נתניהו בהכרזה על הסכם השלום: "פרצנו דרך חדשה – שלום תמורת שלום"

    איתי גדסי No Comments on נתניהו בהכרזה על הסכם השלום: "פרצנו דרך חדשה – שלום תמורת שלום"

    ראש הממשלה נתניהו הכריז על הסכם שלום היסטורי עם איחוד האמירויות הערביות: "פרצנו דרך חדשה – שלום תמורת שלום. זהו חזון השלום היחיד שהוא בר-קיימא ואני מחויב לו". עוד אמר: "אין שום שינוי בתוכנית שלי להחיל ריבונות שלנו ביו"ש"

    צילום: קובי גדעון / לע"מ
    12:10
    19.03.24
    מוטי הלפרין No Comments on 'חוק הרבנים' נגנז: ההתנגדות בקואליציה והמשמעות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הערב (חמישי) הצהרה לתקשורת והכריז על הסכם השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות. "זהו ערב היסטורי. היום נפתח עידן חדש ביחסיה של מדינת ישראל עם העולם הערבי. לפני שעה קלה קיימתי שיחת ועידה היסטורית עם נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, ועם נסיך הכתר של איחוד האמירויות הערביות של אבו-דאבי, שייח' מוחמד בן זאיד. בשיחה הזאת החלטנו על כינון שלום רשמי ומלא בין ישראל לאיחוד האמירויות. איחוד האמירויות היא אחת המדינות החזקות והמתקדמות בעולם".

    נתניהו המשיך וחשף "ההסכם הזה כולל יחסים דיפלומטים מלאים, הקמת שגרירויות, חילופי שגרירים, השקעות נרחבות שיועילו מאוד לכלכלת ישראל, בייחוד בעת הזאת – הקורונה, אבל בכלל, קשרי מסחר, תיירות, תעופה – כולל טיסות ישירות בין תל אביב לאבו דאבי. מדינת איחוד האמירויות תשקיע בישראל השקעה מאוד משמעותית בפיתוח החיסון לנגיף הקורונה. כמו כן, אנחנו נשתף פעולה באנרגיה, במים, בהגנת הסביבה ובתחומים רבים נוספים. זה דבר מאוד חשוב לכלכלה שלנו, לכלכלת האזור, לעתיד שלנו. ישראל היא מדינת חדשנות מובילה, כוח עולמי עולה – וכך גם איחוד האמירויות, שמורכב משבע אמירויות על גדות המפרץ הפרסי, ביניהן, כפי שאתם מכירים, אבו דאבי וגם דובאי".

    ראש הממשלה הוסיף "אנחנו מטפחים את הקידמה, והם מטפחים את הקידמה. אנחנו מטפחים ידע ויזמות, והם מטפחים ידע ויזמות. אנחנו הפכנו מדבר לארץ פורחת, וגם הם הפכו מדבר לארץ פורחת. אנחנו רואים שם את גורדי השחקים, את המגדלים, את מלונות הפאר, את האיים המלאכותיים המרהיבים, אני מבטיח לכם – זה מאוד מרשים. אנחנו ראינו גם את החללית שזה עתה שוגרה לחלל. יחד, בכוחות משותפים, ישראל ואיחוד האמירויות יכולים להביא עתיד נפלא לעמינו, עתיד נפלא לעמנו, למדינותינו, לאזורנו".

    עוד אמר ראש הממשלה נתניהו "השיחה החמה והידידותית עם הנשיא טראמפ ועם שייח' מוחמד בן זאיד הייתה מרגשת מאין כמוה. זהו רגע היסטורי של פריצת-דרך לשלום במזרח התיכון. ב-1979 כונן ראש הממשלה מנחם בגין ז"ל הסכם שלום עם מצרים. ב-1994 כונן ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל הסכם שלום עם ירדן. וכעת ב-2020 נופלת בחלקי הזכות הגדולה. אחרי שנים של מאמצים שאני משקיע בזה וחולם על זה ופועל למען זה, נופלת בחלקי הזכות הגדולה לכונן את הסכם השלום השלישי בין ישראל למדינה ערבית-מוסלמית. כבר ב-2009 הדגשתי את הישגי היזמות יוצאי הדופן שאני רואה במפרץ הפרסי והתכוונתי לאיחוד האמירויות. אמרתי אז על הישגים אלה – 'שהם מדהימים את כל העולם, וגם אותי'. קראתי ליזמים המוכשרים של העולם הערבי לשתף איתנו פעולה, כדי ליצור אופק של הזדמנויות ושל תקווה בעבור האזור".

    עוד מדברי נתניהו "תמיד האמנתי שזה אפשרי, ועל כן השקעתי בטיפוח היחסים עם מדינות מובילות בעולם הערבי והמוסלמי. עשיתי זאת באופן עקבי, צעד אחר צעד במשך השנים. בין היתר ביקרתי בעומאן, נפגשתי עם נשיא סודן, וקיימתי מגעים מדיניים, בכל המרחב, שהשתיקה עדיין יפה להם. הובלנו שינוי עצום בקשרים שלנו עם מדינות האזור והיום השינוי הזה מבשיל להסכם שלום רשמי עם איחוד האמירויות הערביות".

    ראש הממשלה הוסיף "ההסכם הזה מלמד על השינוי הדרמטי שחוללנו במעמדה של ישראל במזרח התיכון. בעוד שבמשך עשרות שנים ישראל צוירה כאויב, כמקור של אי-היציבות במזרח התיכון – היום מדינות רבות מאוד רואות בישראל בעלת-ברית אסטרטגית ליציבות, לביטחון, לקידמה וגם לשלום. ואני מבקש לומר לכם: יהיו מדינות ערביות ומוסלמיות נוספות שיצטרפו למעגל השלום איתנו. כולנו, אזרחי המדינות המתונות במזרח התיכון, עומדים בחזית אחת למען הקידמה ובחזית אחת נגד הכוחות הקיצוניים שמאיימים עלינו ועל שלום העולם".

    "כינון שלום אמיתי הוא משאת נפשנו – שלום ששומר על הביטחון ועל הנכסים היקרים ביותר לעמנו, שלום שמרחיק את המלחמה ולא מקרב אותה, שלום שמבוסס על שיתוף פעולה כלכלי פורה, ועל כבוד הדדי אמיתי. שלום אמיתי – לא סיסמה, שלום מתוך עוצמה, שלום תמורת שלום".

    "גם כאן פרצנו דרך חדשה – שלום תמורת שלום. זהו חזון השלום היחיד שהוא בר-קיימא, ואני מחויב לו. אני אומר זאת כמי שראה את מוראות המלחמה, אני אומר זאת כמי שחווה על בשרו את המחיר הנורא של אובדן אח אהוב וחברים לנשק שנפלו בשדה-הקרב. אני אומר זאת גם כמי ששולח את בנינו ובנותינו לחרף נפשם כדי להגן על קיומנו. אנחנו עם שוחר שלום, אנחנו עם שמתפלל לשלום. ולכן אני בטוח, אזרחי ישראל, שביום היסטורי זה, שבו אנו מכוננים שלום עם מדינה ערבית חשובה – כולכם מברכים על כך".

    "אני רוצה להודות בכל לבי לנשיא טראמפ, מגדולי ידידיה של ישראל בכל הזמנים, על הבאת הסכם השלום הרשמי בינינו לאיחוד האמירויות הערביות. ואני אומר לתושבי איחוד האמירויות, ובראשם לנסיך הכתר – שייח' מוחמד בן זאיד: סלאם עליכום, שלום עליכם – ושלום עלינו".

    ראש הממשלה התייחס לתכנית הריבונות ואמר "אין שום שינוי בתוכנית שלי להחיל את הריבונות שלנו ביהודה ושומרון, בתיאום מלא עם ארה"ב. אני מחויב לכך, זה לא השתנה. אני מזכיר לכם שאני הוא זה ששמתי את נושא הריבונות ביהודה ושומרון על השולחן. הנושא הזה ממשיך להישאר על השולחן. הוא בכלל הגיע לשולחן בגלל המאמצים שלי. אני עבדתי על כך במשך שלוש שנים בשיחות אינטנסיביות עם צוותו של הנשיא טראמפ, וברוך השם הבאנו תוצאות".

    "הנשיא טראמפ הכיר בירושלים כבירת ישראל, הוא העביר אליה את השגרירות האמריקנית, הוא הכיר בריבונתנו על רמת הגולן, הוא הכיר בחוקיות של היישובים הישראליים ביהודה ושומרון, ועוד יותר מזה, הנשיא טראמפ הכניס את הריבונות על פי בקשתי לתוכנית השלום שלו. הם שם. כל זה לא בא במקרה. זה לא בא כי אנשים, שהיום משמיעים כל מיני דברי ביקורת, עשו משהו בעניין – הם לא עשו כלום. זה הכל פעולה שאני ביצעתי וקיימתי, ואני מחויב לזה. אבל מלכתחילה אמרתי דבר אחד נוסף, חזרתי ואמרתי את זה פעם אחר פעם – יישום הריבונות ייעשה אך ורק בתיאום עם ארה"ב".

    "הצהרת ריבונות ביהודה ושומרון בלי תמיכה אמריקנית, במקרה הטוב לא שווה כלום, ובמקרה הרע תזיק מאוד להתיישבות וגם למדינת ישראל. עכשיו, הנשיא טראמפ, שהוא מגדולי ידידיה של מדינת ישראל, שהכניס את הריבונות לתוכנית השלום שלו לבקשתי, ביקש שישראל תמתין זמנית עם יישום הריבונות. הוא ביקש להביא תחילה הסכם שלום של ישראל עם איחוד האמירויות הערביות, ואני מאמין שגם עם מדינות אחרות. אבל, אני לא הסרתי וגם לא אסיר את עניין הריבונות מעל הפרק, וכפי שהבאתי את השלום עם מדינה ערבית, אביא גם את הריבונות. אני מחויב לריבונות, אני מחויב לארץ ישראל, ולעולם לא אוותר על זכויותינו בארצנו".



    0 תגובות