ועדת חו"ב ממליצה לבג"ץ: דיון חוזר בנוגע להריסת בית המחבל

    עמית דניאל No Comments on ועדת חו"ב ממליצה לבג"ץ: דיון חוזר בנוגע להריסת בית המחבל

    ועדת חוץ וביטחון דנה בהריסת בתי מחבלים ודרשה דיון נוסף בבג"ץ בנוגע לבית המחבל שרצח את לוחם גולני. האם השכולה: "הבת שלי שיר שנרצחה עם 3 מחבריה ואנחנו לא חפים מפשע"?!

    בית המשפט העליון צילום: Lior Mizrahi/FLASH90
    9:29
    19.03.24
    התעוררות No Comments on צחוק זה בריא; אבל יש גבולות | פינת אימא מאיר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת חוץ וביטחון של הכנסת בראשות ח"כ צבי האוזר דנה היום (חמישי) בהחלטת בג"ץ שלא להרוס את בית המחבל אשר רצח את לוחם גולני עמית בן יגאל ז"ל. ח"כ האוזר קרא בסופה לממשלה לדרוש קיום דיון נוסף בבג"ץ בנוגע להריסת בית המחבל.

    בדיון השתתפו ח"כים רבים משפחות שכולות רבות מפורום "בוחרים בחיים" בינהם ברוך בן יגאל אביו של עמית ז"ל, נציגי תנועת "אם תרצו" ועוד.

    ח"כ עוזי דיין (הליכוד) אמר: "שמעתי את פסיקת בג"ץ ורציתי לבכות. זו חוסר הבנה מה היא הרתעה. אני לא בוטח בבג"ץ אני ממליץ שנקים ועדה שהרכבה והמנדט שלה יחייבו להתחשב בה בכל נושא הלחימה בטרור".

    ח"כ עמית הלוי (הליכוד) אמר בדיון: "פסק הדין הזה הוא קודם כל איוולת משפטית, אי הבנה של ההריסה כהרתעה ולא כעונש. בטרמינולוגיה מזעזעת קבעו השופטים שרצח חייל צה"ל אינו מוגדר כמקרה קיצון וביטלו כלאחר יד אפילו את ההרתעה המינימלית שדרשה מערכת הביטחון כדי למנוע את הרצח הבא ולאזן את האדרת הרוצח בחברה ממנה הוא בא".

    ח"כ איילת שקד (ימינה) אמרה בקשר לרציחת החייל עמית בן יגאל כי: "צריך להגיש בקשה לדיון נוסף, זו החלטה של שר הביטחון והוא רוצה בכך. בשנת 2015 מזוז ביקש דיון עקרוני בסוגייה זו והשופטת נאור סירבה. אנחנו רואים לאורך השנים שופטים שרק רוצים שיאטמו חדר. יש כאן מובהק מקרה שמחייב הריסה. המחבל זרק את האבן מהבית. הורסים את הבית לא כענישה אלא כהרתעה. כוחות הביטחון תומכים בכלי הזה לשם הרתעה".

    הרצל ומירב חג'אג', חברי פורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות המלווה ע"י תנועת "אם תרצו" אשר שכלו את ביתם סגן שיר ז"ל בפיגוע בארמון הנציב יחד עם 3 קצינים נוספים אמרו בדיון: "אנו כמשפחות שכולות פוגשים את לקיחת הסמכויות המוקנות לשרים במקרים רבים ולא רק בבג"ץ. רק השבוע בדיון בבית דין לעררים בגירוש בני משפחת המחבל שרצח את שיר וחבריה ז"ל, פגשנו דיין אטום אשר מחזק את משפחת המחבל. הדיין אילן חלבגה, שהוא גם כנראה היה "אלוף" בצה"ל והחליט לקחת לידיו סמכויות לו לא פסק שלשר הפנים אין סמכות לגרש אותם. במילה אחת- הזייה".

    "אנו כמשפחות שכולות רואים איך בג"ץ ביטל במשך השנים את כל אמצעי הרתעה כנגד מחבלים, כגון: גרוש שלילת תושבות , פסק רק לאטום חדר אחד ועוד".

    "כיום נשאר אמצעי הרתעה היחידי כנגד מחבלים והוא הריסת בתים, גם אותו בג"ץ דרך השופט מזוז ביטל השבוע ועשה צעד גדול לטובת המחבלים ומשפחותיהם. בג"ץ פוסק בצורה לא חוקית, מבטל חוקים של הכנסת שלא בסמכותו ומתערב בעניינים ביטחוניים שאינו צריך לעסוק בהם כלל. אנו דורשים מחברי הכנסת והממשלה להחזיר לעצמם את השליטה ויישום החוקים כך שייצרו הרתעה אמיתית. הבת שלי שיר שנרצחה ז"ל לא חפה מפשע?!"

    מתן פלג יו"ר תנועת "אם תרצו" אשר השתתף בדיון בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת אמר כי "במקום שהשופט מזוז יפסוק על פי החוק הוא פוסק על פי משנתו הפוליטית ועושה שימוש בכוחו המשפטי על מנת לאסור על צה"ל לקדם מדיניות הרתעה נגד המחבלים ומשפחותיהם ע"י הריסת בתי המחבלים. 'האלוף במיל' מזוז הוכיח לכל אורך פסיקותיו בנושא הריסת בתי מחבלים שהוא מעוניין לקחת סמכויות שאיש לא העניק לו בשביל לנהל את מדיניות הלחימה בטרור של ישראל באופן שמפקיר את חיי אזרחי ישראל ולוחמי צה"ל. אנו קוראים לשופט מזוז להתפטר מתפקידו לאלתר להקים מפלגה ולרוץ לכנסת. את המשפט שישאיר לשופטים מקצועיים וישרי דרך".

    יו"ר ועדת החוץ והבטחון, ח"כ צבי האוזר הגיש הצעה להצבעת חברי הכנסת בסיכום הדברים של הדיון על הריסת בתי מחבלים: "ועדת החוץ והבטחון של הכנסת קוראת לממשלה לבקש דיון נוסף על החלטת בג"ץ בעניין הריסת ביתו של הרוצח של הלוחם עמית בן יגאל ז"ל. זאת גם בשים לב לגודל ההרכב ולמחלוקת בין שלושת שופטי ההרכב. יש להבטיח מתן כלים מעשיים למלחמה בטרור ובכלל זה על הממשלה לאמץ מדיניות לערער על החלטות שיפוטיות הפוגעות או עלולות לפגוע בהרתעה, במלחמה בטרור ובהגנה על חיילי צה"ל".



    0 תגובות