אושרה כניסתם של תלמידי חו"ל לארץ

    קלמן טלר No Comments on אושרה כניסתם של תלמידי חו"ל לארץ

    בתום דיונים שקיים עם הגורמים השונים החליט הממונה על המאבק בקורונה פרופ' רוני גמזו, לאפשר לתלמידי הישיבות והסטודנטים הגעה הלומדים בחו"ל הגעה וכניסה לארץ – אך ורק למוסדות שאושרו על ידי משרד הבריאות ושיעמדו בתנאי בידוד של שבועיים בקפסולות של עד 6. עד כה אושרו 31 מוסדות מתוך 183 שהגישו

    צילום: פלאש 90
    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הממונה על המאבק בקורונה, פרופ' רוני גמזו קיים אתמול (ראשון) דיונים עם הגורמים הרלוונטיים על מנת לקבל תמונת מצב עדכנית על ההחלטה לאשר כניסתם לישראל של 17,000 סטודנטים ותלמידי ישיבות, המגיעים לישראל לתקופה ממושכת, בחודשים הקרובים.

    הדיונים התקיימו עם מר בוז'י הרצוג יו"ר הסוכנות היהודית, פרופ' שלמה מור יוסף, ראש רשות האוכלוסין, ד"ר אשי שלמון ממשרד הבריאות ונציגי המל"ג.

    על פי הנתונים שהוצגו בפגישה מדובר בהגעה ללימודים באוניברסיטאות של עד כ-2,000 סטודנטים; עד כ-12,000 תלמידי ישיבות; עד כ-5000 משתתפים בפרויקט מסע כ-500 משתתפים בפרויקט נעל"ה וכ-1500 במוסדות פרטיים.

    בהודעה שהוציא הממונה פרופ' גמזו צוין כי לא ניתן להעריך כרגע כיצד תתפרס הגעתם, אבל ברור שהגעתם לא צפוייה להיות מיידית ולא בבת אחת, אלא פיזור על פני השנה, תלוי בתוכנית.

    הוחלט לאשר לתלמידי הישיבות והסטודנטים הגעה וכניסה לארץ אך ורק למוסדות שאושרו על ידי משרד הבריאות ושמתחייבים לעמוד בתנאי בידוד של שבועיים בקפסולות של עד 6. עד כה אושרו 31 מוסדות מתוך 183 שהגישו.

    בהודעה צוין כי "משרד הבריאות מקפיד ויקפיד על קיום תנאים במוסדות המאפשרים בידוד ומחייב את מנהלי המוסדות להתחייב לכך. הפרה של התנאים היא הפרה של תנאי השהיה בארץ על כל המשתמע מכך הן כלפי התלמיד והן כלפי המוסד".

    עוד נכתב "על מנת לוודא שלא תהיה חריגה באף מוסד הנחה פרופ' גמזו אתמול את אנשי משרד הבריאות לנהל פיקוח ובקרה קבועים ולצורך משימה זה יגויסו פקחים יעודיים".

    פרופ' גמזו הדגיש כי בתקופה מורכבת זו יש לאזן בין שמירה על בריאות הציבור לבין שמירה על הערכים של המדינה והקשר עם יהדות העולם.



    0 תגובות