גמזו הציג בקבינט: 3 חלופות שונות לטיפול במשבר

    צבי טסלר 1 Comment on גמזו הציג בקבינט: 3 חלופות שונות לטיפול במשבר

    פרופ' גמזו: "המלצתי היום לקבינט להמשיך בשגרת המאמץ הנוכחי שמבוסס על פעולות תשתית נרחבות וממושכת להתמודדות עם התחלואה, ועל התמקדות בניהול מוקדי הבעיה העיקריים: ערים אדומות, קטיעת שרשראות ההדבקה, מוכנות בתי החולים ותמיכה בהם"

    רוני גמזו צילום: פלאש 90
    9:29
    19.03.24
    התעוררות No Comments on צחוק זה בריא; אבל יש גבולות | פינת אימא מאיר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פרויקטור המאבק בקורונה, פרופ' רוני גמזו הציג בפני קבינט הקורונה את תוכניתו לניהול המשבר.

    שלושת החלופות שהוצגו לקבינט:

    שגרת מאמץ נוכחי

    מטרת התוכנית: המשך ניהול המשבר תוך מאמץ לחיזוק יכולות מערכת הבריאות לעמוד בנדרש, תוך הימנעות מרבית מצעדי קיצון, העלאה והורדה של מגבלות בהתאם למדדי התחלואה.

    פעולות עיקריות: הקמת מערך של קטיעת השרשראות, מיקוד בערים אדומות, הבנייה מחודשת של המגבלות באמצעות תוכנית "הרמזור", שיפור מערך האשפוז והקהילה והימנעות מאי ספיקה, הגדלת אפקטיביות של מערך האכיפה והגדלת אמון הציבור.

    תוכנית 'ריסון חלקי'

    מטרת התוכנית: הורדה של קצב התחלואה באמצעות החרפת מגבלות התקהלות והגבלת חלק מהמשק לזמן קצוב עד לשחרור המשק באופן הדרגתי.

    הפעלת תוכנית ממוקדת למשך מספר שבועות להפחתת רמת התחלואה, על ידי צמצום תחומים וסקטורים בהם קיימת התקהלות, תוך שמירה מרבית על פעילות המשק.

    יעד הגעה ל-400 חולים ביום, ואחריה תהיה פתיחה הדרגתית של המשק.

    מתווה ריסון חלקי כולל בין היתר סגירת מסעדות, קניונים, שווקים, בתי מלון, אולמות אירועים, מפעלים לא חיוניים ומקומות עבודה ללא קבלת קהל. פתיחת שנת הלימודים עד כיתה ד' וצמצום מספר הנוסעים בתחבורה הציבורית ב-40 אחוז.

    תוכנית 'ריסון מהודק'

    מתייחסת לכל הנאמר בתוכנית 'ריסון חלקי'+ עצירת קצב התחלואה על ידי ביצוע סגרים מקומיים במקומות התפשטות, וכן צמצום פעילות במגזר הציבורי והפרטי. חלופה זו כוללת צעדים דומים לאלו שננקטו בישראל בין 19-25.03.

    בנוסף, הוצגה לקבינט תוכנית "הרמזור להפעלת מערך שליטה במשבר הקורונה על בסיס מדרוג צבעים שיופעל ברשויות המקומיות.

    מתווה הרמזור מתוכנן להתחיל ב- 01.09 ועיקריו: סיווג רשויות ע"פ 4 צבעים (אדום, כתום, צהוב, ירוק) ובהתאם לאלגוריתם שמתחשב ב-3 פרמטרים: שיעור חולים חדשים, אחוז בדיקות חיוביות, קצב ההכפלה במספר החולים.

    כמו כן, בכל צבע של רשות יהיה מדרג של מספר הגבלות והיתרים להתקהלויות במרחב סגור ופתוח, ובצידו ארגז כלים וסיוע לרשות הכולל: הקמת חמ"ל, תוכנית קטיעת שרשרת מקומית, תוכנית אכיפה מקומית, סיוע כלכלי וחברתי, תוכנית הסברה מקומית.

    התוכנית תפעל בצד מגבלות ומתווים במישור הארצי שיחלו בתחומים כגון: תחבורה, חינוך ואירועים.

    פרופ' גמזו: "המלצתי היום לקבינט להמשיך בשגרת המאמץ הנוכחי (חלופה א') שמבוסס על פעולות תשתית נרחבות וממושכת להתמודדות עם התחלואה, ועל התמקדות בניהול מוקדי הבעיה העיקריים: ערים אדומות, קטיעת שרשראות ההדבקה, מוכנות בתי החולים ותמיכה בהם, כל זאת תוך כדי האחדת מגבלות והגברת האמון הציבורי".

    "במקביל", הוסיף גמזו "עלינו להתכונן לאפשרות של החמרה במצב, זאת לאור הסיכונים האפשריים להרחבת ההתפרצות בשבועות הקרובים על רקע פתיחת שנת הלימודים וחגי תשרי. אני מאמין שזו הדרך ליצור איזון בין היכולת לדכא באופן שיטתי את התפשטות הקורונה ולהוריד את רמת התחלואה, לבין הצורך להמשיך ולהניע את גלגלי המשק, להחזיר אנשים למעגל העבודה, ולשקם עסקים שנפגעו".

    גמזו המשיך "אני רוצה להודות לרוה"מ ולשר הבריאות על תמיכתם במתווה שהמלצתי עליו. יצוין כי חלופת שגרת המאמץ איננה חלופה שתוריד את התחלאה באופן מהיר. היא מורכבת, קשה לביצוע ודורשת ניהול של כל פרט תוך עמידה על המשמר באשר למצב של ספיקת מערכת הבריאות (קופ"ח ובתי חולים) אי לכך ביקש ממני רוה"מ להכין תוכנית מגירה לריסון הדוק יותר שנועדה להוריד את התחלואה באופן מהיר ומעמיק יותר במידה ולא נשיג ירידה משמעותית בתחלואה בזמן הקרוב".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      האם שמתם לב שבכל התמונות של אסיפות הקבינט כולל בפגישה עם ראש עירית ירושלים רוני גמזו בלי מסיכה כיצד זה קורה/קרה?