ציוד רפואי פורץ דרך למלחמה בקורונה נתרם לבי"ח מוביל בהודו

    שלמה ריזל No Comments on ציוד רפואי פורץ דרך למלחמה בקורונה נתרם לבי"ח מוביל בהודו

    הטכנולוגיות שנמסרו כוללות מערכות חישה וטיפול מרחוק ללא מגע, מערכת ניהול בקרה ותיאום בין הסגל הרפואי וכן מערכות רפואיות מתקדמות ופתרונות מבוססי בינה מלאכותית

    12:16
    29.03.24
    קובי פינקלר No Comments on נעצרו מחבלים שהיו מעורבים בפיגועי ירי ומטענים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שיתוף הפעולה בין ישראל להודו במלחמה נגד נגיף הקורונה מתקדם צעד נוסף. בהמשך לשת"פ המחקרי המוצלח לאיתור בדיקות מהירות לקורונה, מגיע השלב של שיתוף טכנולוגיות ופיתוחים ישראלים.

    ב- 11 באוגוסט בטקס מרשים שנערך בבית החולים איימס בדלהי מסרה שגרירות ישראל בהודו לבית חולים AIIMS, שהוא בית חולים מוביל בהודו, ציוד רפואי פורץ דרך אשר פותח בארץ ונמצא יעיל למלחמה בקורונה.

    הטכנולוגיות שנמסרו כוללות מערכות חישה וטיפול מרחוק ללא מגע, מערכת ניהול בקרה ותיאום בין הסגל הרפואי וכן מערכות רפואיות מתקדמות ופתרונות מבוססי בינה מלאכותית, כגון רובוט רפואי שנמצא בשימוש בארץ ומאפשר צמצום החשיפה של הצוות הרפואי לחולים. חלקו של הציוד נתרם ע"י החברות הישראליות וחלקו נרכש בתקציב מיוחד שהוקצה ע"י שר החוץ גבי אשכנזי.

    מבצע תרומת הציוד, שנעשה ביוזמה ובהובלה של משרד החוץ הישראלי, יסייע לביה"ח AIIMS להתמודד עם נגיף הקורונה אשר מתפשט כעת בהודו בקצב גבוה. שיתוף הפעולה והעברת הציוד עם הטכנולוגיה המתקדמת, יפתח בעתיד בפני החברות הישראליות אפשרויות לשיתופי פעולה מסחריים ברחבי הודו.

    בין ביה"ח למשרד החוץ קיים שת"פ מתמשך, תחילתו ב 2007 כאשר בתיאום של מש"ב (הסוכנות לשת"פ בינלאומי במשרד החוץ) ולאחר ביקור של משלחת לימודית של בית החולים ההודי בביה"ח רמב"ם בחיפה הוקם בביה"ח איימס בשנת 2011 מרכז טראומה במודל הישראלי. יחידת טיפול נמרץ מתקדמת זו משמשת מודל עבור בתי חולים אחרים ברחבי הודו.

    מאז פרוץ מגיפת הקורונה, קיימו רה"מ בנימין נתניהו ומקבילו ההודי רה"מ נרנדרה מודי 3 שיחות בהן סיכמו על שיתוף פעולה בין המדינות במלחמה בנגיף הקורונה. בתחילת המשבר סייעה הודו לישראל לחלץ אלפי ישראלים שהיו פזורים ברחבי הודו תחת עוצר מוחלט ושמיים סגורים, וכולם הגיעו בשלום לביתם. כמו כן סיפקה הודו לישראל תרופות וציוד מגן אשר נדרשו למאבק במגיפה.

    במסגרת האירוע, אמר השגריר ד"ר רון מלכא, "אנו שמחים לשתף את מיטב הטכנולוגיה הרפואית מישראל עם המכון הרפואי הבכיר ביותר בהודו. אנו בטוחים כי הטכנולוגיות המועברות לביה"ח יחזקו את יכולתו להתמודד עם מגיפת הקורונה, וגם ישפרו את יכולות הטיפול הרפואי בעתיד".

    עוד הוסיף, "הסיוע ההדדי בין הודו לישראל בהתמודדות עם נגיף הקורונה הוא השתקפות של החברות האמיצה שנרקמה בין המדינות ואף מתחזקת תחת מגיפת הקורונה. שיתוף הפעולה המדעי והטכנולוגי בין ישראל להודו הוא מיוחד ופורץ דרך ברמה העולמית, שתי המדינות משלימות זו את זו ביכולות הפיתוח והייצור המאפשרים פתרונות חדשניים לשתי המדינות, כמו גם לעולם כולו".



    0 תגובות