יד לאחים למשרד החינוך: הפסיקו להפנות מורים לחומרים מיסיונריים

    ישראל בן צבי No Comments on יד לאחים למשרד החינוך: הפסיקו להפנות מורים לחומרים מיסיונריים

    מורים שנכנסו לאתר משרד החינוך כדי לקבל חומרי העשרה בלימודי תנ"ך הופנו לאתר של חברת ההו"ל המיסיונרית הגדולה בישראל | בארגון אומרים: המקרה הזה מוכיח שדרכי הרמייה של המיסיון הנוצרי ממשיכות לתעתע באזרחי ישראל | משרד החינוך: הסרטונים בבדיקה

    שר החינוך ומנכל משרדו הנכנס צילום: פלאש 90
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מורים רבים שנכנסו לאתר משרד החינוך כדי להתעדכן בחומרים נוספים הקשורים ל'תיק תכניות לימודים לעובדי הוראה' של לימודי החטיבה העליונה בנושא התנ"ך נדהמו לראות כי בין יתר המקומות שאליהם מפנה האתר להעשרת החומר, נמצא אתר מיסיונרי של הכת הנוצרית "היהודים המשיחיים".

    מי שרצה ללמוד עוד על מגדל בבל, עקדת יצחק, קבלת הבכורה של יעקב ופתרון חלומות יוסף, נתקל בתוככי הסרטונים בהטפה מיסיונרית בוטה ומפורשת על האמונה הנוצרית. בנוסף הופנו המורים באותו הדף לסרטוני הטפה מיסיונריים-נוצריים המוצגים בערוץ הרשמי של "החברה להפצת כתבי הקודש" – חברת ההוצאה לאור המיסיונרית הגדולה ביותר בארץ.

    במחלקה להצלה ממיסיון ביד לאחים הזדעזעו לראות את שיתוף הפעולה בין המשרד לבין הגוף המיסיונרי, שככל הנראה נעשה בתום לב ומיהרו לשגר מכתב בהול לסגן שר החינוך הרב מאיר פרוש בדרישה להביא להפסקת שיתוף הפעולה הזה.

    במכתב נאמר בין היתר "'החברה להפצת כתבי הקודש' הינה גוף מיסיונרי הפועל שנים רבות להפצת חומרי הטפה מיסיונריים ואשר רבים חללים הפילה, למרבה הצער". בארגון גם ביקשו מסגן השר כי יואיל להפעיל את השפעתו הברוכה להסרת תכנים שליליים אלו מהאתר הנועד להכשיר עובדי הוראה בישראל.

    גורמים ביד לאחים אומרים כי המקרה הזה מוכיח שדרכי הרמייה של המיסיון הנוצרי ממשיכות לתעתע באזרחי ישראל. "המיסיון ממשיך להצניע את השתייכותו לנצרות ובמקום זאת משדר מסרים יהודיים שמשווים לו אצטלה תמימה.

    כמי שמטפל גם בילדים ונערים שנחשפו לתעתועי המיסיון הנוצרי והמירו את דתם לנצרות או עמדו לעשות זאת אחרי שנחשפו למניפולציות שלו, אנו נחרדים מהמחשבה מה היה קורה אם מורים היו מעבירים את החומר לתלמידיהם ואלו היו נופלים ברשת המיסיונרית. אנו שבים ומפצירים בציבור הרחב לפנות אלינו על כל מקרה בו נתקלים בפעילות מיסיונרית ואנו נדאג להזהיר מפניו הן את הציבור והן את הגורמים הרלוונטיים".

    בארגון טוענים גם כי הם תמהים על משרד החינוך. "מצד אחד מונעים ממיליוני ילדים את ערכי הנצח של עמנו, מצד שני חושפים אותם לערכי הנצרות  – דת שרדפה את עמנו. אי אפשר להשלים עם זה".

    בעקבות פניית יד לאחים נוצרה סערה סביב הנושא גם בחלק מכלי התקשורת הגדולים בארץ. משרד החינוך מסר בתגובה לפניית 'ישראל היום' בנושא כי "במהלך השנים האחרונות אנו מנגישים לבתי הספר חומרי לימוד חדשניים וחווייתיים ובכלל זה סרטונים מעולמות תוכן מגוונים …אשר לסרטונים של 'החברה לכתבי הקודש בישראל' מצויים הם בבדיקה".

     



    0 תגובות