חיל האוויר יקיים תרגיל משותף עם חיה"א הגרמני

    קובי פינקלר No Comments on חיל האוויר יקיים תרגיל משותף עם חיה"א הגרמני

    השבוע יחל תרגיל לראשונה תרגיל משותף של חיל האוויר עם חיל האוויר הגרמני בגרמניה, התרגיל יימשך כשבועיים. "שיתוף הפעולה הישראלי-גרמני והגעת מטוסי חיל האוויר לאדמת גרמניה הוא אירוע היסטורי. חיל האוויר מתרגל וימשיך לתרגל בשיתוף פעולה עם חילות אוויר זרים, לשמירה על כשירות הכוחות וכוננות", מסר דובר צה"ל

    צילום: דובר צה"ל
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ביום שני הקרוב יתקיים לראשונה תרגיל משותף של חיל האוויר הישראלי עם חיל האוויר הגרמני, בגרמניה. יצויין, כי התרגיל בגרמניה הוא התרגיל הבינלאומי היחיד שחיל האוויר מקיים השנה מחוץ לגבולות מדינת ישראל, בצל נגיף קורונה.

    דובר צה"ל מוסר כי קיום התרגיל בעת הזו נובע מהצורך להמשיך ולקיים אימונים במתארים לא מוכרים, כחלק מהחשיבות לשמירת כשירותו של חיל האוויר, להתמודדות עם מגוון תרחישים ולמען שימור שיתוף הפעולה ההדוק של חיל האוויר עם חילות אוויר זרים. במסגרת התרגיל ינחתו המטוסים הישראלים- שישה מטוסי קרב "ברק" (F-16), שני מטוסי תובלה "ראם" (בואינג 707), ושני מטוסי בקרה "נחשון" ("עיטם") בבסיס "Nörvenich" שבגרמניה.

    צילומים: דובר צה"ל

    דובר צה"ל

    במהלך התרגיל, שיימשך כשבועיים, יתרגל חיל האוויר, יחד עם מדינות נאט"ו (ארגון האמנה הצפון-אטלנטית), מתארים אוויריים שונים כחלק מתרגיל "MAG Days", מופע בינלאומי המתרחש ארבע פעמים בשנה. כחלק מהתרגיל, עתידים להתבצע עשרות מטסים המדמים תרחישי קרבות אוויר-אוויר וקרבות אוויר-קרקע, התמודדות עם איום טק"א (טיל קרקע-אוויר) מתקדם וכן מתארי לחימה בשטח אויב.

    ביום שלישי עתיד להתקיים מטס "זיכרון לעתיד"- מטס הצדעה משותף בהובלת מטוס "עיטם" יחד עם מטוסי הקרב "ברק" (F-16) ושני מטוסי "יורו-פייטר" גרמנים, ליד מחנה הריכוז "דכאו", לזכר קורבנות השואה ומעל שדה התעופה פירסטנפלדברוק שליד מינכן, לזכר 11 חללי מינכן, חברי המשלחת האולימפית בשנת 1972. המטס יתקיים בהובלת מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, שיטיס מטוס "עיטם" לצד מפקד חיל האוויר הגרמני, לוטננט גנרל אינגו גרהארץ, ולצד מפקדת טייסת הטיסה הראשונה בחיל האוויר הישראלי, מפקדת טייסת 122, סגן-אלוף ג'.

    בתום המטס, בשעה 16:00 בשעון ישראל ו-15:00 בשעון גרמניה, יערך טקס זיכרון רשמי במחנה דכאו בהשתתפות שרת ההגנה הגרמנית, גברת אנגרט קראמפ-קארנבאואר, שגריר ישראל בגרמניה, מר ג'רמי יששכרוף, מפקדי חילות האוויר ונציגים נוספים. בטקס ישא דברים סגן מפקד טייסת "העמק", רב-סרן י', נכד לסב שורד שואה ממחנה הריכוז "דכאו". כמו כן, תתקיים קריאת "יזכור" מפי רבי מנדל מוראיטי.

    בנוסף, יערך ביקור של מפקדי חילות האוויר באנדרטת הזיכרון ל-11 הספורטאים במינכן. דובר צה"ל מוסר עוד, כי לתרגיל חשיבות אסטרטגית גבוהה ולו השפעה רבה על חיל האוויר, צה"ל ומדינת ישראל. "שיתוף הפעולה הישראלי-גרמני והגעת מטוסי חיל האוויר לאדמת גרמניה הוא אירוע היסטורי. חיל האוויר מתרגל וימשיך לתרגל בשיתוף פעולה עם חילות אוויר זרים, לשמירה על כשירות הכוחות וכוננות, להידוק הקשרים, האינטרסים ולעידוד וחיזוק הלמידה המשותפת בין החילות", נמסר.



    0 תגובות