הזעם בלבנון: שלושה שרים התפטרו: שרי חיזבאללה מסרבים להתפטר

    שלמה ריזל No Comments on הזעם בלבנון: שלושה שרים התפטרו: שרי חיזבאללה מסרבים להתפטר

    בועידת התרומות לעם הלבנוני שהובילה צרפת יחד עם ארה"ב, הזכיר נשיא צרפת את העזרה הישראלית המושטת לעם בלבנון ואמר: "יש לבחון את העניין זו ועידת סולידאריות"

    דמותו של נסראללה על עמוד התלייה בהפגנות בביירות
    13:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ה'מתכון' של האור החיים למנוחת הנפש | הרב צבי אריה אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    החורבן בלבנון. שלושה שרים בממשלת לבנון, שרת ההסברה, שר הכלכלה ושר איכות הסביבה הודיעו על התפטרותם מהממשלה. בניגוד לשרי חיזבאללה ביניהם שר הבריאות, שהודיעו כי לא יתפטרו מתוך רצון לקחת אחריות, מדובר בממשלב שחיזבאללה מעורב בה באופן חסר תקדים. עם זאת פרשנים מעריכים כי לאור גל המחאה האדיר והלחץ הבינלאומי יודיעו כלל שרי הממשלה על התפטרותם.

    בתוך כך, מספרי ההרוגים והנפגעים באסון הנמל בביירות הולך ועולה נכון לעכשיו ישנם, 220 הרוגים, 110 נעדרים, 7,000 פצועים. ו- 80,000 בתים הרוסים.

    נשיא צרפת פתח את הועידה לתרומות ללבנון, בשיחה השתתף גם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. במהלך הועידה אמר נשיא צרפת, "ישראל הציעה סיוע למרות הקשיים הגיאופוליטיים. ישראל הציעה להשתתף בועידה. יש לבחון את העניין. זוהי ועידת סולידריות". במהלך ביקורו של נשיא צרפת בלבנון הבהיר מקרון לעם הלבנוני כי הכסף יילך לעם ולא לממשלה.

    עד כה התחייבו מספר מדינות על העברת סיוע ללבנון: צרפת 50 מיליון יורו, גרמניה 20 מיליון דולר, כווית 41 מיליון דולר, קטאר 50 מיליון דולר והאיחוד האירופי 63 מיליון יורו.

     

     



    0 תגובות