ביהמ"ש המחוזי פסק: העיתונאי ספי עובדיה יפצה את השרה רגב ב-150 אלף ש"ח

    אליהו גרין No Comments on ביהמ"ש המחוזי פסק: העיתונאי ספי עובדיה יפצה את השרה רגב ב-150 אלף ש"ח

    בית המשפט המחוזי בירושלים פסק כי הדברים שפרסם בעבר הכתב ספי עובדיה בערוץ 10 השרה רגב הינם בגדר דברי לשון הרע חמורים וכי עובדיה יפצה את השרה רגב בסך כולל של 150,000 ש"ח

    צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
    8:48
    29.03.24
    קובי פינקלר No Comments on עשרות חיילים סורים נהרגו בתקיפה המיוחסת לישראל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בית המשפט המחוזי בירושלים פסק הבוקר (ראשון) פה אחד, כי הדברים שפרסם בעבר הכתב ספי עובדיה בערוץ 10 (היום ערוץ 13) אודות השרה מירי רגב הינם בגדר דברי לשון הרע חמורים וכי עובדיה יפצה את השרה רגב בסך כולל של 150,000 ש"ח.

    רגב מסרה בהודעה לתקשורת "היום הסתיימה תביעת לשון הרע שהגשתי לפני 5 שנים, באמצעות עוה"ד אלעד איזנברג וחגי חביב ממשרד אורלנסקי, איזנברג, מוזסון ושות', כנגד ערוץ 10 (היום ערוץ 13) והכתב ספי עובדיה בניצחון חד וברור שלי. בית המשפט המחוזי בירושלים, בהרכב של 3 שופטים, קבע פה אחד, כי יש לקבל את הערעור שהגשתי על פסק דינו של בית משפט השלום, וחייב את הערוץ ואת הכתב ספי עובדיה לשלם לי סך כולל של 150,000 ש"ח וכן להשיב לי את ההוצאות ששילמתי בעקבות פסק הדין השגוי שנתן בית משפט השלום".

    רגב מספרת על הרקע לפסק הדין וכותבת "לפני 5 שנים פורסמו לגבי 7 כתבות במשך 3 ימים שבהם הואשמתי, על לא עוול בכפי, בהעברת מיליונים שלא כדין למשרד פרסום, שבעליו היה כביכול מקורב שלי וזאת על אף שלא היתה לי כל הכרות מוקדמת איתו. עברתי מסע של השחרה והשמצה. שתו את דמי, ייחסו לי העברה למקורב שלא הייתה ולא נבראה וכל כלי התקשורת ניהלו מתקפה פראית שאיימה לפגוע בשמי הטוב, בכבודי וביושרי הציבורי".

    רגב המשיכה וכתבה "דרכי הייתה ותשאר תמיד, ישרה ונאמנה לאינטרס הציבורי ולשליחותכם אזרחי ישראל. אני שמחה כי בית המשפט המחוזי קבע היום באופן חד, ברור ונחרץ, כי מדובר בפרסומים שכללו דברי לשון הרע חמורים, 'במדרגה גבוהה' ביותר. עוד קבע בית המשפט המחוזי כי הפרסום שהיתה 'מקורבות' או 'הכרות מוקדמת' ביני לבין בעליו של משרד הפרסום הינו שקר וכזב ולכן הערוץ וספי עובדיה אינם יכולים להנות מהגנת האמת בפרסום. בית המשפט המחוזי אף קבע, כי לערוץ ולספי עובדיה לא עומדת הגנת 'העיתונאות האחראית', בין השאר בשל 'אי עריכת תחקיר עיתונאי ראוי' בסוגיה זו".

    רגב הוסיפה "אני מאמינה שביקורת וחופש עיתונות הינם חשובים ומהווים עקרונות יסוד במשטר דמוקרטי, אולם חופש העיתונות אינו החופש להשמיץ ולפרסם שקרים ללא בסיס. לכן יצאתי לפני 5 שנים למאבק המשפטי על מנת שיקבע סטנדרט ברור בכל הנוגע למערכת היחסים בין כלי התקשורת לבין מושאי הסיקור שלהם, על מנת שתעוגן גם זכותו של נבחר ציבור לשם טוב ולסיקור הוגן. והצלחתי".

    "אני מודה לכל מי שהיה שותף למסע הארוך הזה שהסתיים היום ובמיוחד לעורכי דיני, שעשו לילות כימים על מנת להוציא את צדקתי לאור".

    עובדיה הגיב לדברי רגב וכתב: "לא נעים לקלקל למירי רגב את הפסטיבל היחצ"ני, אבל הנה האמת למי שמעוניין בה: שופטי המחוזי בירושלים (שכזכור, ביקשנו לפסול בשל התנהלותם בדיון) שללו את הגנת העיתונות האחראית מהתחקיר בפרשת 'לא לדאוגוסט', בניגוד להחלטת הערכאה ששמעה את העדים והראיות – על סמך הטענה כי פנייה לקבלת תגובתה של השרה, כ-3 שעות תמימות לפני שידור הכתבה, אינה סבירה בנסיבות העניין".

    עובדיה ציין "יש להדגיש כי פרט לכך, בעצם נדחו טענותיה של רגב גם בביהמ"ש המחוזי. בשל אופיה העקרוני של הסוגייה, והחשש מהשפעתה הרוחבית על חופש העיתונות בישראל, אנו נערכים לבקש בהקדם רשות ערעור על הכרעת הדין לביהמ"ש העליון – ובטוחים כי שם, הצדק ייצא לאור".



    0 תגובות