- רדיו קול חי - -

תמה ברית החרדים-נתניהו? ברוכי: "מאמין שיגיעו להסכמות"

ח"כ אליהו ברוכי (יהדות התורה) שוחח עם בצלאל קאהן במהדורת הבוקר. בפתח הראיון נשאל ברוכי האם ברית החרדים-נתניהו תסתיים במידה ולא יעבור תקציב. ברוכי ענה כי סיעת יהדות התורה טרם דנה בכך "אתה שואל אותי שאלות קשות מאוד שאני לא יודע לענות עליהם. עדיין לא הגענו אליהם בדיונים בסיעה למצבים כאלה ולצד ההישג הגדול של גפני אני מאמין שימצאו את הדרך להגיע להסכמות ולא יגיעו עד לרמה של פירוק החבילה".

בהמשך התייחס ברוכי לטענה שעל הציבור החרדי מטילים מגבלות גדולות יותר "אני חושב שאנחנו בעיקר מקבלים את הנתונים מהמדינה בתור רופא, כמו שמקבלים את הנתונים הרפואיים מרופא לגבי יום כיפור וכדומה, את ההחלטות בסוף מה יהיה בבתי הכנסת הרבנים שלנו קובעים והרבנים שלנו קובעים שלעשות את המקסימום בשמירה על ההרחקות".

ברוכי ציין כי "זה נכון שיש בעיה תדמיתית, ציבורית, על זה שבמדינת היהודים המדינה מאפשרת במסעדה יותר מאשר בבית הכנסת. אבל את ההגבלות בבתי הכנסת אנחנו שומעים לרבנים מה לעשות והם מקבלים את ההמלצות מהמדינה".

כמו כן, התייחס ברוכי לטענה שאין היגיון בהטלת מגבלות זהות על בתי כנסת בגדלים שונים לחלוטין: "הנושא הזה של גודל בית כנסת הוא גם היה על השולחן בדיונים בנושא על האולמות – ובסוף גם כשיש אולם גדול ואתה פותח אותו אין לך שום דרך לאכוף שבסוף יכנסו איקס אנשים לפי מטרים. אם אתה פותח אולם של אלפיים איש ומגביל אותו לתפוסה של מאתיים איש  אף אחד לא אחראי שיכנסו רק מאתיים".

עוד אמר ברוכי "במקומות שגבאים לקחו אחריות אתה רואה שחלק מהם בסוף סגרו את בית הכנסת בגלל שאנשים לא שמרו על הכללים והם (הגבאים) לא הצליחו 'להשתלט' עליהם".