אברהם פרטוש חושף: "שתי שכונות יהיו על שמו של מרן הרב עובדיה בב"ב"

    איתי גדסי 4 Comment on אברהם פרטוש חושף: "שתי שכונות יהיו על שמו של מרן הרב עובדיה בב"ב"

    לראשונה בני ברק מנציחה את זכרו של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל ומרן הרב שלום יוסף אלישיבי וגדולי תורה נוספים: יו"ר ועדת שמות אברהם פרטוש (שס) חשף את המהפכה של שמות השכונות והרחובות שתהיה בקרוב בעיר התורה

    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר ועדת שמות וחבר הנהלת העיר בני ברק, אברהם פרטוש (ש"ס) חשף היום (רביעי) לראשונה את מהפכת שמות השכונות והרחובות שתעבור בקרוב העיר, לאחר שפעל ושעסק זמן רב במסדרונות העירייה בהנצחת שמו של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל, פרטוש זוכה לברך על המוגמר ואומר, "כי בסיכום עם רה"ע הוחלט ששכונת שיכון ה' בעיר תיקרא "יביע אומר".

    ולא רק זה, אלה גם השכונה המיתולוגית "פרדס כץ" שדובר בה רבות ברבות השנים על שינוי שמה שבעבר שמה נודע כמקום שלילי, ובשנים האחרונות התחרדה ומאכלסת ברובה בני תורה ויראי שמיים, תהיה על שמם של מרנן מרן רבי שלום יוסף אלישיב ומרן רבי עובדיה יוסף ותיקרא "פרדס יוסף".

    פרטוש לא עצר כאן, והמשיך לפעול להנצחתם של גדולי התורה הספרדים בעיר שכולם היו תושבי העיר: ר"ח צפת יהפוך להיות רחוב הרב ניסים פרץ. ר"ח הראשונים יהפוך להיות על שמו של רב העיר הספרדי הרב שלמה קורח. ר"ח החלוצים יהפוך להיות על שמו של הרב יוסף זליכה שהיה רבה של שכונת "פרדס כץ". ר"ח גני גד יהפוך להיות על שמו של הרב ינון חורי. ר"ח אברהם בן דוד יהפוך להיות על שמו של הרב מנצור בן שמעון.

     



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      את מי מעניין שכונה??תנו רחוב על שמו של הרב עובדיה יוסף!!!
      לא חסרים רחובות אפשריים…
      וכאן המקום להחמיא למועצת רכסים שקראה על הרחוב הראשי המוביל לעיר על שמו עם כיכר מפוארת!כל זאצ כשיש במקום ראש עיר אשכנזי!!!

    2. 3

      מה עם לכבד את שם מייסד השכונה???
      השכונה קרויה על שם מייסדה, חיים משה כ"ץ, יליד פולין שעשה את הונו בארצות הברית. הוא עלה לארץ ישראל ב-1926, ורכש פרדס בשטח 173 דונם על אם הדרך מתל אביב לפתח תקווה, צפונית לבני ברק.[2] בעקבות המשבר הכלכלי העולמי של 1929 נעקרו חלקים מן הפרדס, והחל מאוקטובר 1933 הוצעו בו מגרשים לבניה פרטית.[3] בשלב השני של הקמת השכונה, בנובמבר 1934, ניתן לה השם תל אפרים, על שם בנו של כ"ץ, אפרים (פרדי) כ"ץ.[4] ביתו של כ"ץ עצמו, בשטח הפרדס, הושכר ביולי 1936 למחלקת הבריאות של ממשלת המנדט, והוקם בו בית חולים ממשלתי למחלות מידבקות.[5] עד 1947 נבנו בשכונה כ-70 בתים. בשנותיה הראשונות נחשבה פרדס כ"ץ לשכונת יוקרה, בשל ריבוי השטחים הפתוחים בה והפרדסים בסביבותיה.

    3. 2

      די כבר להפריע לתושבים, הם גרים עשרות שנים בשכונות ורחובות עם שמות מסוימים ופתאום מחליפים, מה זה??
      הרבנים הנ"ל חשובים וזה זכות להנציח את זכרם. יש שכונות חדשות שיתכבדו לקרוא את הרחובות החדשים על שמם.

      1. בבני ברק אין בדיוק שכונות חדשות…