גנץ מציב אולטימטום: "24 שעות לדחיית התקציב"; נתניהו: "לא צריך 24 דקות"

    איתי גדסי No Comments on גנץ מציב אולטימטום: "24 שעות לדחיית התקציב"; נתניהו: "לא צריך 24 דקות"

    יו"ר "כחול לבן" תוקף: "הסכמים שלא מקיימים לא שווים את הנייר עליהם הם כתובים"; נתניהו השיב: "יש תקציב מוכן; לא מתרשם מחוקים איראניים"

    נתניהו וגנץ במליאת הכנסת צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
    9:29
    19.03.24
    התעוררות No Comments on צחוק זה בריא; אבל יש גבולות | פינת אימא מאיר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אולטימטום. שר הביטחון ויו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, התייחס למשבר הפוליטי החריף שפוקד את הממשלה והציג מצידו אולטימטום לראש הממשלה בנימין נתניהו ב-24 שעות הקרובות.

    "מי שאוהב את מדינת ישראל – לא לוקח אותה לבחירות בעת הזו. מי שאכפת לו מאזרחי ישראל – לא עושה צעדים שיביאו לקריסה כלכלית ובריאותית של רבים מהם בתקופת משבר. החלטת הליכוד מאמש להסכים לדחיית אישור התקציב, אם היא אכן כזו, היא החלטה חשובה והכרחית למען אזרחי ישראל. ראש הממשלה בנימין נתניהו, אני קורא לך להעביר החלטת ממשלה עוד הערב ולתת תוקף אמיתי להבטחתך מאמש – לדון ולאשר את תקציב המדינה בתוך 100 ימים מהיום. הסר את איום הבחירות מסדר היום הציבורי ובמקום פאניקה – נאפשר לציבור ודאות, ביטחון ואמון".

    "בתוך 24 שעות מעכשיו נוכל להשלים את התהליך: הממשלה תאשר הערב הצעת חוק ממשלתית לתיקון המועד הנדרש להגשת התקציב, כנסת ישראל תעביר אותה ובתוך 24 שעות, בלי טריקים ובלי שטיקים: תאושר ההצעה גם בקריאה שנייה ושלישית. זה אפשרי, זה חוקתי, זה נכון, זה מוסרי. הבטחתי לעם ישראל לראות את טובתו מעל הכל, ואני קורא לך לעשות זאת יחד למען העם. אין פתרון אחר".

    "אזרחי ישראל שבעים מתרגילים פוליטיים שהם – ורק הם – משלמים עליהם את המחיר. העברת דחיית התקציב בקריאה טרומית בלבד היא סיפור מעשייה שלא יקוים. הסכמים שלא שווים את הנייר שעליהם נכתבו אינם הסכמים, ולא מבטיחים לציבור אחדות כדי לפרק את החברה הישראלית ולהשניא אדם על חברו. מדינת ישראל צריכה ודאות לשנה הבאה. לעצמאים, למי שאיבדו את פרנסתם, לבעלי העסקים, לחינוך, לביטחון, לרווחה ולתרבות – אני אומר זאת, כל צמרת הכלכלה הישראלית אומרת זאת ורבים מבכירי משרד האוצר. לכל החלטה אחרת אין הסבר ענייני".

    האולטימטום של גנץ נובע ככל הנראה מספק בנוגע להצבעה של כחול לבן על הצעת חוק של האופוזיציה המבקשת לשנות את החוק הקיים המתיר למי שהוגשו כנגדו כתבי אישום להרכיב את הממשלה ובכך לגרום לנתניהו בעיה משפטית משמעותית בהתמודדות בבחירות.

    מתווה גנץ להסרת איום הבחירות וסיום המשבר הפוליטי בתוך 24 שעות: העלאת הצעת חוק ממשלתית לדחיית אישור תקציב המדינה ב-100 ימים לאישור הממשלה הערב (שני). (משאל טלפוני מהיר), מתן פטור מחובת הנחה בוועדת הכנסת מחר (שלישי) בשעות הבוקר, העלאת הצעת החוק לקריאה ראשונה, אישורה, וקיום דיון בוועדת חוקה, חוק ומשפט מחר (שלישי) ואישור הצעת החוק בקריאה שנייה ושלישית מחר (שלישי) בשעות הערב.

    בכחול לבן טוענים כי משפטית המתווה יכול להתבצע. "היתרון בהעלאת הצעת חוק ממשלתית", אומרים בכחול לבן, "היא שמתאפשרת העלאתה להצבעה ביום שלישי בו לא מועלות הצעות חוק פרטיות, כמו גם קיצור התהליך בכנסת – אין צורך בקריאה טרומית".

    נתניהו השיב לגנץ בפתח ישיבת סיעת הליכוד ואמר: "אנחנו לא צריכים 24 שעות, אנחנו לא צריכים אפילו 24 דקות. יש לנו תקציב מוכן ומותאם לקורונה, בדיוק למה שצריכים היום אזרחי ישראל. זה מזרים כסף גם לכיסים של האזרחים, גם לעסקים, זה מוכן וזה מה שצריך להעביר ואפשר לעשות את זה מיד".

    באשר לאיום המרומז כי כחול לבן יצביעו על חוק האופוזיציה ברביעי שיכול למנוע מראש הממשלה בנימין נתניהו להיבחר שוב, אמר נתניהו: "אני גם לא מתרשם מכל החוקים האיראניים והצפון קוריאניים האלה, לרמוס את רצון הבוחר מצד אנשים שלא מסוגלים לנצח בקלפי. לא 24 שעות לא 24 דקות, יש תקציב מוכן וצריך לעשות אותו עכשיו".



    0 תגובות