חשיבות החלבון והדגים בהתפתחות הבריאה והתקינה של הילדים

    עפר גדנקן No Comments on חשיבות החלבון והדגים בהתפתחות הבריאה והתקינה של הילדים

    אין הורה שלא תוהה לפעמים- האם הילד שלי מקבל את כל אבות המזון הדרושים לו כדי להתפתח כראוי? רותי אבירי, דיאטנית קלינית, יועצת תזונה לסטארקיסט, משתפת אותנו במידע חשוב אודות חשיבות החלבון בהתפתחות התקינה של הילדים ואיך ניתן לצרוך אותו בצורה נכונה ומאוזנת.

    15:05
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on "הקב"ה בחר לניסיון הזה את האנשים הכי מיוחדים שלו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בשנת החיים הראשונה קצב הגדילה מסחרר ותינוקות משלשים את משקל הלידה. עד גיל 10 הם ישלשו את משקלם בשנית. כמויות האנרגיה, החלבון, הוויטמינים והמינרלים (בעיקר ברזל, אבץ וסידן) שלהם זקוקים הילדים עולה, כיוון שהעצמות גדלות והשרירים מתחזקים.

    חשוב שילדים יקבלו את כל אבות המזון באופן מאוזן בתזונתם ולחלבונים יש חשיבות גדולה במיוחד. החלבון חיוני ביותר לבניית רקמת שריר בנוסף לרקמות אחרות, ליצירת אנזימים והורמונים ונוגדני מערכת חיסון. כאשר יש חוסר באנרגיה- החלבון משמש כמקור לאנרגיה. אם ילדים לא יקבלו את כמות החלבון הדרושה להם, הגדילה וההתפתחות שלהם תפגע.

    מבין החלבונים, דגים מהווים חלק חשוב בהמלצות לתזונה נכונה ובריאה עבור ילדים. בישראל, ילדים צורכים מעט מידי דגים. אז איך אנחנו מעודדים את הילדים לאכול דגים?

    אחת הדרכים המומלצות לעודד צריכת דגים בקרב ילדים היא ע"י שימוש בטונה בקופסה.
    הטונה בקופסה מתאימה במיוחד לילדים היות ואין לה צורה, טעם או ריח של דגים ובשל העובדה שאין חשש לעצמות. היא אינה מכילה חומרים משמרים, ורוב הערכים התזונתיים כשל הדג הטרי נשמרים: היא עשירה בחלבון איכותי המכיל את כל חומצות האמינו החיוניות ובנוסף מהווה מקור טוב לויטמינים רבים, כגון ויטמינים מקבוצת B, מינרלים וחומצות שומן מסוג אומגה 3 .

    בנוסף, הטונה בקופסא משתלבת היטב בכל ארוחה שילדים יאהבו. היא ניתנת לחימום ולכן מתאימה גם לשילוב כמנה חלבונית בארוחה חמה: עם פסטה, אורז, חביתות, פשטידות. בנוסף לכך, היא מתאימה גם כמנה ראשונה, תוספת לסלט ולארוחת ביניים מזינה. למשל, ניתן לשלב את הטונה בתוך כריך לבית הספר יחד עם ירקות חתוכים או כתוספת לקרקרים.

    טונה סטארקיסט במים מהווה מקור מצוין לחלבון איכותי. ב- 100 גר' יש מעל 50% מכמות החלבון המומלצת לצריכה יומית עבור ילדים בגילאי 4-8 . המוצר מהווה גם מקור מצוין לרכיבים רבים נוספים החיוניים לגדילה והתפתחות כגון 10-19% מכמות צריכת הברזל המומלצת שמקורו מהחי שזמינותו ויעילות ספיגתו טובה יותר. כ- 10% מההמלצה לאבץ– החשוב לפעילות תקינה של מערכת החיסון. ויטמין B12 – מסייע לחשיבה ותפקוד שיכלי תקינים. סלניום– אנטיאוקסידנט החשוב ביותר בין השאר להתפתחות המח בגיל הרך.

    עם חזרתם של הילדים למוסדות הלימוד, זוהי ההזדמנות שלנו לשלב טונה בתפריט היומי שלהם, להכין להם כריכים מעוררי תאבון עם טונה וירקות ולהיות רגועים ובטוחים שהם מקבלים את מנת החלבון היומית שלהם בדרך טעימה, בריאה ומאוזנת.



    0 תגובות