מ הוסיף, "הרבה בעולם ובישראל הסכימו לתפיסה המסוכנת הזאת ואני גרסתי תפיסה אחרת – שלום תמורת שלום, שלום מתוך עוצמה, בלי נסיגות".

    ראש הממשלה תקף את השמאל שניסה כל העת רק ללכת לוויתורים תוך סיכון המדינה, "השמאל דחף רעיון לפיו ישראל צריכה להחליש את עצמה לקווי 67׳ כדי להביא את מדינות ערב. אני חשבתי שאם אנחנו נחזק את ישראל ונהפוך אותה עוצמתית, העוצמה תביא את מדינות ערב".

    עוד הוסיף נתניהו, "גם העמידה שלי נגד הסכם הגרעין המסוכן עם איראן הביאה אותן. זה שינוי של כל התפיסה – במקום שלום מתוך חולשה, שלום שמחייב עקירות ונסיגות, אני אמרתי שלום מתוך עוצמה". את הדברים אמר ראש הממשלה בריאיון ל'גלי צה"ל".

     

     



    0 תגובות