מנהלי ביה"ח מתריעים: "אנו נכשלים במתן שירות לחולי קורונה"

    איתי גדסי No Comments on מנהלי ביה"ח מתריעים: "אנו נכשלים במתן שירות לחולי קורונה"
    צילום: פלאש 90
    10:35
    19.04.24
    הרב אפרים אפשטיין No Comments on חג הפסח: עניין של תודעה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בשיאו של הגל השני ובצל ההיערכות לחורף עם מגיפת הקורונה, הוועדה לענייני ביקורת המדינה בראשות ח"כ עפר שלח, קיימה היום (שני) דיון עם מנהלי בתי החולים בעקבות העומס בבתי החולים הכלליים בשל התחלואה בקורונה.

     לקראת הדיון, חשף מרכז המחקר והמידע של הכנסת כי נתוני תפוסת מיטות האשפוז לקורונה בבתי החולים שפורסמו בימים האחרונים שגויים. הנתונים נאספו לבקשתו של חה"כ עפר שלח יו"ר הוועדה ומהם עולה כי מינואר 2020 ליולי 2020 גדל מספר מיטות האשפוז הכללי בישראל מ-16,301 מיטות ל-16,321, כלומר נוספו רק 20 מיטות אשפוז כללי.

    באשר לנתוני התפוסה באשפוז הכללי, מהשוואת הנתונים הקיימים עולה כי התפוסה במחצית הראשונה של שנת 2020 אינה גבוהה יותר בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד ובחלק מבתי החולים אף נמוכה יותר.

    במשרד הבריאות השיבו לפניית הממ"מ לגבי תפוסת מיטות הקורונה שמדובר בנתונים שגויים שלא ברור מה מקורם וכיצד חושבו.

    ד"ר ורד עזרא, ראש חטיבת הרפואה במשרד הבריאות אמר בדיון: "ניתנו 400 אחיות ו-200 רופאים ומתוכננת חלוקה נוספת. מיטות הקורונה שנוספו הן לא מיטות ייעודיות לרישיון, אלא זמני רק לטיפול בקורונה. נוספו עוד מיטות שלא ברישיון הוסבו מחלקות קיימות לטיפול בקורונה".

    עוד הוסיף, "לקראת החורף אנחנו עושים שיח עם האוצר לתוספת תקנים. יש תכנית לתוספות שעדיין לא אושרה כי מתקיים ויכוח עם האוצר על כמה ואיפה – האוצר חושב שהוא מנהל את משרד הבריאות. הזמן קריטי וחייבים להכשיר את העובדים החדשים. לבתי החולים הממשלתיים הם העבירו 25% פחות מהתקנים שסוכם איתם. זו התנהלות בעייתית של האוצר".

    מנכ"ל ביה"ח הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין אמר בדיון: "הדסה, הוא השיאן של אשפוז חולי קורונה וכל זה אנו עושים מבלי שהאוצר והבריאות עוד סיכמו על הסכומים שנקבל – גם חמישה חודשים מפרוץ המשבר. מכיוון שגזרו סגר על ישראל ולא הגיעו לבית החולים ובגלל תיירות מרפא – סה"כ הנזק לבית החולים, הוא למעלה מ200 מיליון שקל. לצערנו אנו נכשלים במתן שירות לחולי קורונה ולשאר החולים".

    עוד הוסיף, "הוצאנו 250 עובדים לחל"ת כי אין תקציב. אין לי משכורת לשלם את חודש אוגוסט אם אני לא אקבל את הכסף עד ה-15 לאוגוסט את ה-60 מיליון ₪ השערים יסגרו כי הספקים הולכים מאיתנו לא משאירים תרופות אני לא מבין איך מדינה כ"כ מתוחכמת לא יכולה לסדר".

    מנכ"ל ביה"ח ברזילי, פרופ' יניב שרר: "אנחנו לא נקרוס – השאלה מה יהיה המחיר . אני עובד במינוס 4 מחלקות כי עוד 2 מחלקות הן עבור בידודים. אני לא יכול לתת חופשות ולהוריד פעולות אחרות . במקום לעבוד ב-5 פנימיות, אני עובד ב-3.5 פנימיות, וזה מוביל לשחרורם מוקדמים ועומסים גבוהים".

    מנכ"ל ביה"ח שערי צדק, עופר מרין: "הקורונה תופסת את ישראל בחוסר רזרבות בקיץ. בתי החולים מלאים כל חורף. מצטטים את התפוסות של 120 -150 אחוז ועל הדבר הזה עוד מוסיפים את הקורונה".

    עוד הוסיף, "עכשיו באוגוסט אנחנו מלאים ואנחנו בכאוס. אתמול, ביטלנו חולים ניתוחים ושלחנו אותם הביתה כי טיפול נמרץ מלא וההתאוששות מלאה. הפתרון לזה הוא שצריך להכשיר מהר מיטות חדשות נוספות לבתי חולים ועוד כוח אדם. אני מתבייש איך נראה חדר המיון של שערי צדק ואנחנו בחודש אוגוסט".

    פרופ' אבישי אליס יו"ר האיגוד לרפואה פנימית: "התמונות המתוארות לחודשי החורף, מתרחשות כבר עכשיו בימים האלה של אמצע הקיץ. התקנים לא מגיעים למחלקות הפנימיות מכיוון שהם לא יוצאים עם כתובת ברורה והתוספת שהמערכת מקבלת מוסטת למחלקות או מקומות אחרים".

    ד"ר שושי גולדברג, ראש מינהל הסיעוד במשרד הבריאות: "מדברים על 600 אחיות שב-1 לספטמבר אנו רוצים להתחיל להכשיר אותם ומזה זמן רב אנו מבקשים להתחיל הכשרה וזה 10 מיליון ש"ח – לא יכול להיות שאנו לא יכולים לשלב את האחיות בבתי החולים. יש 1500 אחיות שסיימו בחינה לפני שבועיים ועוד 2500 שיסיימו עוד 3 שבועות ואנו רוצים שהן תשתלבנה במהירות במערכת".

    רועי רייכר, רפרנט בריאות באגף התקציבים באוצר: "בניגוד למה שנאמר אין מחלקות מקצועית. אנו לא מתיימרים לומר איפה נכון להקצות ואיפה לא. יש הבדל בין בתי חולים ממשלתיים לבין בתי חולים בבעלויות אחרות. אלה שבבעלות המדינה, התקנים מאושרים בנציבות. הבוקר יצא גם לקופח כללית ובהמשך היום יצאו אישורים לבתי חולים לא ממשלתיים".

    עוד הוסיף, "בנושא השכר, יצא מכתב משותף בהקשר להקצאה המבטיח לבתי החולים איזושהי רצפת הכנסה מינימלית בגובה עלות התקנים. אושרו עד כה 10.6 מיליארד ש"ח בוועדת חריגים. הזמנות והתקשרויות מתוכם יצאו כ-7.5 מיליארד. הפער נובע מזה שלוקח זמן לבצע ולהתקשר עם סכומים כ"כ גדולים. משרד האוצר יוצא מגדרו לאישור הכספים ובאופן מהיר בשנה האחרונה".

     



    0 תגובות