חיל האויר מתייעל

    קובי פינקלר No Comments on חיל האויר מתייעל

    על רקע השתנות האיומים ועליית מדרגת הפעילות אצל האיראנים, לצד מורכבות הפעלת הכח האוירי, מדברים בחיל האויר על התייעלות משמעותית

    12:56
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on הצטיידו בעט ודף: העוגות המיוחדות של מלכי אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    על רקע השתנות האיומים ועליית מדרגת הפעילות אצל האיראנים, לצד מורכבות הפעלת הכח האוירי, מדברים בחיל האויר על התייעלות משמעותית. מפקד חיל האויר האלוף עמיקם נורקין, סיכם בחודש האחרון את תוכנית ההתייעלות וההערכות של חיל האוויר לשנים הקרובות.

    התוכנית, אומרים בחיל האויר, היא חלק ממהלך מרכזי אשר יציב את חיל האוויר בראיית עשור קדימה. בין יתר פרטי התוכנית היא כוללת בתוכה את הקמת כנף כוחות אוויר מיוחדים, לאור צורך מבצעי שנבע משינוי והרחבת האיומים בגזרות השונות. הכנף כוללת את היחידות המיוחדות של חה"א.

    הכנף הוקמה כחלק ממהלך כולל של התעצמות לצד התייעלות והעלאת האפקטיביות המבצעית של היחידות והיא תהווה מרכיב משלים וייחודי לפעילות חיל האוויר באמצעות מבצעים מיוחדים בעומק, בשגרה ובחירום לביצוע משימות זרוע האוויר.

    בנוסף, בסיס רמת דוד טייסת 117 "טייסת הסילון הראשונה" המפעילה מטוסי 16C-F תיסגר באוקטובר ולצד סגירת הטייסת, מטוסי 16C-F, מטוסי "ברק" מבסיס חצור, כנף 4 ,יועברו לבסיס רמת דוד.

    בסיס חצור עתיד להפוך לבסיס כטמ"ם ואיסוף מודיעין כחלק מצמיחתו והתעצמותו של מערך הכטמ"ם בחיל האוויר.

    בעשור האחרון המערך התפתח, נפתחו טייסות כטמ"ם חדשות והתבצע רכש פלטפורמות, וכיום המערך מהווה כ-%75 משעות הטיסה המבצעית של חיל האוויר.

    טייסת 193, טייסת "מגני המערב" המפעילה את מסוקי הסיהוק השוכנת בבסיס רמת דוד, תוקם בבסיס פלמחים, תוך איחוד כלל מערכי האחזקה של מסוקי ה'בלק הוק' "ינשוף", מתוך הרצון לרכז את השימוש המבצעי והטיפול האחזקתי במסוקי ה'סיהוק' בבסיס אחד ייעודי, אשר אנשיו יתמקצעו בתפעול ובתחזוקת המערך.

    פעולה נוספת הקשורה בהתייעלות קשורה במערך ההגנה האווירית וזה עבר לעבוד בתפיסה של הגנ"א ארצית, רציפה, בשגרה ובחירום, משולבת, אינטגרטיבית ומופעלת באופן מרכזי, אל מול איומים רב זירתיים ורב כיווניים.

    לצד צמיחת המערך וגדילתו, הוחלט על מספר תהליכים אשר יאפשרו התייעלות מירבית בארגון הכוח, ביניהם צמצום מערך הפטריוט "יהלום" לסוללות באתרים מרכזיים, סגירת מפקדת גדוד 137 של כיפת ברזל והעברת כנף 168, כנף ההערכות של המערך, לבסיס חצור.

    בחודש האחרון נפתח בית הספר לבקרה ולפיקוח טיסה בבסיס עובדה. בית הספר מאגד את הכשרות הבקרים ופקחי הטיסה בחיל האוויר, ההכשרות שעד כה הועברו בבסיסי החיל השונים וביב"אות השתנו, ומעתה במטרה לצמצם את תהליכי ההכשרה ביחידות השונות, יגיעו הבקרים ופקחי הטיסה ליחידות לאחר הכשרה מעמיקה ויסודית.

    בסיס הטכני בח"א 21, בסיס הטכני של חיל האוויר בחיפה, יעבור דרומה כחלק משינוי ארגוני בעולם ההדרכה של חיל האוויר ומתוך כך הותאמה הכשרת לוחמי צוות האוויר למערכה העכשווית. כחלק מתהליך ההשתנות, נקלטו בבית הספר לטיסה מאמנים מתקדמים, שיטות הדרכה חדשניות ומטוס ההדרכה ה'לביא'.

    זאת ועוד בחיל מדברים גם רבות על שיתוף הפעולה הבין לאומי עם ארצות הברית, איטליה, יוון ובריטניה כשבפעם הראשונה חיל האויר יפעל במסגרת תרגיל על אדמת גרמניה.



    0 תגובות