נתניהו: "רמת התחלואה בישראל היא מהגבוהות בעולם"

    איתי גדסי 1 Comment on נתניהו: "רמת התחלואה בישראל היא מהגבוהות בעולם"

    ראש הממשלה נתניהו בקבינט הקורונה: "במקביל לבניית היכולת לקטוע את שרשרת ההדבקה, אנחנו חייבים להוריד את מספר החולים. אנחנו גם צריכים לקחת בחשבון שאנחנו בחודש אוגוסט, ובחודש ספטמבר אנחנו אמורים להתחיל את שנת הלימודים"

    בנימין נתניהו צילום: פלאש90
    9:08
    29.03.24
    קובי פינקלר No Comments on הושמדו רקטות שכוונו לשטח ישראל; מחבלים חוסלו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הצהרה לתקשורת בפתח ישיבת קבינט הקורונה שמתכנס בשעה זו. נתניהו עדכן כי "רמת התחלואה בישראל היא מהגבוהות בעולם. אלה החדשות הרעות. החדשות הטובות הן שבשבועיים האחרונים בערך, אנחנו נמצאים ב"פלאטו", גם אחרי שמתקננים ומשנים את שינוי הבדיקה ומספר הבדיקות בסופי שבוע, עדיין אנחנו כנראה ב"פלאטו". שני הנתונים הנוספים – מספר החולים הקשים נטו, הוא מצטבר באופן איטי, לא באופן כזה שברגע זה הוא מאתגר את המערכת, ונשמע על כך מגורמי הבריאות שמשתתפים בדיון. הדבר השני, הוא שמספר המתים עולה. מספר המתים כרגע, בשבוע החולף, היה 68 וזה עולה. זה עולה במדינת ישראל, וזה יכול לעלות למספרים גדולים".

    "עכשיו", המשיך נתניהו "יש כאן שאלה גדולה: אנחנו מעריכים שאנחנו לא יכולים להישאר במספר כזה. קודם כל, הכתף הזאת (נתוני התחלואה) יכולה לעלות. היא תעלה אם מספר החולים יעלה, מהרמה הזאת מצבנו יהיה מאוד קשה. אנחנו רוצים להוריד אותו גם לרמה כזאת שנוכל לקטוע את שרשרת ההדבקה, מה שמאוד קשה לעשות כשיש לך אלפי חולים חדשים שמצטרפים למערכת מדי יום. צריך גם אמצעים דיגיטליים, וגם אמצעים אנושיים כדי לתפוס ולהתחקות אחרי שרשראות ההדבקה. זה מגיע למספרים שאנחנו לא נוכל לעמוד בהם".

    עוד הוסיף "במקביל לבניית היכולת לקטוע את שרשרת ההדבקה, אנחנו חייבים להוריד את מספר החולים. אנחנו גם צריכים לקחת בחשבון שאנחנו בחודש אוגוסט, ובחודש ספטמבר אנחנו אמורים להתחיל את שנת הלימודים. הדברים האלה מתנקזים יחד למשימה הגדולה של הורדת עקומת התחלואה, תוך כדי בניית מכון קטיעה. אלו שתי המשימות הגדולות שלנו".

    "על כל הדברים האלה אנחנו שוחחנו באריכות – שר הבריאות, ראש המל"ל וכמובן פרופ' גמזו. היום פרופ' גמזו יציג את ההמלצות שלו".



    1 תגובות

    מיין תגובות