הפתרון שמציע סמוטריץ' לגמזו לקיום תפילות הימים הנוראים

    איתי גדסי No Comments on הפתרון שמציע סמוטריץ' לגמזו לקיום תפילות הימים הנוראים

    לקראת הימים הנוראים, משגר ח"כ בצלאל סמוטריץ' מכתב ובו מתווה לקיום תפילות הימים הנוראים, תוך שמירה על הנחיות הבריאות, ולא ביטולם של התפילות החשובות בציבור או קיום מניינים שיסכנו את בריאות הציבור

    מחולל משברים קואליציוניים מספסלי האופוזיציה | ח"כ בצלאל סמוטריץ' צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ בצלאל סמוטריץ' שיגר היום (ראשון) מכתב לפרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו ובו הציע לו פתרון לקיום תפילות הימים הנוראים, במסגרת הנחיות הבריאות. לדברי סמוטריץ', הרשויות המקומיות יעמידו לטובת המתפללים את כלל המבנים הציבוריים בעיר לשם קיום המניינים. המבנים כוללים, בתי ספר, גני ילדים, מתנסי"ם וכד'.

    סמוטריץ' מבהיר כי אם לא יימצא פיתרון, או שיקיימו מניינים ללא שמירה על הנחיות הבריאות, או שלא יתפללו את תפילות הימים הנוראים בציבור ושני החלופות הללו רעות.

    המכתב המלא:

    לכבוד
    פרופ רוני גמזו
    פרוייקטור הקורונה

    שלום וברכה!

    הנדון: היערכות לתפילות הימים הנוראים ברקע מגפת הקורונה

    בפתח הדברים אני מבקש לברך אותך על התגייסותך המרשימה לניהול המאבק בקורונה. הצלחתך חשובה לנו!

    חגי תשרי הבאים עלינו לטובה מאופיינים בכל שנה בריבוי תפילות ארוכות בבתי הכנסת. השיא כמובן הוא ביום הכיפורים שכולל צום ותפילות במזג אוויר חם.

    נראה כי דרושה היערכות אשר תשמור על המוני המתפללים, ועל הציבור הישראלי כולו, מפני הנגיף ומפני התפשטותו מחד, ומאידך תוכל לאפשר ככל הניתן תפילה על כל מרכיביה (תקיעת שופר, קריאת התורה וכו) לכל מי שיהיה מעוניין בכך.

    ברצוני להציע את הפתרון הפשוט שלהלן אשר יכול לשמור על בריאות הציבור ולאפשר את קיום התפילות.

    מוצע לקדם הוראת שעה אשר תקבע כי הרשויות המקומיות יעמידו לרשות קהילות ובתי כנסת את המבנים העירוניים העומדים לרשותן, ובכלל זה בתי ספר, מתנ"סים, גני ילדים ומבני ציבור נוספים.

    מבנים אלה הינם ממוזגים בעלי מרחבים רבים שיאפשרו בהיערכות נכונה מספר רב של מניינים נפרדים וזאת מבלי לעבור את כמות המתפללים המקסימלית כפי שיקבע על ידי גורמי המקצוע לקראת החגים.

    אם לא תתקיים היערכות, חלילה, אנו עלולים לפגוש הפרה חמורה של ההנחיות מצד מי שלא יסכימו לוותר על התפילות בימים הנוראים, ולחילופין הימנעות המונית של בית ישראל מתפילות הימים הנוראים, שתי חלופות רעות מאוד כמובן.

    אבקש לסיים מכתבי זה בדברי מדרש רבה על תפילות הימים הנוראים: "בדורות הללו שאין להם לא מלך ולא נביא לא כהן ולא אורים ותומים ואין להם אלא תפלה זו בלבד אמר דוד לפני הקב"ה רבש"ע אל תבזה את תפלתם".

    אני עומד לשירותך ככל שידרש על מנת להביא לפתרון העניין בהקדם.



    0 תגובות