בג"ץ פסק: בית המחבל שרצח את הלוחם עמית בן יגאל הי"ד – לא ייהרס

    איתי גדסי 3 Comment on בג"ץ פסק: בית המחבל שרצח את הלוחם עמית בן יגאל הי"ד – לא ייהרס

    סערה רבתי לאחר פסיקת בג"ץ, כי אין להרוס את בית המחבל בנימוק, כי הרס הבית כרוך בפגיעה רבה של זכויות יסוד. אביו של הלוחם, ברוך בן יגאל פרץ בבכי על קבר בנו והוריד את הדגל לחצי התורן. ראה"מ כינה את הפסיקה "אומללה" וקרא לדיון חוזר בהרכב מורחב | התגובות במערכת הפוליטית

    בג"צ צילום: פלאש90
    13:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ה'מתכון' של האור החיים למנוחת הנפש | הרב צבי אריה אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בג"ץ ביטל היום (שני) את צו ההריסה לבית משפחתו של הפלסטיני הנאשם ברצח החייל עמית בן יגאל הי"ד בעת פעילות מבצעית. שופטי העליון מני מזוז וג'ורג' קרא קיבלו את עתירת משפחת המחבל ופסקו כי אין להרוס את ביתו. בפסק הדין כתב השופט מזוז כי הריסת הבית "כרוכה בפגיעה קשה בשורה של זכויות יסוד, לרבות פגיעה בקנין ופגיעה בכבוד האדם ובשורה של זכויות הנגזרות מכבוד האדם".

    אביו של החייל שנרצח עמית בן יגאל הי"ד, ברוך בן גאל פרץ בבכי על קבר בנו לאחר ששמע על פסק הדין:

    צילום: פלאש90

    ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בתגובה לפסק הדין השערורייתי: "זאת החלטה אומללה של בג"צ שסירב לבקשתנו להרוס את בית המחבל שרצח את חייל צה"ל עמית בן יגאל ז"ל, שהיה בן יחיד להוריו. אני דורש לקיים דיון נוסף בהרכב מורחב. אסור לתת רוח גבית לטרור.

    המדיניות שלי כראש ממשלה היא להרוס בתי מחבלים ואני מתכוון להמשיך בה".

    יו"ר הכנסת, יריב לוין, כתב: "בית משפט גבוה לצדק או היכל של מוסר מעוות? רבים מאוד מאזרחי ישראל ישראל דורשים מערכת משפט מתוקנת. נמשיך להיאבק עד שנשיב לבית המשפט את המוסר והצדק".

    השר לביטחון פנים אמיר אוחנה כתב על החלטת בג"ץ: "את זעקת הורי הלוחם עמית בן יגאל ז"ל, אינני יכול לשכוח. החלטת השופטים היא אות קלון, שליחותי – לתקן וכך יהיה כל עוד נשמה באפי".

    שר הביטחון לשעבר ויו"ר ימינה נפתלי בנט שוחח עם ברוך, אביו של הלוחם עמית בן יגאל: "החלטת בג״ץ דוקרת את העין", בנט סיפר כי "שוחח עם ברוך, אביו של הלוחם עמית בן יגאל ז"ל והבטחתי לו שאנחנו נעשה הכל כדי להרוס את בית המחבל שהרג את בנו. החלטת בג"ץ דוקרת את העין, היא עוולה נוראה והיא מעודדת את המחבלים הבאים לצאת ולעשות פיגוע. אנחנו נפעל לדיון נוסף, מורחב בבג"ץ, כדי להפוך את ההחלטה ולהרוס את הבית".

    ח"כ בצלאל סמוטריץ' כתב בתגובה: "מזוז וקרא מסכנים את חיי כל אחד ואחת מכם. זכויות הקניין של המחבלים ומשפחותיהם חשובים להם יותר מהחיים של כולנו. זה הזוי ומקומם ברמות על ובעיקר מחייב טיפול שורש יסודי בניתוק והמוסר המעוות שחבורה קטנה ובלתי נבחרת כופה על כולנו בכח. פשוט גנבו לנו את המדינה".

    חה"כ איילת שקד הגיבה על החלטת בג"ץ למנוע את הרס בית המחבל ואמרה, כך מתאר השופט קרא את המחבל השפל שרצח את הלוחם עמית בן יגאל הי"ד: "התעורר משנתו בשעה 4:30 לפנות בוקר לשמע קולות וזעקות נשים מהבית השכן, עלה על גג דירתו שבקומה השלישית, נטל משם חצי בלוק והשליכו לעבר החיילים שנמצאו באותה עת בפעילות מבצעית וכתוצאה מכך קיפד את חייו של חייל צה"ל, סמ"ר עמית בן יגאל ז"ל"

    עוד הוסיפה: "המשפט הזה, שכמעט טוען שהמחבל בכלל פעל כדי להגן על נשים מהבניין השכן, כל כך ממעיט מחומרת מעשיו, כשרצח לוחם ישראלי שפעל כדי להגן על כולנו. לא מפתיע, כשזו הרטוריקה, שהשופט קרא (אליו הצטרף גם השופט מזוז), ביטלו את החלטת הצבא להרוס את בית המחבל, בהתאם לסמכותו, ובניגוד לסמכותם".

    "בסופו של יום, הניסוח המשפטי הסטרילי, מכסה על השאלה למי השופטים באמת מרגישים אמפתיה. מתברר שהתשובה היא לרוצח, שמתואר כמעט כמי שקם באישון לילה להגן על שכניו, ולא ללוחמינו שפועלים להגן עלינו מפני רוצחים כאלה. בושה".

    השר אופיר אקוניס על החלטת בג״צ: "יש לי דבר אחד לומר לשופטי בג"צ שביטלו את צו ההריסה לביתו של רוצח החייל עמית בן יגאל הי״ד: "תתביישו לכל חייכם".

    ח"כ אבי דיכטר כתב על החלטת בג"ץ: "בג"צ הטיל היום ממרומי בניינו אבן גדולה על מרכיב חשוב בהרתעה נגד מחבלים. את הבניין ממנו הוטלה אבן גדולה בראשו של הלוחם עמית בן יגאל הי"ד, אי אפשר לעצור כדי להרתיע, אך צריך להרוס למען יראו וייראו".



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      בטח במשרדי ראשי חמאס וחזבאללה, ובכל בית ספר ערבי, תולים בקירות החשובים ביותר את התמונות של השופטים הארורים האלו. קרא ומזוז תומכים ברצח יהודים!
      קרא ומזוז כבר מזמן צריכים להזרק לכלא.