ראה"מ: "רוצים להימנע מסגר מלא, בוחנים סגרים לילים, מקומיים או בסופ"ש"

    איתי גדסי No Comments on ראה"מ: "רוצים להימנע מסגר מלא, בוחנים סגרים לילים, מקומיים או בסופ"ש"

    ראה"מ כינס את קבינט הקורונה לדיון בדרכים לעצירת התפשטות התחלואה, ראה"מ דרש מפרויקטור הקורונה להביא תוך 48 שעות דרכים לעצירת ההדבקות. ראה"מ עדכן כי בכדי להימנע מסגר כללי, נבחנות חלופות לסגרים מקומיים או ליליים

    ראה"מ בנימין נתניהו צילום: פלאש 90
    11:58
    28.03.24
    נתי קאליש No Comments on הרב קוק במסר מרגיע: "אי אפשר לנבא עתידות"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לראשונה מאז מינוי פרויקטור הקורונה עם שלל סמכויות, ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס היום (שני) את קבינט הקורונה בראשותו לדיון בתמונת המצב והצעדים הנדרשים להפחתת היקף התפשטות הקורונה בישראל. על הפרק בקבינט סגרים מצומצמים לירידה בהיקף התחלואה במקומות אדומים.

    ראש הממשלה הנחה להביא בתוך 48 שעות הצעה לשולחן קבינט הקורונה לצמצום המגעים והורדת מספר הנדבקים. פרויקטור הקורונה הלאומי פרופ' רוני גמזו, מנכ״ל משרד הבריאות פרופ׳ חזי לוי וראש המל"ל מאיר בן-שבת סקרו בפתח הדיון את עיקרי תמונת המצב הכוללת.

    ראש הממשלה אמר בתום דיון קבינט הקורונה: "הצעד הראשון הוא המסכה: המכשיר הטכנולוגי המתקדם הזה מונע את התחלואה. חובשים אותו כפי שחבשו אותו לפני מאה וכמה שנים, הוא מונע את המחלה. אם לא חובשים – המחלה מתפשטת".

    הדבר השני "זה צמצום המגעים – מה שדיברנו עליו בקבינט, שיימשך בעוד 48 שעות לקבלת החלטות, זה צמצום המגעים ע"י כמה אפשרויות: אפשרות אחת ואנחנו מנסים להימנע ממנה – זה סגר כללי על כלל המדינה" אמר נתניהו.

    עוד הוסיף ראה"מ, "האפשרויות האחרות הן שלושה סוגי סגרים אחרים: סגרים מקומיים על ערים אדומות, יש כאלה, ותהיה הידברות עם ראשי הערים וסיוע בכל דרך אפשרית, כולל לעסקים. לא רק לערים עצמן אלא גם לעסקים בתוך הערים הללו עם מדד מפורש לימי סגירה וכדומה" הבהיר ראה"מ.

    ראש הממשלה הסביר לראשונה על סגרים ליליים, "הדבר השני שאנחנו מדברים עליו זה סגרים ליליים. זאת אומרת להגביל פעולה משעה מסוימת עד שעות הבוקר. הדבר השלישי, זה סגרי סוף שבוע. כמובן שתהיה אפשרות לחבר בין הדברים, להביא חלק מהדברים או להביא את כל הדברים" עדכן ראש הממשלה.

    ראש הממשלה הבהיר כי המטרה היא אחת, "אנחנו חייבים להוריד את התחלואה. פשוט חייבים. אנחנו לא יכולים להשאיר את זה כפי שהוא. יש גם חשיבות רבה לכך שצה"ל נכנס לתוך הפעולה הזאת, בייחוד לגבי מערך קטיעת התחלואה, איתור החולים, בידוד החולים וכדומה. זה חשוב, אנחנו חייבים לטפל בגל הזה".

    הגל השני הוא עולמי אמר ראה"מ, "הגל הזה מכה כרגע את רוב המדינות מחדש. מדינות שהצליחו לסגור כמונו והתחילו לפתוח, קיבלו פחות או יותר את מה שקורה אצלנו, משום שהנגיף הוא הנגיף הוא הנגיף".

    על המשבר הכלכלי הקשה סקר ראה"מ את המענקים והוסיף, "עוד 40,000 עסקים אתמול קיבלו את מענק הפעימות הנוספות שעליהן התחייבנו, וביום שלישי ורביעי הביטוח הלאומי ימשיך להזרים את הכספים לאזרחי ישראל – מענק לכל אזרח, כפי שהתחייבנו. דברים חשובים".

    בסיום דבריו אמר ראה"מ, "אנחנו לא נחים לרגע. שר האוצר ואני, פרופסור שמחון והיועצים הכלכליים שלנו ומנכ"ל משרד רה"מ – אנחנו נביא עוד ועוד תוכניות, עוד ועוד כסף לאזרחי ישראל ולעסקים כדי להניע את הכלכלה".



    0 תגובות