בהשתתפות מטוסי האדיר: ישראל וארה"ב קיימו תרגיל אווירי משותף

    קובי פינקלר No Comments on בהשתתפות מטוסי האדיר: ישראל וארה"ב קיימו תרגיל אווירי משותף

    האימון התקיים בדרום ישראל ובמסגרתו מטוסי הF-35 הישראלי והאמריקאי תרגלו תרחישי התמודדות עם איומים אוויריים וקרקעיים אסטרטגיים משתנים

    20:09
    28.03.24
    מוטי הלפרין No Comments on דרמה: בג"צ שולל באופן מיידי את תקציבי הישיבות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אתמול (ראשון) התקיים תרגיל ה-"Enduring Lightning" (ברק מתמשך 2), תרגיל משותף של חיל-האוויר הישראלי יחד עם חיל-האוויר האמריקאי. התרגיל התקיים בפעם השנייה השנה, כחלק מתכנית האימונים של חילות-האוויר.

    באימון תרגלה טייסת 421 של חיל-האוויר האמריקאי, המטיסה מטוסי F-35, לצד טייסת 140 ("נשר זהב") המפעילה את מטוס ה"אדיר" (F-35I). בנוסף, השתתפה באימון טייסת 122 ("הנחשון"), עם מטוסי ה"נחשון עיטם" (גאלפסטרים G-550), ותפקידה היה לבצע בקרה אווירית.

    האימון התקיים בדרום ישראל ובמסגרתו מטוסי הF-35 הישראלי והאמריקאי תרגלו תרחישי התמודדות עם איומים אוויריים וקרקעיים אסטרטגיים משתנים. הכוחות עבדו יחד במטרה לאתר ולנטרל את האיומים השונים. התרגיל הנוכחי, להבדיל מהתרגיל הקודם, עסק גם באימון מערכות ותקשורת משותפת בין החילות.

    רציפות תפקודית גם בתקופת הקורונה

    למרות האתגרים שבהתמודדות העולמית עם מגפת הקורונה, חיל-האוויר שומר על כשירות מבצעית ורציפות תפקודית מלאה. לצד פקודה חילית מתעדכנת המאגדת בתוכה את כלל ההנחיות למשרתי החיל, בחיל-האוויר מקיימים אימונים שוטפים, הכוללים גם שיתופי פעולה בינלאומיים, במטרה לשמר עליונות אווירית במזרח התיכון ולשמור על הכשירות המבצעית של החיל.

    התרגיל התקיים במתכונת אשר תואמת את כלל הגבלות משרד הבריאות, כשתכנון האימון והתחקור המשותף התבצעו בצורה וירטואלית תוך שימוש במערכות צבאיות, על מנת למנוע מגע בין הצוותים ובכך להגן על המשתתפים בצורה המיטבית.

    בין החילות מתבצע שיתוף פעולה צמוד אשר כולל למידה והפקת לקחים משותפות. התרגיל ממחיש את הקשרים ההדוקים בין החילות והדרגים הצבאיים, מרחיב את שיתוף הידע ולמידת יכולות ה-F-35 ומשפר את היכולות המבצעיות של חיל-האוויר.

    בחיל האוויר אומרים כי גם בעת זו, בשעת חירום לאומית, חיל-האוויר מקיים וימשיך לקיים אימונים בינלאומיים משמעותיים לחיזוק שיתופי פעולה צבאיים עתידיים ולשמירה על בטחון שמי מדינת ישראל.



    0 תגובות