ח"כ כהנא: "נתניהו איבד את הזכות המוסרית להיות ראש ממשלה"

    ישראל רובין 4 Comment on ח"כ כהנא: "נתניהו איבד את הזכות המוסרית להיות ראש ממשלה"

    ח"כ מתן כהנא לקאהן וחיים ולדר במהדורת הבוקר: "נתניהו איבד את הזכות המוסרית להיות ראש ממשלה. אין לנו מה לחפש בממשלה תחתיו. הבא בתור צריך להיות נפתלי בנט"

    מתן כהנא צילום: יוסי זילגר/פלאש 90
    12:10
    19.03.24
    מוטי הלפרין No Comments on 'חוק הרבנים' נגנז: ההתנגדות בקואליציה והמשמעות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ מתן כהנא (ימינה) שוחח עם חיים ולדר ובצלאל קאהן במהדורת הבוקר. בפתח דבריו אמר כהנא כי הוא מברך על כך שאינו חלק מן הממשלה המכהנת ותקף את התנהלותה: "אני מודה לקב"ה על הנס שנעשה לנו שאנחנו לא חלק מהקואליציה המטורללת הזאת. בקואליציה המטורללת הזו שנוצרה כאן עם כל המריבות הפנימיות שלהם והנקמנות האישית של ראש הממשלה שהוא מוכן לקחת את המדינה לשאול תחתיות והעיקר שלא לחלק קרדיט לאנשים אחרים ושאנשים אחרים לא יצליחו – תודה לה' שאנחנו לא חלק מזה".

    במענה לשאלה מדוע לא חוקקו את 'פסקת ההתגברות' בשעה שאיילת שקד כיהנה כשרת המשפטים, כהנא האשים את ראש הממשלה נתניהו: "בגלל שנתניהו התגאה במטרייה האווירית שהוא מעניק לבית המשפט העליון. הוא תמיד יכל להגיד שזה בגלל משה כחלון, אבל אנחנו רואים שהליכוד מדברים על שינויים במערכת המשפט במשך שנים ורק עכשיו כשהמערכת חורכת את שולי גלימתו של נתניהו – בליכוד נזכרו שאולי באמת צריך לעשות שינויים במערכת המשפט – דברים שאנחנו מדברים עליהם כבר שנים, בלי קשר לנתניהו. אבל כמובן שהם לא מסוגלים לעשות אתזה. כחול לבן הולכים להם על הראש בכל מה שקשור למערכת המשפט. כל מה שכחול לבן הבטיחו לבוחרים שלהם קורה".

    כהנא טען כי "בכנסת יש רוב מוחלט של חברי כנסת שחושבים שצריך לחוקק פסקת התגברות".

    בצלאל קאהן: "אתה חושב שהנדל והאוזר הממלכתיים היו תומכים בזה?" כהנא: "פסקת התגברות זה דבר מאוד ממלכתי ומקובל בדמוקרטיות איתנות ויציבות לפחות כמו מדינת ישראל. אנחנו לא רוצים להרוס את מערכת המשפט, אף פעם לא שמעת אותי אומר להרים D-9 על ביהמ"ש העליון ודברים כאלה. אני חושב שבית המשפט העליון הוא מוסד קריטי וחשוב מאוד למדינת ישראל אבל הוא נמצא במקום מאוד לא מוצלח וניכס לעצמו סמכויות שאף אחד לא התכוון לתת לו וצריך להחזיר אותו למקום שלו בצורה חוקית ונכונה". כהנא הדגיש: "כמובן שתמיד חייבים לציית לפסיקות בית המשפט".

    עוד הוסיף "אני עושה אתזה מתוך רצון לתקן ולא מתוך רצון להרוס. אני רק אומר שיש רוב בכנסת לפסקת התגברות אבל הליכוד מגלים חוסר אונים מול כל מה שכחול לבן מייצגים".

    חיים ולדר: "אני יסביר לך מהעולם החינוכי, לפעמים יש ילדים חזקים שמתעללים בילדים חלשים ויש 30 ילדים בכיתה מולו וכולם סובלים ממנו אבל כל אחד אומר לעצמו 'כרגע הוא לא פוגע בי – אז בוא נעזוב' וזה מה שעשה נתניהו – לא פגעו בו אז הוא לא התעסק איתם. זו בעצם הטענה נגד נתניהו. הבעיה שלא עומדים כולם ואומרים 'זה בסוף יגיע לכולנו'. אני מסתכל על גנץ למשל – הוא מתנהל בצורה לא חכמה בעניין הזה – הרי בסוף זה יגיע גם אליו".

    בצלאל קאהן: "בסופו של דבר אתם כאופוזיציה רוצים לאתגר את הקואליציה וזה בסדר אבל אני חושב שהקואליציה לא צריכה להיענות לכל גחמה של האופוזיציה ולא משנה מצד מי זה בא". כהנא: "אנחנו לא מטרילים, אנחנו נשלחנו לכנסת על ידי ציבור בוחרים שרוצה לקדם אג'נדה מסוימת ואנחנו עושים מה שאנחנו רואים לנכון ולדעתנו יתקן את המערכת".

    קאהן: "ואם נתניהו מחר מפרק את הממשלה הזו ומקים ממשלה צרה, לא תצטרפו אליו?". כהנא: "אני רוצה להגיד בצורה הכי ברורה בעולם, נתניהו בעיני לא ראוי להיות ראש ממשלה. נתניהו אחראי אישית לסיטואציה שבה אנחנו נמצאים. לארבעה חודשים שבהם הוא לא עשה כלום מול המשבר והכניס את אזרחי ישראל למצב הכלכלי הנורא הזה. אני חושב שהבא בתור שצריך להיות ראש ממשלה זה נפתלי בנט".



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      מדבר כאחד מן השוק, שאינו מכיר כלל את העובדות ורק מטיח: "לא עושים כלום"! איזו תרופת פלא יש לבנט להציע?

    2. 2

      מה לעשות שבדמןקרטיה נהדרת כמו שלנו רק העם קובע.
      רק ביבי.

    3. 1

      תראה מי מדבר, חבר בנימינה המפלגה
      הכי מפולגת בעולם