שר הבריאות: "או סגר מלא או לבטל את מגבלות הסופ"ש; אין אמצע"

    איתי גדסי 1 Comment on שר הבריאות: "או סגר מלא או לבטל את מגבלות הסופ"ש; אין אמצע"

    הבשורה של שר הבריאות אדלשטיין בביקור בוולפסון: "היום נתחיל בהקצאת 2,000 האחיות והאחים, 400 הרופאות והרופאים ו-700 עובדי מקצועות הרפואה והמשק לכלל בתי החולים וקופות החולים"

    צילום: שלומי יוסף
    12:30
    19.03.24
    קובי פינקלר No Comments on רס״ב במיל׳ סבסטיאן איון הי"ד נפל בקרב בצפון הרצועה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הבריאות יולי אדלשטיין סייר היום (שני) בבית החולים וולפסון בחולון, יחד עם מנכ"לית המרכז הרפואי וולפסון, ד"ר ענת אנגל, וחברי הנהלת ביה"ח.

    במסגרת הסיור ביקר השר בבית החולים החדש לילדים, במחלקות הקורונה, במיון הילדים ובאגף המעבדות.

    אדלשטיין נשא דברים במקום: "לפני שבועיים הודענו על הסכמה שהשגנו עם האוצר להקצאת תקנים עבור 2,000 אחיות, 400 רופאים ו -700 אנשי מקצועות הבריאות, מינהל ומשק לבתי החולים ולקהילה. היום אני מגיע לכאן עם בשורה לא פחות חשובה – ההחלטה יורדת לשטח".

    אלדשטיין המשיך "אחרי עבודת מטה קפדנית שנעשתה במשרד הבריאות, היום נתחיל להודיע לבתי החולים ולקופות החולים על הקצאות הרופאים, האחיות ועובדי מקצועות הרפואה שיגיעו לכל אחד. התגבור הזה משמעותי ביותר והוא מהגדולים שניתנו בשנים האחרונות".

    לדבריו "המטרה היא להעניק לגופי הבריאות השונים את היכולת להיערך בצורה המיטבית לחורף הקרוב, בדגש על התמודדות עם נגף הקורונה. מתוך 2,000 האחיות – 450 יוקצו למערך הקהילה בקופות החולים ולטיפות החלב. 1,550 יגיעו לבתי החולים, לחיזוק ולתגבור המחלקות הפנימיות ולמערך המיונים ומיום הילדים".

    השר הוסיף "משרד הבריאות כמובן יעזור בהפניית האחיות מהקורסים של החודש האחרון עד לקליטה של כל ההקצאות. כ- 40 אחוז מתקני הרופאים מיועדים לתגבור המחלקות הפנימיות, הזקוקות באופן קריטי לכוח אדם, לאחר שרבים מאנשיהן הופנו לטפל בקורונה. 60 אחוז יופנו לתגבור מערכי המיון, טיפול נמרץ ומחלקות הילדים, ההרדמה והזיהומיות. אנחנו בבית החולים וולפסון. לכאן ייתווספו 96 משרות: 54 אחיות, 13 רופאים, ו-29 אנשי מקצועות הבריאות, מינהל ומשק".

    עוד אמר: "אתמול התקיימה ישיבה של קבינט הקורונה ומחר תתקיים ישיבה נוספת. אני מקווה שעד לישיבה, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי והפרויקטור פרופ' רוני גמזו, יגבשו את ההמלצות המקצועיות להורדת התחלואה. כרגע בלמנו את העליה של חולי הקורונה, אבל לא נוכל לחיות לאורך זמן במספרים האלו גם אם אין עליה נוספת. עלינו להוריד את העקומה. נשתדל מאוד להכניס קריטריונים אחידים למגבלות בתחומים השונים".

    אדלשטיין פרס את עמדתו והצהיר "דבר אחד ברור לקראת הישיבה מחר: אם לא מתקיים סגר מלא בסופי השבוע, אין שום טעם בהגבלות החלקיות שמתקיימות בסופ"שים".

    "שמעתי אתמול על חולה מאומת שהפר בידוד וטס לחו"ל. כל אדם כזה גורם לצוותים רפואיים שעות של עבודה נוספת ומסכן ציבור רב. אני מבקש מכל האזרחים – לשמור על ההנחיות ועל הכללים. רק ביחד ננצח את הקורונה".

    עוד הוסיף השר "שמעתי מתקפות אנונימיות על הפרויקטור. כוחנו יחד במאבק הזה. כל ניסיון לגלגל אחריות על מישהו אחר ועל ידי כך להראות שאני לא קשור או לא אשם – ייכשל. כולנו יחד בסוף ננצח. בואו נפסיק לגלגל את האשמה על אחרים. אני, יחד עם מנכ"ל המשרד פרופ' חזי לוי ועובדי המשרד, נותנים גיבוי מלא לפרויקטור פרופ' רוני גמזו".

    מנכ"לית המרכז הרפואי וולפסון, ד"ר ענת אנגל: "המרכז הרפואה וולפסון גאה להיות חלק ממערכת בריאות חזקה במדינת ישראל, בשגרה ובחירום. בית החולים הבינלאומי לילדים שנבנה כאן הוא סמל לחוזקה הזו. הוא נבנה על בתמיכה הנדיבה של ארגון הצל ליבו של ילד, save a child’s heart, ובהובלה מלאה של משרד הבריאות, במטרה להעניק לילדים מהארץ ומכל העולם, דור העתיד שלנו, את הרפואה המתקדמת והחדשנית ביותר, בתחום רפואת הלב, ובכל שאר התחומים רפואת הילדים. אנחנו בוולפסון פועלים מתוך החזון של תיקון עולם, להפוך את העולם כולו למקום טוב יותר. 'כל המציל נפש אחת, כאילו הציל עולם ומלואו".



    1 תגובות

    מיין תגובות