סופי: לא ניתן לעקל לחייב 'ביטוח רפואי' לאנשים שחייבים כספים

    איתי גדסי No Comments on סופי: לא ניתן לעקל לחייב 'ביטוח רפואי' לאנשים שחייבים כספים

    הצעת החוק של ח"כ מיכאל מלכיאלי אושרה סופית, ההצעה קובעת כי 'ביטוח רפואי' יכנס בגדרם של החריגים המצויים בחוק אשר אינם ניתנים לעיקול | מלכיאלי: "גאווה גדולה להיות חתום על הצעת חוק זו, הצעה סוציאלית ממדרגה ראשונה"

    מיכאל מלכיאלי צילום: פלאש90
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר סיעת ש"ס בכנסת ח"כ מיכאל מלכיאלי עושה היסטוריה והעביר הצע"ח פרטית בשלש קריאות תוך קצת יותר מחודשיים מאז הקמת הממשלה. על פי הצעת חוק שיזם ח"כ מיכאל מלכיאלי יו"ר סיעת ש"ס בכנסת, לא ניתן יהיה לעקל לחייב 'ביטוח רפואי', אושרה היום (שני) במליאת הכנסת 'פה אחד' בקריאה שנייה ושלישית, ונכנסה לספר החוקים של מדינת ישראל.

    ההצעה קובעת כי 'ביטוח רפואי' יכנס בגדרם של החריגים המצויים בחוק אשר אינם ניתנים לעיקול. כיום, ניתן לעקל ביטוח רפואי, חייב – חולה המבוטח בביטוח רפואי אשר נאלץ לעבור ניתוח טיפול או מימון תרופה, יכול למצוא את עצמו בפני שוקת שבורה, ללא שמירה על גופו וללא שמירה על כבודו, לא פעם עקב חוב זעום.

    בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב: "חוק יסוד כבוד האדם וחירותו העניק מעמד חוקתי לזכויות המוגנות על פיו, כפי שקובע סעיף המטרה שבו, ועיקרם, הזכות לשמירה על החיים הגוף והכבוד ועוד. תוך קביעה כי אף החוקים אשר נחקקו לפני חקיקת החוק וכל שכן לאחריו יפורשו לאורו ולרציונל הטמון בו.

    בהמשך לכך וכפועל יוצא, נקבע בסעיף 22 לחוק ההוצאה לפועל כי למרות הכלל הקובע כי ניתן לעקל כל נכס של חייב לרבות זכות קיימת או עתידית, ואף הנמצאת בידי צד שלישי, ישנם חריגים אשר אינם ניתנים לעיקול. בין היתר, צורכי אוכל למחיית החייב ובני משפחתו, חיות מחמד, מיטלטלין המשמשים למקור פרנסתו של החייב, תשמישי קדושה, מיטלטלין חיוניים לנכה, צרכים חיוניים וביניהם ציוד רפואי תרופות ועוד".

    "היינו, המחוקק הבין הפנים והביא לידי ביטוי, שאדם חולה זקוק להגנתו, ודאג לו למעטפת בסיסית שתשמור על גופו וכבודו, בהתאם להוראות החוק", אומר יו"ר סיעת ש"ס בכנסת ח"כ מיכאל מלכיאלי.

    "אך הדבר אשר זקוק לו החולה יותר מכל, לכל הפחות בחלק מן המקרים, נשכח מלב מבלי משים ולא זכה להגנת המחוקק, והינו 'הביטוח הרפואי' – חולה המבוטח בביטוח רפואי אשר נאלץ לעבור ניתוח טיפול או מימון תרופה, יכול למצוא את עצמו בפני שוקת שבורה", מציין מלכיאלי.

    עם אישור הצע"ח במליאת הכנסת אמר חה"כ מלכיאלי: "ב"ה מברכים על המוגמר, גאווה גדולה להיות חתום על הצעת חוק זו, הצעה סוציאלית ממדרגה ראשונה למען האזרח החלש והנדכא, העם שבשדות".

    מלכיאלי הודה לכל העוסקים במלאכה, לשר המשפטים אבי ניסנקורן, ליו"ר ועדת חוקה חה"כ יעקב אשר, לראש רשות שוק ההון מר משה ברקת, ובמיוחד לשר הפנים הרב אריה דרעי שגיבה לכל אורך הדרך, בעזרת השם נעשה ונצליח.



    0 תגובות