התכתשות בין מרכיבי הקואליציה; ישיבת הממשלה לא תתקיים

    איתי גדסי No Comments on התכתשות בין מרכיבי הקואליציה; ישיבת הממשלה לא תתקיים

    אי יציבות הממשלה ממשיכה לטלטל את המערכת הפוליטית כולה: לאחר פרסום דחיית ישיבת הממשלה השבועית, בקואליציה מאשימים: "אין כוונה לאשר את תקנון הממשלה הנועד לשמור על יציבות הקואליציה"

    אי יציבות? | כרזות הבחירות לפני מספר חודשים צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ההתכתשות בממשלה נמשכת והליכה לבחירות מסתמנת כאופציה ריאלית. אמש (מוצאי שבת) פורסם כי ישיבת הממשלה השבועית, ככל הנראה, לא תכונס היום (ראשון), על רקע אי הסכמות בין הליכוד לכחול לבן.

    בליכוד אומרים כי הרקע לאי כינוס ישיבת הממשלה, הוא "סירובם של כחול לבן להעלות לסדר היום תוכנית סיוע כלכלית ממשלתית של ראש הממשלה ושר האוצר להתמודדות עם משבר הקורונה בהיקף של 8.5 מיליארד ש"ח, הכוללת בתוכה סיוע לאוכלוסיות בסיכון. התוכנית תייצר כ-10 אלף מקומות עבודה חדשים במשק".

    עוד אמרו במפלגת השלטון כי התכנית הכלכלית בנויה היטב ומיועדת לכשנים עשר חודשים קדימה. "בתוכנית יועברו 700 מיליון שקלים בעבור הבטחת ביטחון תזונתי למשפחות מוחלשות ו-600 מיליון שקלים לטובת הארכת מענקי ההסתגלות לבני 67 ומעלה שהוצאו לחל"ת עד לחודש יוני 2021. הליכוד דורש מכחול לבן שלא לסכל את העברת הכספים לאזרחי ישראל בעת הזאת של התמודדות עם משבר הקורונה".

    אך לדברים אלו הגיבו בכחול לבן וטענו כי הישיבה לא תכונס על רקע אי הסכמת הליכוד "לקיים את ההסכם הקואליציוני ולאשר את תקנון הממשלה המבטיח את יציבותה. זו לא הפעם הראשונה בה הליכוד לא עומד בהתחייבותו, וכל תירוץ אחר הינו שקר מוחלט לציבור הישראלי. כחול לבן הודיעה לליכוד שכל הצבעה הקשורה בקורונה לא תסבול דיחוי ותעבור בהצבעה טלפונית. לגבי תוכניתו של שר האוצר, מדובר בתוכנית בעלות של מיליארדים הנוגעת לטווח הארוך שטרם הוצגה במלואה וטרם גובשה סופית. הנסיון להעלות אותה מהיום למחר הוא לא יותר מאשר ספין לא אחראי. אנו מצפים מהליכוד לעמוד בהסכם ולאשר את תקנון הממשלה שיאפשר את המשך היציבות שכל כך נדרשת בעת הזו".

    יצוין כי בשבוע שעבר קיימו ראשי הסיעות החרדיות ישיבה דחופה בה קראו לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הביטחון בני גנץ, לשמור על יציבות הממשלה ולמנוע הליכה לבחירות בעת הזו.



    0 תגובות