בשמאל מברכים על ההסכם עם איחוד האמירויות; בימין מסתייגים מהמחיר

    איתי גדסי No Comments on בשמאל מברכים על ההסכם עם איחוד האמירויות; בימין מסתייגים מהמחיר

    בשמאל מברכים על נרמול היחסים עם איחוד האמירויות: "צעד חשוב". בימין הסתייגו מעצירת תכנית הריבנונות: "ארץ ישראל לא ניתנת למשא ומתן"

    צילום: Miriam Alster/ Hadas Parush - Flash90
    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ‏תגובות רבות מימין ומשמאל לחתימת הסכם נרמול היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות תמורת עצירת תכנית החלת הריבונות ביו"ש.

    בשמאל בירכו על ההסכם אך בימין הביעו את הסתייגותם מהויתור על תכנית החלת הריבונות.

    שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ: "אני מברך על ההסכם החשוב והמשמעותי ומודה בראש ובראשונה, לנשיא ארה"ב דונאלד טראמפ, ידיד אמת של ישראל יחד עם ראש הממשלה נתניהו ושייח' מוחמד בן זייד".

    לדבריו "ההסכם מבטא את הברית בין מדינות האזור המעוניינות בשגשוג ויציבות האזורית, ומדגיש את שאיפתה הנצחית של ישראל לשלום עם שכנותיה".

    "אני בטוח שלהסכם יהיו השלכות חיוביות רבות על עתיד המזרח התיכון כולו ועל מעמדה של ישראל בעולם ובאזור. אני קורא למדינות ערביות נוספות לקדם את היחסים עם ישראל בהסכמי שלום נוספים".

    חה"כ בצלאל סמוטריץ' ברך על נרמול היחסים אך הסתייג מהמחיר אותו ישראל תיאלץ לשלם "‏נרמול היחסים עם איחוד האמירויות הוא צעד חשוב, אבל הוא אינטרס שלהם מול אירן כאויב משותף לא פחות משהוא אינטרס שלנו ולכן לא יעלה על הדעת שאנחנו נידרש 'לשלם' בתמורתו בהקרבה של אינטרס חיוני כמו החלת הריבונות ביהודה ושומרון והורדת איום הקמת מדינת הטרור הפלשתינית מסדר היום".

    ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן תקף אף הוא את הויתור על החלת הריבונות ואמר: "אם אכן מדובר בעיסקת דחיית הריבונות תמורת הסכם שלום עם איחוד האמירויות, הרי זהו דבר חמור מאוד. זכותנו הנצחית על יהודה ושומרון וזכויות האזרח של הישראלים החיים ביו"ש, אינם נושא למשא ומתן לא עם השכנים הקרובים ולא עם השכנים הרחוקים. אנחנו מברכים על כל הסכם שמנרמל את מזרח התיכון ובלבד שלא יושג על ידי ויתורים על אדמת מולדת. הציפייה שלנו שכפי ראש הממשלה יודע להיות לולייאן פוליטי בזירה פנימית, יידע גם בזירה הבין לאומית להביא את הריבונות אשר הבטיח לעם ישראל אין ספור פעמים".

    ראש המועצה האזורית הר חברון, יוחאי דמרי: "לצד ההסכם ההיסטורי עם איחוד האמירויות, אי אפשר להתנות אותו בארץ ישראל. ארץ ישראל לא ניתנת למשא ומתן ואני מצר על החלטת ראש הממשלה לוותר על החלת הריבונות. אני קורא לראש הממשלה ממש את הבטחת הבחירות להחלת ריבונות על יהודה ושומרון, אני דורש ממך, קיים מה שהבטחת לעם ישראל ולמליון המצביעים שלך".

    דמרי הוסיף "שום הסכם נרמול יחסים עם מדינה זרה לא צריך לבוא על חשבון חצי מליון תושבי יהודה ושומרון ולא מצדיק את המשך הפלייתם".

    שר הכלכלה והתעשייה ויו"ר מפלגת העבודה, ח"כ עמיר פרץ ברך על ההסכם: "אני מברך על הסכם נרמול היחסים המסתמן עם איחוד האמירויות הערביות, שלו משמעויות בטחוניות מדיניות וכלכליות רבות".

    "ההחלטה לגנוז את הסיפוח שיכול היה להבעיר את האזור ולמנוע כל אפשרות לשלום, בתמורה לנרמול יחסים עם איחוד האמירויות שנותן תקוה לחזרה לתהליך שלום כולל, מעצימה את חשיבות גוש כחול לבן-העבודה בממשלה".

    "ישראל צריכה לבחור בדרך המו"מ המדיני להסכם שלום כולל שתביא לפריחה כלכלית, מדינית וכמובן, תשמור על ישראל יהודית ודמוקרטית".

    יו"ר סיעת מרצ, ח"כ תמר זנדברג: "מברכת על ההחלטה לוותר על סיפוח וללכת במקומו להסכם עם מדינה ערבית חשובה. הסיפוח הוא אסון לישראל וביטולו היא ההחלטה הנכונה. תמיד יש להעדיף את דרך השלום על המשך הסכסוך. כעת יש לעשות את הדבר החשוב ביותר, והוא ללכת להסכם שלום עם הפלסטינים. ישראל לא תוכל לחיות בשלום, בביטחון ובצדק ללא סיום הכיבוש והסכם ופיתרון שתי מדינות".

    יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד: "מברך את מדינת ישראל ואת ראש הממשלה נתניהו על צעד חשוב בדרך לנרמול היחסים עם איחוד האמירויות. זאת ההוכחה הטובה ביותר שהדרך המדינית הנכונה היא להגיע להסכמים במשא ומתן מדיני, ולא על ידי נקיטת צעדי סיפוח חד צדדיים שהיו פוגעים בבטחונה של ישראל. מודה גם לנשיא טראמפ על ההתגייסות למהלך".



    0 תגובות