- רדיו קול חי - -

הושק "ארגון העצמאים בישראל" מבית ההסתדרות הלאומית

ההסתדרות הלאומית הודיעה היום (שלישי) כי לאחר הכנה מרובה הושק "ארגון העצמאים בישראל" מבית ההסתדרות הלאומית.

כצעד ראשון מונחת הצעת חוק לקיצור תשלום "שוטף+" לעצמאים עד לתקופת גג של 30 יום בלבד.

בהסתדרות הלאומית אומרים כי הארגון החדש שם לו למטרה להיות משפחתם החדשה של מאות אלפי העצמאים בישראל בעסקים הקטנים והבינוניים וייתן מענה אמיתי בתחומים שלא זכו להתייחסות מגופים אחרים. "הולדנו היום שחקן חדש ומיוחד במינו במגרש של השחקנים העצמאיים בישראל" כך פתחה השופטת בדימוס אפרת לקסר, נשיאת בית הדין האזורי לעבודה לשעבר, המשמשת כיושבת ראש הפורום המייעץ ליו"ר ההסתדרות הלאומית, את כנס השקת "ארגון העצמאים בישראל".

רועי בוסיאן, בעלי מסעדת ג'יימס במודיעין העומד בראש הארגון החדש, מאמין כי "ההסתדרות הלאומית היא המשפחה הנכונה שתיתן אוזן קשבת ותמיכה לי ולכל חבריי העצמאיים אשר נלחמים על כאן ועכשיו ורוצים לדעת שיש עתיד טוב יותר לילדים, למשפחתם ולהם".

יואב שמחי יושב ראש ההסתדרות הלאומית המעניקה את חסותה לארגון החדש ופרשה עליו כנפיה, מבטיח אוטונומיה מלאה לארגון העצמאים בישראל "ההסתדרות הלאומית הינה פדרציה של ארגונים הפועלים באופן עצמאי לחיזוקם ולקידומם של כל אחד מהעובדים החברים בארגונים הללו. כל זאת בחסותנו. חברי ההנהלה של הארגון הם שייקבעו את סדר היום, ימפו את הצרכים ואנו ניתן את הכלים המקצועיים".

שמחי פנה לסגנית יושב ראש הכנסת, ח"כ קרן ברק, וקרא לה לקדם הצעת חוק חדשה אשר תקדים בעשרות ימים תשלום שכר לעצמאים ופרילנסרים. "כל שכיר במדינת ישראל מקבל את שכרו עד ה-10 בחודש, ואילו עצמאי יכול להמתין שוטף פלוס 90 ואפילו 120 ימים עד התשלום. אין סיבה בעולם שעצמאי לא יקבל את שכרו לכל היותר שוטף פלוס 30".

חברת הכנסת קרן ברק העומדת במשותף עם חבר הכנסת עודד פורר כיושבי ראש השדולה למען העסקים הקטנים והבינוניים הבטיחה לעשות כל שביכולתה לסייע בשיפור מעמדם וביטחונם הכלכלי של העצמאים בדגש על התקופה הכלכלית הקשה הפוקדת את מדינת ישראל. "תייצרו לי פתרונות פרקטיים שניתן יהיה להוביל הלאה לתיקון המצב", סיימה ח"כ ברק.

חברי הנהלת ארגון העצמאים בישראל: רועי בוסיאן, בעל מסעדת ג'יימס. אחיקם משה, יועץ אסטרטגי למספר ראשי ערים ומועצות מקומיות. עו"ד קורל אבירם, יועצת אסטרטגית.