שקד מציעה: פסקת התגברות; זוהר: "אמליץ לראה"מ לתמוך"

    ישראל רובין No Comments on שקד מציעה: פסקת התגברות; זוהר: "אמליץ לראה"מ לתמוך"

    האופוזיציה מצליחה לאתגר את הממשלה שוב: ח"כ איילת שקד מציעה לחוקק את פסקת ההתגברות. יו"ר הקואליציה אמר כי ימליץ לראש הממשלה לתמוך בהצעה, חרף ההסכם הקואליציוני

    נתניהו וגנץ צילום: פלאש 90
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הצעת החוק של ח"כ איילת שקד, שמבקשת לעגן בחוק את 'פסקת ההתגברות' – סעיף שלא יאפשר לבג"ץ לפסול חוקים, מאיימת על שלמות הקואליציה. זאת, כשברקע עדיין המחלוקת בנוגע לתקציב – עובדה המאיימת אף היא על המשך דרכה של ממשלת האחדות.

    ח"כ איילת שקד כתבה אמש (מוצ"ש) "‏הזדמנות מיוחדת תעלה השבוע לחברי הכנסת מגוש הימין – הזדמנות להפסיק להתבכיין, הזדמנות לעצור את הפיראטיות השיפוטית. ‏ברביעי הקרוב תעלה להצבעה הצעת החוק שהגשתי שמעגנת את פסקת ההתגברות ומסדירה את מערכת היחסים בין הרשויות. ‏הם יבואו להצביע או ימשיכו להתבכיין?".

    יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) כתב בתגובה כי הוא ימליץ לראש הממשלה לתמוך בהצעת החוק: "בע"ה אמליץ לנתניהו לתמוך בפסקת ההתגברות שיעלה השבוע. אסור לנו ללכת נגד הבוחרים שלנו", כתב זוהר. יצויין, כי זאת חרף ההסכם הקואליציוני בין הליכוד וכחול לבן לפיו אין לתמוך בחוקים המבקשים לפגוע בבית המשפט העליון או לטיול ממנו סמכויות.

    כזכור, לפני מספר שבועות אתגר ח"כ בצלאל סמוטריץ את מפלגות הימין בקואליציה כשהעלה הצעת חוק להקמת ועדת חקירה לבדיקת ניגודי העניינים של שופטי בית המשפט העליון. חלק מחברי הקואליציה הצביעו בעד אך רוב חברי סיעת הליכוד נעדרו וההצעה נפלה.

    כשבוע-שבועיים לאחר מכן, הציע סמוטריץ להקים ועדת חקירה לטיפול באלימות המשטרה כלפי המגזר החרדי, גם הצעתו זו נפלה כשחברי הכנסת החרדים אף הם הצביעו הפעם נגד.

    לפני כשבועיים אתגרו חברי האופוזיציה את חברי סיעת כחול לבן בהצעת חוק לה התנגדו בממשלה ובפרט בסיעות החרדיות. חרף ההתנגדות, הצביעו חברי כחול לבן בעד וההצעה עברה בקריאה טרומית.

    אמש (מוצ"ש) כתב ח"כ בצלאל סמוטריץ בתגובה להצעתה של ח"כ שקד, כי אם כחול לבן הפרה את ההסכם הקואליציוני – אז גם לליכוד מותר: "‏אם לכחול לבן מותר היה להפר את ההסכם הקואליציוני בשביל הקשקוש של חוק הפסיכולוגים, לליכוד ולמפלגות החרדיות מותר, והן אפילו חייבות לעשות את זה, בשביל פסקת ההתגברות, שהיתה בלב ההבטחות שלהן בשלוש מערכות הבחירות האחרונות. לא מספיק לקטר ולנאום על תחלואי מערכת המשפט. אפשר וצריך גם לתקן".

    בתוך כך, ברקע השמועות על כוונתו של ראש הממשלה להחליף את הקואליציה הנוכחית בממשלת ימין צרה בתמיכת חברי הכנסת האוזר והנדל, הצהיר יו"ר ועדת חוץ וביטחון ח"כ צבי האוזר בשיחות עם מקורביו כי לא יתן את ידו לתרגיל שכזה "לא נסכים לממשלת 61. זו תאונה היסטורית שלא ניתן לה יד. אי אפשר לנהל את הקורונה בלי ממשלת אחדות. לקראת החורף חסרים שני מיליון חיסונים לשפעת, 1500 מיטות, וצריך להגיע לפי שניים בדיקות קורונה ביום. כל אחד מבין שעומד להתרסק פה מטאור. אי אפשר בחודש נובמבר גם את נגיף קורונה, גם את נגיף השפעת וגם את נגיף הבחירות". הדברים פורסמו לראשונה ב'אולפן שישי' בחדשות 12.



    0 תגובות