שבוע אחרון למיזם: בירושלים ממשיכים לחזק את קול התורה בקורונה

    אליהו גרין No Comments on שבוע אחרון למיזם: בירושלים ממשיכים לחזק את קול התורה בקורונה

    במקביל למיזם הדף היומי לבחורי ישיבות, גם ילדי ירושלים יוכלו בשבוע הקרוב להנות ממבצע נושא פרסים על למידה יומית – כל הפרטים

    עמלים בתורה | אילוסטרציה צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לקראת השבוע האחרון של ימי בין הזמנים וברקע מגיפת הקורונה, בירושלים נמשך המיזם המיוחד להגברת ועידוד לימוד התורה, כאשר השבוע יצטרפו אליו גם ילדי העיר.

    מדובר בראש ובראשונה על מיזם הדף היומי הירולשמי, בעיון ובהבנה, בקרב בני הישיבות הקדושות במסגרת 'ישיבת בין הזמנים הגדולה', זאת בברכת ובהכוונת מרנן ורבנן חכמי וגדולי הדור ובראשם גדול הדור מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן שליט"א, שהורה לפעול בכל האפשרויות והאמצעים על מנת להקים מסגרות לימודיות בימים אלו.

    המיזם יתקיים גם השבוע, כאשר כל בחור שישתתף בו יקבל עניבה יוקרתית במתנה. בנוסף תיערך הגרלה על 5 כובעי בורסלינו. כמו כן, בבחינת הסיום יקבל כל מי שיעבור את הציון 50 – נגן יוקרתי (ללא רדיו). מי שיעבור את הציון 75 יזכה באוזניות בלוטוס או רמקול בלוטוס (לבחירה).

    כאמור, השבוע יצטרפו למיזם גם ילדי ירושלים. הילדים מוזמנים ללמוד מידי יום חצי שעה עם אבא או אדם מבוגר אחר, כאשר ההורים מתקשרים למערכת ומאשרים כי הילד למד. המשתתפים בתוכניות יזכו כל אחד בשובר ע"ס חמישים שקלים למימוש ברשת אור החיים.

    יצוין כי את פרויקט 'הדף היומי הירושלמי – לבין הזמנים', יזם סגן ראש העירייה ומחזיק תיק חינוך הרב אברהם בצלאל, בשיתוף פעולה הדוק עם ראש העירייה משה ליאון, ובשיתוף קו עולם התורה 'דרך המלך', כשהמטרה היא להביא לתוספת ומשנה כוח בלימוד דווקא בימים אלו, שבני הישיבות יצאו לבין הזמנים ומגבלות נגיף הקורונה מגבילות את קיום ישיבות בין הזמנים בצורה מלאה, ובכך להעצים את כוח התורה וההגנה על כלל ישראל. המיזם המיוחד לילדים נועד הן כדי להכין אותם לאלול הקרוב, הן כדי להרגיל אותם לניצול הזמן, וכמובן על מנת למען ישועת הכלל והפרט, וכמאמר חז"ל: "אין העולם מתקיים אלא בזכות הבל פיהם של תינוקות של בית רבן".

    כזכור, פרויקט דומה נערך גם בימי בין הזמנים בחודש ניסן האחרון, כאשר אז למדו בני הישיבות את כל מסכת תענית לאורך ימי חודש ניסן ואף נבחנו עליה. הפרויקט זכה להצלחה רבה, כשאלפי בני ישיבות נענו לכך ונטלו חלק במיזם החשוב והמבורך, כשהם רוכשים עוד ועוד ידיעות חשובות במרחבי ים התלמוד, ומגבירים חילים לאורייתא גם בימי בין הזמנים ותקופת הקורונה.

    סגן ראש העירייה אברהם בצלאל אמר ל'קול חי': "לאור הצלחת פרויקט 'הדף היומי שלי', שיזמנו בבין הזמנים של חודש ניסן, וההיענות הרבה של בני התורה לפרויקט, ובעקבות הוראת מרן ראש הישיבה, החלטנו לשוב גם בימי בין הזמנים של חודש אב ולקיים את מסגרת ישיבת בין הזמנים הייחודית הזו, בלימוד משותף של אותה המסכת ואותו הדף מידי יום ביומו".

    סגן ראש העיר, אברהם בצלאל. צילום: יעקב כהן

    בצלאל מוסיף "דווקא בימים אלו, שלצערנו יש 'רפיון' מסוים, גם בשל ימי בין הזמנים ובפרט בעקבות תקופת הקורונה, אנו זקוקים יותר ויותר לתורתם של בני התורה, שילמדו עוד דף ועוד דף, עוד שעה ועוד שעה, ויחזקו את לימוד התורה בעולם, למען כלל ישראל. אני רוצה להודות לראש העירייה משה ליאון שתמך ביוזמה מהרגע הראשון ובזכותו היא יוצאת לפועל, לצד עוד פעילות ענפה וחשובה שהעירייה מקיימת בימים אלו, וכן לקו 'דרך המלך' ששותפים איתנו בפרויקט הגדול. אני מקווה שיהיה לנו את הזכות להוסיף כמה שיותר תורה בעולם בכלל ובירושלים בפרט".

    עוד מוסיף סגן ראש העיר "השבוע יתווספו לפרוייקט המיוחד גם ילדי החמד, ואנחנו שמחים על הזכות הגדולה שתצא מזה לילדים עצמם, להורים ולעם ישראל כולו".



    0 תגובות