האוזר מקדם: החלת חוק 'משאל עם' על יו"ש

    איתי גדסי No Comments on האוזר מקדם: החלת חוק 'משאל עם' על יו"ש

    ח"כ צבי האוזר מקדם הצעת חוק להחיל את חוק יסוד משאל עם גם על יישובי יהודה ושומרון: "תואמת גם את רעיון הליבה בתכנית השלום של הנשיא טראמפ, המכירה ביישובים הישראלים ביו"ש כחלק בלתי נפרד ממדינת ישראל"

    ח"כ צבי האוזר צילום: עדינה ולמן דוברות הכנסת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ צבי האוזר מקדם החלת חוק משאל עם גם על ישובי יהודה ושומרון.

    בהודעה שפרסם הערב (מוצ"ש) מסר האוזר: "אני מברך על הסכם השלום ההיסטורי בין ישראל לאיחוד האמירויות המבשר כינון יחסי מסחר, תיירות ותרבות בין המדינות".

    לדבריו "בהנתן שראש הממשלה החליט על הקפאת ההיערכות להחלת החוק הישראלי ביהודה ושומרון; יש לתקן בדחיפות את 'חוק יסוד: משאל עם' כך שיחול באופן מלא ומיידי גם על יישובי יהודה ושומרון. הגשתי הצעת חוק ברוח זו בשבוע שעבר".

    האוזר מציין כי "ההצעה תואמת גם את רעיון הליבה בתכנית השלום של הנשיא טראמפ, המכירה ביישובים הישראלים ביהודה ושומרון, בהם חיים כחצי מיליון ישראלים, כחלק בלתי נפרד ממדינת ישראל".

    כמו כן, מוסי, האוזר "אדגיש שרעיון משאל העם מוסכם על כלל מרכיבי הקואליציה ואף מופיע במצע של 'כחול לבן' על כל מרכיביה, בשלושת מערכות הבחירות האחרונות".

    האוזר ממשיך וכותב "כחלק מלקחי העבר, ולאורם של ערכי כבוד האדם וקניינו ואחדות ישראל – כל החלטה היסטורית העלולה לפגוע במעמדם של היישובים הישראלים ביהודה ושומרון, אם בכלל תהיה כזאת, מחייבת הכרעה במנגנון הסכמה לאומי בדומה לזה החל בגולן ובירושלים".

    עוד מסר האוזר "בכוונתי לבקש כבר השבוע פטור מחובת הנחה להצעת החוק מתוך הבנה כי לחוק זה יש תמיכה רחבה ויש לקדמו במקביל לקידום הסדרי השלום".



    0 תגובות