נתניהו: "לפיד, אל תתפור חליפות ואל תבנה על הפגנות השמאל"

    איתי גדסי 1 Comment on נתניהו: "לפיד, אל תתפור חליפות ואל תבנה על הפגנות השמאל"

    ראה"מ בנימין נתניהו נאם במליאת הכנסת ותקף את הפגנות השמאל והגיבוי התקשורתי, "לוקחים רבע מנדט של השמאל ומציגים את זה כמחאה של המונים". נתניהו תקף את לפיד על דברי עודה, "השותף שלך שהשתתף בהפגנה עם חמאס קרא לראש הממשלה מחבל"

    9:29
    19.03.24
    התעוררות No Comments on צחוק זה בריא; אבל יש גבולות | פינת אימא מאיר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם במליאת הכנסת היום (רביעי) לאחר שנאספו חתימות של 40 חברי כנסת שביקשו ממנו לבוא ולנאום בעקבות המשבר הכלכלי והבריאותי.

    בפתח דבריו שלח ראה"מ תנחומים לעם בלבנון על האסון הגדול בנמל, "אני שולח בשם ממשלת ישראל תנחומים לעם בלבנון. אתמול היה שם אסון גדול מאוד (קריאות ביניים מצד ח"כים מהרשימה המשותפת). אנחנו ערוכים להושיט סיוע הומניטרי כבני אדם לבני אדם. כפי שעשינו במשבר ההומניטרי בסוריה. זו הדרך שלנו".

    ראש הממשלה פתח וביקר את ההתקפות משמאל, "שמעתי את טענות הסרק של האופוזיציה. על קריסת הכלכלה שאני הרמתי לרמה עולמית, על הזנחת הביטחון מאנשים שהתנגדו נחרצות נגד תכני הגרעין באיראן, שמעתי טענות מאנשים שאומרים למה פתחתם את המשק כשהם אמרו תפתחו, שאמרו שהקורונה זה גחמה של נתניהו. המשימה המרכזית שלנו: להוריד את רמת התחלואה כדי לקטוע את שרשרת ההדבקה".

    לדברי ראש הממשלה, "עלינו להוריד רמת התחלואה לכמה מאות, ואז תוך כמה שבועות נקטע השרשרת. זה יאפשר לנו לפתוח את שנת הלימודים, הכלכלה, ושגרת חיים כמעט נורמלית. בתנאי שהציבור ומנהיגי הציבור יעטו מסיכות, ישמרו על היגיינה וימנעו התקהלויות מיותרות".

    נתניהו הוסיף ועקץ את השמאל, "גם אם הייתי מביא חיסון לקורונה או שלום עולמי, הייתם אומרים למה רק עכשיו. היום אכנס את קבינט הקורונה ונביא החלטות חשובות. אנחנו פועלים מסביב לשעון כדי לתמוך באזרחי ישראל. היום ומחר נמשיך להזרים מענקים לקבוצות נוספות באוכלוסייה. אני עובד עם שר האוצר על תכניות נוספות לסיוע לאזרחים, לעסקים ולהמרת הכלכלה. הן יוצגו גם לציבור".

    נתניהו תקף את מפלגת ישראל ביתנו, "ח"כ אבידר חושש לדמוקרטיה, הוא חבר במפלגתו של הדמוקרטור… אה, לא חשוב. חבריי בשמאל – אני מביא עובדות. אצלכם בשמאל הכל פוליטי. הקורונה פוליטית. הכלכלה פוליטית. וגם ההפגנות. לא מדבר על ההפגנות של אלה שנפגעו בקורונה, אני נפגש עם רבים מהם. אני שומע וקשוב למה שהם אומרים. ומקבל מהם תמיכה אדירה. לוקחים רבע מנדט של השמאל ומציגים את זה כמחאה של המונים, זה פייק ניוז" אמר נתניהו.

    נתניהו תקף את ההסתה הקשה בהפגנות השמאל, "בהפגנות השמאל של האופוזיציה יש ביזוי סמלי המדינה וקריאות לרצח של ראש הממשלה ובני משפחתו, מיצגים מינים וולגריים מבישים נגד רעייתי, שפל המדינה. אף אחד מכם לא יצא נגד זה. אתם לא מתביישים? מישהו מכם היה משלים עם זה לו היה מופנה כלפי בני משפחתו? ולמה לא מגנים? כי כשאנחנו נלחמים במחלה, השמאל נלחם בממשלה בכל דרך או אמצעי, גם הבזויים. אף פעם לא קיבלתם את הכרעת העם".

    ראש הממשלה סקר את ההסתה התקשורתית עוד מימי מנחם בגין, "וזה מתחיל ב-77'. זה לא רק נגדי אישית. בהתנתקות הקטנתם הפגנות המוניות והיום אתם מנפחים הפגנות של רבע מנדט. היום התקשורת עושה כתבות על סילוני מים לפיזור הפגנות. איפה היתה התקשורת בהתנתקות? היום נותנים למפגינים לשתק שכונות שלמות. אז על איזו הגבלות אתם מדברים? בית המשפט הגביל".

    "בעת ההפגנות בזמנו קבע: יש לאזן את זכות ההפגנה משיקולי שלום הציבור, ראש הממשלה, משפחתו ושכניו. השופט אהרון ברק קבע את זה. מה שהשתנה מאז, זה ראש הממשלה. מה שהיה אסור נגד ראש ממשלה מהשמאל, היום אסור נגד ראש ממשלה מהימין. צביעות צביעות צביעות".

    בסיום דבריו פנה ראש הממשלה ליאיר לפיד ואמר, "ח"כ לפיד, אל תתפור חליפות ואל תבנה על הפגנות השמאל של ח"כ עודה ואהוד ברק. ח"כ עודה קרא לעברי אתה מחבל בשלום. אתה מחבל בעצמך. התומך בטרור קרא לראש ממשלת ישראל מחבל. השותף שלך שהשתתף בהפגנה עם חמאס קרא לראש הממשלה מחבל".



    1 תגובות

    מיין תגובות