- רדיו קול חי - -

שיגורים לעבר ישראל; צה"ל תקף ברצועה; מרחב הדיג נסגר לחלוטין

אמש (מוצ"ש) סמוך לשעה עשר הגיעו כ-200 פלסטינים לגדר הגבול עם עזה וחלקם יידו מטענים לעבר כוח צה"ל. הכוח במקום השיב בירי הרחקה. תושבים הונחו לשמור על שגרה.

כמו כן, זוהו במהלך הלילה שני שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל שיורטו על ידי לוחמי ההגנה האווירית. רסיסי רקטה נפלו בחצר בית בשדרות. על פי דיווח מהמקום יש נפגע 1 קל מרסיסים ו-2 נפגעי חרדה. נגרם נזק למבנה.

צה"ל תקף יעדים של חמאס ברצועה

בעקבות האירועים תקפו מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל יעדי טרור נוספים של ארגון הטרור חמאס בדרום רצועת עזה. במהלך התקיפה הותקף מתחם צבאי לאחסון אמצעי לחימה רקטיים של ארגון הטרור חמאס.

דובר צה"ל מסר כי התקיפה בוצעה בתגובה לשיגור הרקטות מרצועת עזה לעבר שטח ישראל מוקדם יותר הלילה. "צה"ל רואה בחומרה רבה כל פעילות טרור לעבר שטח ישראל וימשיך לפעול ככל שיידרש נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי מדינת ישראל וריבונותה".

עוד מסר דו"צ "ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור נגד אזרחי ישראל".

ישראל סוגרת את מרחב הדיג ברצועה

בתוך כך, בתום התייעצויות ביטחוניות, אישר שר הביטחון, בני גנץ את המלצת הרמטכ"ל, מתאם פעולות הממשלה בשטחים וגורמי הביטחון, והורה על סגירת מרחב הדיג ברצועת עזה לחלוטין, באופן מיידי ועד להודעה חדשה, החל מהבוקר (ראשון). זאת בעקבות הירי הרקטי הלילה, המשך הפרחת בלוני התבערה מרצועת עזה לשטח מדינת ישראל והפרת השקט הביטחוני.

ההחלטה התקבלה בהמשך לסגירת מעבר כרם שלום, למעט כניסת ציוד הומניטרי חיוני לרצועה – לאור פעולות טרור חוזרות ונשנות מצד ארגוני הטרור ברצועת עזה כנגד אזרחי ישראל, המהוות הפרה של הריבונות הישראלית.

במשרד הביטחון מוסרים כי "ישראל תגיב בתקיפות ובנוקשות לכל פעולות הטרור הפוגעות באזרחי מדינת ישראל ובריבונותה, ותמשיך לפעול ככל שיידרש כנגד ניסיונות אלו".